Gå til innhold

Er det innafor å gi kake i bursdagsgave til en som slanker seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et behov for å si noe. Jeg skrev øverst i tråden at jeg ville likt det, og så kommer et hav av hvor dum man er om man gjør slikt. jeg slanker meg. Det betyr ikke at jeg lever på gulrøtter og vann hele tiden. Jeg prøver å vri om hodet til at det ikke eksisterer ja mat og nei mat, fordi jeg har et langt liv bak meg med akkurat dette og som har ødelagt forholdet mitt til mat. Jeg slanker meg nå, og spiser sunt, men jeg vil gjerne ha et kakestykke på bursdagen min, eller en god middag med venner. Jeg gir ikke opp livet mitt fordi om jeg skal ned i vekt. Det er det jeg har gjort alle de andre 15000 gangene tidligere der jeg har forsøkt å slanke meg og endt opp med å gå 20 kg+ opp i vekt. 

Vi er forskjellige. Spør derfor personen først. jeg hadde blitt forbanna og såret om andre tok avgjørelser på mine vegne på grunnlag av at "hun slanker seg så da kan hun ikke ditt og datt".

Bruk for faen hodet. 

Anonymkode: 0e440...a00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Det blir som å gi 20 Prince til en som prøver å slutte å røyke.

Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Det blir som å gi 20 Prince til en som prøver å slutte å røyke.

Nei det gjør ikke det, det er ikke det samme. For mat er man avhengig av. Røyk og dop er man ikke avhengig av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner et behov for å si noe. Jeg skrev øverst i tråden at jeg ville likt det, og så kommer et hav av hvor dum man er om man gjør slikt. jeg slanker meg. Det betyr ikke at jeg lever på gulrøtter og vann hele tiden. Jeg prøver å vri om hodet til at det ikke eksisterer ja mat og nei mat, fordi jeg har et langt liv bak meg med akkurat dette og som har ødelagt forholdet mitt til mat. Jeg slanker meg nå, og spiser sunt, men jeg vil gjerne ha et kakestykke på bursdagen min, eller en god middag med venner. Jeg gir ikke opp livet mitt fordi om jeg skal ned i vekt. Det er det jeg har gjort alle de andre 15000 gangene tidligere der jeg har forsøkt å slanke meg og endt opp med å gå 20 kg+ opp i vekt. 

Vi er forskjellige. Spør derfor personen først. jeg hadde blitt forbanna og såret om andre tok avgjørelser på mine vegne på grunnlag av at "hun slanker seg så da kan hun ikke ditt og datt".

Bruk for faen hodet. 

Jeg kan godt spise et kakestykke til bursdagen min, men ikke en hel kake. Og har jeg kake i hus så spiser jeg kake. Så for min del ville jeg ikke ønsket å få kake i gave. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg kan godt spise et kakestykke til bursdagen min, men ikke en hel kake. Og har jeg kake i hus så spiser jeg kake. Så for min del ville jeg ikke ønsket å få kake i gave. 

Ja, og det er helt fint :) Poenget mitt er at vi er forskjellige.

Så om man ønsker å gi en kake, så spør man egentlig bare. Verre er det ikke. 

Krisebærblomsten
Skrevet

Nei, mener jeg kjøp noe annet. Eks: Blomster eller et gavekort. Du vil fornærme vedkommende med kake i en slik situasjon. Sukker er nok ikke øverst på listen til noen som slanker seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg slanker meg nå, og spiser sunt, men jeg vil gjerne ha et kakestykke på bursdagen min

Spørsmålet var ikke om en som slanker seg kan spise et stykke kake 

Anonymkode: 882c1...938

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, du kan fint spise kake når du slanker deg🙂

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei det gjør ikke det, det er ikke det samme. For mat er man avhengig av. Røyk og dop er man ikke avhengig av. 

Man må ikke ha kake. Man må spise, men ikke 🥮 🍰 🎂 

Endret av Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og du skjønner sikkert poenget mitt likevel, som jeg gjentok endel ganger. At for noen er det veldig fint, og sykt befriende, å få en kake i gave. En kake betyr ikke at jeg spiser hele vet du.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (13 minutter siden):

Man må ikke ha kake. Man må spise, men ikke 🥮 🍰 🎂 

Og da er det din jobb å bestemme hva du mener jeg skal spise og ikke mener du? Fordi du skal "hjelpe" meg. Vel, problemet er at din måte å oppføre deg på opprettholder det dårlige forholdet jeg har til mat fra før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og du skjønner sikkert poenget mitt likevel, som jeg gjentok endel ganger. At for noen er det veldig fint, og sykt befriende, å få en kake i gave. En kake betyr ikke at jeg spiser hele vet du.

Jeg svarte nei på om det er ok å gi kake i bursdagsgave fordi veldig mange har planlagt hva og hvor mye man skal spise på forhånd. Og for mange kan det bli vanskelig å følge planen om det plutselig dukker opp en hel kake i tillegg

Anonymkode: c35c8...de1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg svarte nei på om det er ok å gi kake i bursdagsgave fordi veldig mange har planlagt hva og hvor mye man skal spise på forhånd. Og for mange kan det bli vanskelig å følge planen om det plutselig dukker opp en hel kake i tillegg

Anonymkode: c35c8...de1

Ja, og det er forståelig. Men alle er ikke like. Det er ikke den daglige innhugget i en kake som gjør at du legger på deg. Det er for mye kalorier over tid.

Vi er så forskjellige. Det er så enkelt som å bare høre, om man ønsker å lage en kake så klart :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...