AnonymBruker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Tidligere får ikke, men nåværende behandler og fastlege. Anonymkode: 2008e...94a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tidligere får ikke, men nåværende behandler og fastlege. Anonymkode: 2008e...94a Takk. Anonymkode: 85a2b...174 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Tror ikke en behandler i dps får vite det. De vil kun se at pasienten ikke har møtt opp til timen sin uten å si ifra. Og hvis det skjer så avslutter de deg bare. Anonymkode: e5a7c...1b7 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og hvis det skjer så avslutter de deg bare. Hvor har du dette fra? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror ikke en behandler i dps får vite det. De vil kun se at pasienten ikke har møtt opp til timen sin uten å si ifra. Og hvis det skjer så avslutter de deg bare. Anonymkode: e5a7c...1b7 De hadde nok etterlyst vedkommende. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar En helprivat vil ikke automatisk få vite om det. Anonymkode: 46163...e4f 0 Siter
Vendi Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Mange leser dødsannonser, så om ikke annet så kan jo det være en måte å få greie på det på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar 1 hour ago, psykedeliker said: Hvor har du dette fra? Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg. De har nok av andre personer som trenger og vil ha hjelp. Anonymkode: e5a7c...1b7 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg. Du svarer ikke på spørsmålet. 0 Siter
nachnoo Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar (endret) Hvis pasienten er avsluttet på DPS, får behandler ikke automatisk beskjed ved selvmord. Men oftest blir det fanget opp ved at noen har hørt om det og/eller lest dødsannonsen. Om pasienten er i aktiv behandling, får DPS alltid beskjed. Det samme gjelder for private behandlere. Endret 8. februar av nachnoo 0 Siter
munchin Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg. De har nok av andre personer som trenger og vil ha hjelp. Anonymkode: e5a7c...1b7 Vil DPS ringe pårørende om ikke pasienten møter opp 3 timer etter hverandre? 0 Siter
munchin Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar nachnoo skrev (2 timer siden): Hvis pasienten er avsluttet på DPS, får behandler ikke automatisk beskjed ved selvmord. Men oftest blir det fanget opp ved at noen har hørt om det og/eller lest dødsannonsen. Om pasienten er i aktiv behandling, får DPS alltid beskjed. Det samme gjelder for private behandlere. DPS/privat behandler får beskjed ved at pårørende ringer dit eller skjer det via andre kanaler? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar munchin skrev (13 minutter siden): Vil DPS ringe pårørende om ikke pasienten møter opp 3 timer etter hverandre? Tenker du på å ta selvmord? Håper du snakker med noen om det i så fall, der er hjelp å få. Anonymkode: dd31c...c33 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Jeg fortalte til sykepleier på DPS att en jeg tidligere gikk sammen med hadde mest sannsynlig tatt selvmord. Det var nytt for henne. Han var somatisk frisk og jeg så det på Facebook siden hans. Var bare rundt 30 år gammel. Han var avsluttet av DPS. 0 Siter
munchin Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden): Jeg fortalte til sykepleier på DPS att en jeg tidligere gikk sammen med hadde mest sannsynlig tatt selvmord. Det var nytt for henne. Han var somatisk frisk og jeg så det på Facebook siden hans. Var bare rundt 30 år gammel. Han var avsluttet av DPS. Trist å høre. 0 Siter
munchin Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tenker du på å ta selvmord? Håper du snakker med noen om det i så fall, der er hjelp å få. Anonymkode: dd31c...c33 Jeg spør for å lære. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis man ikke møter opp på timen sin på dps og heller ikke sier ifra så avslutter de deg. De har nok av andre personer som trenger og vil ha hjelp. Anonymkode: e5a7c...1b7 Selv om det står mange pasienter på venteliste, gjør det ikke plikten mindre til å gi forsvarlig (=adekvat) helsehjelp. Da jeg ved et tilfelle uventet uteble fra en konsultasjon, forsøkte behandler å oppnå kontakt pr. telefon. Samboer ble kontaktet. AMK ble koblet inn. Jeg vil tro at dette er individuelt fra tidligere pasient/behandler-kontakt og hvordan de kjenner pasienten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar nachnoo skrev (15 timer siden): Om pasienten er i aktiv behandling, får DPS alltid beskjed. Det samme gjelder for private behandlere. Hvordan skal privat behandler få vite om det om ingen kjenner til at man går i behandling? Anonymkode: 46163...e4f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan skal privat behandler få vite om det om ingen kjenner til at man går i behandling? Anonymkode: 46163...e4f Det aller, aller fleste har nok fortalt familie/venner/fastlege at de går til behandling? Anonymkode: 85a2b...174 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.