Gå til innhold

Får tidligere behandlere (privat/DPS) vite det om man dør i selvmord eller er det kun fastlegen som får beskjed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det aller, aller fleste har nok fortalt familie/venner/fastlege at de går til behandling?

Anonymkode: 85a2b...174

Ja, men det er ikke noe rutine/automatikk i det. Jeg går i privat behandling, og det er bare en person som vet at jeg går i behandling. Denne kjenner ikke identiteten til behandler. Behandler bor på andre siden av landet (går online), så jeg tviler på at hen ville fanget det opp via dødsannonse. Behandler har navn på fastlege og nærmeste pårørende, men sånn jeg kjenner behandler, ville det ikke vært naturlig for hen å kontakte disse om jeg uteble fra time og ikke booket ny. Kanskje hen ville ringt en gang, og sendt en e-post, maks. Den eneste måten jeg kan tenkte meg at behandler ville fått vite om det, er hvis noen hadde gått gjennom økonomien min og snappet opp at jeg hadde gått til psykolog, og så kontaktet klinikken. 

Anonymkode: 46163...e4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 2/8/2026 at 8:19 PM, munchin said:

DPS/privat behandler får beskjed ved at pårørende ringer dit eller skjer det via andre kanaler?

Hvorfor skulle pårørende ringe til dps? Tror du har litt for høye tanker om deg selv. Du er bare et tall deres system. Så fort du ikke har  møtt opp 2 timer uten å gi beskjed så avsluttes du bare. 

Anonymkode: e5a7c...1b7

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fort du ikke har  møtt opp 2 timer uten å gi beskjed så avsluttes du bare.

Hvor har du dette fra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor skulle pårørende ringe til dps? Tror du har litt for høye tanker om deg selv. Du er bare et tall deres system. Så fort du ikke har  møtt opp 2 timer uten å gi beskjed så avsluttes du bare. 

Anonymkode: e5a7c...1b7

Om en pasient er i et behandlingsløp og har vært det gjerne i flere år og ikke lar høre fra deg helt plutselig er jeg sikker på at pårørende blir ringt.

Anonymkode: 85a2b...174

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...