Gå til innhold

Hvordan skille en dårlig dag fra noe mer alvorlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle har dårlige dager, og det må jeg også regne med å ha. Men jeg sliter med å skille "en dårlig dag" fra noe mer alvorlig. Nå f.eks. Jeg føler meg nede. Symptomer er blant annet tristhet, håpløshet og en gnagende følelse av uro. 

Anonymkode: 3c604...9b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette? En dårlig dag?

Anonymkode: 3c604...9b3

AnonymBruker
Skrevet

det avhenger av utgangspunktet ditt. hva som er en dårlig dag for en person trenger ikke være det for en annen. 

Anonymkode: dea4c...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Har du depresjon nå?

Anonymkode: 11cfc...3ec

Drømmeautomat
Skrevet

At det endrer seg til det bedre i løpet av noen dager.

Skrevet

For å snakke om en depresjon regner man at det må gå 14 dager for å tenke at det er noe mer varig enn noen dårlige dager. Slik i hvert fall hovedregelen. Men har sett skjema med 3 dager også som indikator. Synes det virker veldig kort! Men men. 

Sjekk deg selv for MADRS score online (På engelsk) 

https://psychology-tools.com/test/montgomery-asberg-depression-rating-scale

Eller søk MADRS og last ned norsk pdf. Fant dessverre ikke utfylling på nett som er norsk. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg får ofte dårlige dager men kan ha bedre dager innimellom men føler jo det alltid er noe sånn på det jevne, har ikke hatt depresjon på lenge så er ikke vant til det nå. Tror både friske og syke har dårlige dager. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...