Gå til innhold

Får tidligere behandlere (privat/DPS) vite det om man dør i selvmord eller er det kun fastlegen som får beskjed?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tidligere får ikke, men nåværende behandler og fastlege.

Anonymkode: 2008e...94a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tidligere får ikke, men nåværende behandler og fastlege.

Anonymkode: 2008e...94a

Takk.

Anonymkode: 85a2b...174

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke en behandler i dps får vite det. De vil kun se at pasienten ikke har møtt opp til timen sin uten å si ifra. Og hvis det skjer så avslutter de deg bare. 

Anonymkode: e5a7c...1b7

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hvis det skjer så avslutter de deg bare. 

Hvor har du dette fra?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror ikke en behandler i dps får vite det. De vil kun se at pasienten ikke har møtt opp til timen sin uten å si ifra. Og hvis det skjer så avslutter de deg bare. 

De hadde nok etterlyst vedkommende. 

AnonymBruker
Skrevet

En helprivat vil ikke automatisk få vite om det. 

Anonymkode: 46163...e4f

Skrevet

Mange leser dødsannonser, så om ikke annet så kan jo det være en måte å få greie på det på. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, psykedeliker said:

Hvor har du dette fra?

Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg. De har nok av andre personer som trenger og vil ha hjelp. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg.

Du svarer ikke på spørsmålet.

Skrevet (endret)

Hvis pasienten er avsluttet på DPS, får behandler ikke automatisk beskjed ved selvmord. Men oftest blir det fanget opp ved at noen har hørt om det og/eller lest dødsannonsen.

Om pasienten er i aktiv behandling, får DPS alltid beskjed.

Det samme gjelder for private behandlere.

Endret av nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg. De har nok av andre personer som trenger og vil ha hjelp. 

Vil  DPS ringe pårørende om ikke pasienten møter opp 3 timer etter hverandre?

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Hvis pasienten er avsluttet på DPS, får behandler ikke automatisk beskjed ved selvmord. Men oftest blir det fanget opp ved at noen har hørt om det og/eller lest dødsannonsen.

Om pasienten er i aktiv behandling, får DPS alltid beskjed.

Det samme gjelder for private behandlere.

DPS/privat behandler får beskjed ved at pårørende ringer dit eller skjer det via andre kanaler?

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (13 minutter siden):

Vil  DPS ringe pårørende om ikke pasienten møter opp 3 timer etter hverandre?

Tenker du på å ta selvmord? Håper du snakker med noen om det i så fall, der er hjelp å få.

Anonymkode: dd31c...c33

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg fortalte til sykepleier på DPS att en jeg tidligere gikk sammen med hadde mest sannsynlig tatt selvmord. Det var nytt for henne. Han var somatisk frisk og jeg så det på Facebook siden hans. Var bare rundt 30 år gammel. Han var avsluttet av DPS.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Jeg fortalte til sykepleier på DPS att en jeg tidligere gikk sammen med hadde mest sannsynlig tatt selvmord. Det var nytt for henne. Han var somatisk frisk og jeg så det på Facebook siden hans. Var bare rundt 30 år gammel. Han var avsluttet av DPS.

Trist å høre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tenker du på å ta selvmord? Håper du snakker med noen om det i så fall, der er hjelp å få.

Anonymkode: dd31c...c33

Jeg spør for å lære.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...