AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Jeg kjenner et behov for å si noe. Jeg skrev øverst i tråden at jeg ville likt det, og så kommer et hav av hvor dum man er om man gjør slikt. jeg slanker meg. Det betyr ikke at jeg lever på gulrøtter og vann hele tiden. Jeg prøver å vri om hodet til at det ikke eksisterer ja mat og nei mat, fordi jeg har et langt liv bak meg med akkurat dette og som har ødelagt forholdet mitt til mat. Jeg slanker meg nå, og spiser sunt, men jeg vil gjerne ha et kakestykke på bursdagen min, eller en god middag med venner. Jeg gir ikke opp livet mitt fordi om jeg skal ned i vekt. Det er det jeg har gjort alle de andre 15000 gangene tidligere der jeg har forsøkt å slanke meg og endt opp med å gå 20 kg+ opp i vekt. Vi er forskjellige. Spør derfor personen først. jeg hadde blitt forbanna og såret om andre tok avgjørelser på mine vegne på grunnlag av at "hun slanker seg så da kan hun ikke ditt og datt". Bruk for faen hodet. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden): Det blir som å gi 20 Prince til en som prøver å slutte å røyke. Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden): Det blir som å gi 20 Prince til en som prøver å slutte å røyke. Nei det gjør ikke det, det er ikke det samme. For mat er man avhengig av. Røyk og dop er man ikke avhengig av. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
Glitter Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjenner et behov for å si noe. Jeg skrev øverst i tråden at jeg ville likt det, og så kommer et hav av hvor dum man er om man gjør slikt. jeg slanker meg. Det betyr ikke at jeg lever på gulrøtter og vann hele tiden. Jeg prøver å vri om hodet til at det ikke eksisterer ja mat og nei mat, fordi jeg har et langt liv bak meg med akkurat dette og som har ødelagt forholdet mitt til mat. Jeg slanker meg nå, og spiser sunt, men jeg vil gjerne ha et kakestykke på bursdagen min, eller en god middag med venner. Jeg gir ikke opp livet mitt fordi om jeg skal ned i vekt. Det er det jeg har gjort alle de andre 15000 gangene tidligere der jeg har forsøkt å slanke meg og endt opp med å gå 20 kg+ opp i vekt. Vi er forskjellige. Spør derfor personen først. jeg hadde blitt forbanna og såret om andre tok avgjørelser på mine vegne på grunnlag av at "hun slanker seg så da kan hun ikke ditt og datt". Bruk for faen hodet. Anonymkode: 0e440...a00 Jeg kan godt spise et kakestykke til bursdagen min, men ikke en hel kake. Og har jeg kake i hus så spiser jeg kake. Så for min del ville jeg ikke ønsket å få kake i gave. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Glitter skrev (Akkurat nå): Jeg kan godt spise et kakestykke til bursdagen min, men ikke en hel kake. Og har jeg kake i hus så spiser jeg kake. Så for min del ville jeg ikke ønsket å få kake i gave. Ja, og det er helt fint Poenget mitt er at vi er forskjellige. Så om man ønsker å gi en kake, så spør man egentlig bare. Verre er det ikke. Anonymkode: 0e440...a00 1 Siter
Sakura Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Nei, mener jeg kjøp noe annet. Eks: Blomster eller et gavekort. Du vil fornærme vedkommende med kake i en slik situasjon. Sukker er nok ikke øverst på listen til noen som slanker seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg slanker meg nå, og spiser sunt, men jeg vil gjerne ha et kakestykke på bursdagen min Spørsmålet var ikke om en som slanker seg kan spise et stykke kake Anonymkode: 882c1...938 0 Siter
Sakura Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørsmålet var ikke om en som slanker seg kan spise et stykke kake Anonymkode: 882c1...938 Ja, du kan fint spise kake når du slanker deg🙂 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei det gjør ikke det, det er ikke det samme. For mat er man avhengig av. Røyk og dop er man ikke avhengig av. Anonymkode: 0e440...a00 Man må ikke ha kake. Man må spise, men ikke 🥮 🍰 🎂 Endret 12. februar av Worriesome Plenty 2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Spørsmålet var ikke om en som slanker seg kan spise et stykke kake Anonymkode: 882c1...938 Og du skjønner sikkert poenget mitt likevel, som jeg gjentok endel ganger. At for noen er det veldig fint, og sykt befriende, å få en kake i gave. En kake betyr ikke at jeg spiser hele vet du. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Worriesome Plenty 2 skrev (13 minutter siden): Man må ikke ha kake. Man må spise, men ikke 🥮 🍰 🎂 Og da er det din jobb å bestemme hva du mener jeg skal spise og ikke mener du? Fordi du skal "hjelpe" meg. Vel, problemet er at din måte å oppføre deg på opprettholder det dårlige forholdet jeg har til mat fra før. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og du skjønner sikkert poenget mitt likevel, som jeg gjentok endel ganger. At for noen er det veldig fint, og sykt befriende, å få en kake i gave. En kake betyr ikke at jeg spiser hele vet du. Anonymkode: 0e440...a00 Jeg svarte nei på om det er ok å gi kake i bursdagsgave fordi veldig mange har planlagt hva og hvor mye man skal spise på forhånd. Og for mange kan det bli vanskelig å følge planen om det plutselig dukker opp en hel kake i tillegg Anonymkode: c35c8...de1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg svarte nei på om det er ok å gi kake i bursdagsgave fordi veldig mange har planlagt hva og hvor mye man skal spise på forhånd. Og for mange kan det bli vanskelig å følge planen om det plutselig dukker opp en hel kake i tillegg Anonymkode: c35c8...de1 Ja, og det er forståelig. Men alle er ikke like. Det er ikke den daglige innhugget i en kake som gjør at du legger på deg. Det er for mye kalorier over tid. Vi er så forskjellige. Det er så enkelt som å bare høre, om man ønsker å lage en kake så klart Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det gjør ikke det, det er ikke det samme. For mat er man avhengig av. Røyk og dop er man ikke avhengig av. Anonymkode: 0e440...a00 Hæ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Kayia skrev (4 minutter siden): Hæ? Klarer du virkelig ikke å skjønne hva jeg skriver? Mat er man avhengig av. Man trenger næring. Vi trenger ikke spise kake hver dag, men som jeg skriver prøver jeg altså å reparere et dårlig forhold til mat der jeg har delt inn mat etter ja mat og nei mat. Jeg tenker at det er bra for meg. Tobakk og rusmidler trenger man ikke, ergo er det litt enklere å holde seg totalt avholds (merk at jeg sier litt enklere, jeg har full forståelse for at rus er et helvete. men for meg og fra mitt perspektiv er det vanskeligere med mat fordi mat er noe jeg må ha for å overleve). Mat er noe jeg dessverre ikke kan holde meg helt bort fra. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
Kayia Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer du virkelig ikke å skjønne hva jeg skriver? Mat er man avhengig av. Man trenger næring. Vi trenger ikke spise kake hver dag, men som jeg skriver prøver jeg altså å reparere et dårlig forhold til mat der jeg har delt inn mat etter ja mat og nei mat. Jeg tenker at det er bra for meg. Tobakk og rusmidler trenger man ikke, ergo er det litt enklere å holde seg totalt avholds (merk at jeg sier litt enklere, jeg har full forståelse for at rus er et helvete. men for meg og fra mitt perspektiv er det vanskeligere med mat fordi mat er noe jeg må ha for å overleve). Mat er noe jeg dessverre ikke kan holde meg helt bort fra. Anonymkode: 0e440...a00 Her argumenterer du nok ikke helt i tråd med fagfolk. Tobakk- og dopbruk er svært avhengighetsmotivert, mens hos de aller fleste er ikke matinntak preget av avhengighet og/eller abstinens. Jeg skjønner imidlertid at dette ikke stemmer i ditt tilfelle, men å generalisere ut fra din egenerfaring på området blir veldig, veldig feil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei det gjør ikke det, det er ikke det samme. For mat er man avhengig av. Røyk og dop er man ikke avhengig av. Anonymkode: 0e440...a00 Man er heller ikke avhengig av kake. Anonymkode: e0584...564 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man er heller ikke avhengig av kake. Anonymkode: e0584...564 Og det har jeg heller ikke skrevet. Er det virkelig ingen som forstår hva jeg mener. Skriver jeg så dumt? Jeg blir egentlig lei meg av dette her. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Kayia skrev (1 minutt siden): Her argumenterer du nok ikke helt i tråd med fagfolk. Tobakk- og dopbruk er svært avhengighetsmotivert, mens hos de aller fleste er ikke matinntak preget av avhengighet og/eller abstinens. Jeg sier ikke at det ikke er avhengighetsskapende, for det er det, noe veldig ogsså. Det jeg sier er at kroppen trenger dte ikke for å overleve. Kayia skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner imidlertid at dette ikke stemmer i ditt tilfelle, men å generalisere ut fra din egenerfaring på området blir veldig, veldig feil. LOL! Det er jo det dere alle gjør? Det jeg sier er at vær så snill å spørre personen fordi vi er alle ulike. Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
Vendi Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og det har jeg heller ikke skrevet. Er det virkelig ingen som forstår hva jeg mener. Skriver jeg så dumt? Jeg blir egentlig lei meg av dette her. Anonymkode: 0e440...a00 Jeg tror jeg forstår deg. Mat må vi ha for å overleve. Vi trenger mat, og kan derfor ikke velge det bort. Tobakk og rusmidler trenger vi ikke, og er derfor noe vi kan velge bort. Og jeg støtter deg i at man selvfølgelig kan spise kake selv om man er på slanker'n. Det beste er å spørre personen, som du sier. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. februar Skrevet 12. februar Vendi skrev (Akkurat nå): Jeg tror jeg forstår deg. Mat må vi ha for å overleve. Vi trenger mat, og kan derfor ikke velge det bort. Tobakk og rusmidler trenger vi ikke, og er derfor noe vi kan velge bort. Og jeg støtter deg i at man selvfølgelig kan spise kake selv om man er på slanker'n. Det beste er å spørre personen, som du sier. Takk, vendi. Det er akkurat det jeg mener. En blir så tvunget til å forholde seg til mat. En må kjøpe, tilberede, oppbevare, enten man vil eller ikke. Og det er et forbaska strev. Igjen, full forståelse for at folk som strever med rus har et sant helvete, jeg mener ikke å bagatellisere. Det er bare en liten tanke om at gud så godt det må være å ikke ha kjøleskap eller fryse i hus. Ikke trenge det på en måte. Slippe ha matvarer i kjøkkenskapene. Hvis det er mulig å forstå. I blant føler jeg at jeg bare får sånne jøss så dum du er som mener noe annet enn alle oss andre-type svar. Svaret ditt varmet Anonymkode: 0e440...a00 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.