Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp hos en ny psykiater, veldig hyggelig dame, som bestemte at jeg skal øke Fontex fra 20 til 40mg mot sosial angst, og på sikt seponere Sobril, som jeg har tatt 30mg daglig nå i mange år. Da jeg var innlagt i 2018 ble jeg satt på fast Sobril, og siden har det blitt slik. Men jeg mener at det er den Sobrilen som har ødelagt livet mitt og gjort at jeg i dag er på trygd. Det er riktig at jeg har schizoaffektiv lidelse og har vært både manisk og dypt deprimert, men denne lidelsen føler jeg har vært under kontroll, i alle fall de siste årene på Zyprexa. Måtte bare få dette ut.

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
GT1 skrev (21 minutter siden):

Jeg var nettopp hos en ny psykiater, veldig hyggelig dame, som bestemte at jeg skal øke Fontex fra 20 til 40mg mot sosial angst, og på sikt seponere Sobril, som jeg har tatt 30mg daglig nå i mange år. Da jeg var innlagt i 2018 ble jeg satt på fast Sobril, og siden har det blitt slik. Men jeg mener at det er den Sobrilen som har ødelagt livet mitt og gjort at jeg i dag er på trygd. Det er riktig at jeg har schizoaffektiv lidelse og har vært både manisk og dypt deprimert, men denne lidelsen føler jeg har vært under kontroll, i alle fall de siste årene på Zyprexa. Måtte bare få dette ut.

Hvordan har sobrilen fått deg på trygd og ødelagt livet ditt? 

Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Hvordan har sobrilen fått deg på trygd og ødelagt livet ditt? 

Jeg har blitt avhengig og tatt den i stadig nye situasjoner. Til slutt kunne jeg ikke møte mennesker i det hele tatt uten å være litt dopa. Og så vet du at benzodiasepiner mister jo virkning etterhvert som kroppen venner seg til den, så da må man ta mer. Og da har man det gående. Jeg hadde en krevende lederstilling som blant annet innebar at jeg måtte representere en del, og da tok jeg ganske mye Sobril. Til slutt gjorde jeg så mye feil i dopa tilstand at det ikke gikk lenger og jeg ble sagt opp.   

stjernestøv
Skrevet
GT1 skrev (1 minutt siden):

Jeg har blitt avhengig og tatt den i stadig nye situasjoner. Til slutt kunne jeg ikke møte mennesker i det hele tatt uten å være litt dopa. Og så vet du at benzodiasepiner mister jo virkning etterhvert som kroppen venner seg til den, så da må man ta mer. Og da har man det gående. Jeg hadde en krevende lederstilling som blant annet innebar at jeg måtte representere en del, og da tok jeg ganske mye Sobril. Til slutt gjorde jeg så mye feil i dopa tilstand at det ikke gikk lenger og jeg ble sagt opp.   

Å jeg visste ikke at det kunne ha den virkningen, selv har jeg tatt vival i mange år uten å ha økt så tror ikke den har hatt noen negativ effekt på meg men hjulpet meg. Har aldri følt meg dopa heller men det er jo klart man kan bli det sikkert om man øker og øker, det er nå trist det da. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Å jeg visste ikke at det kunne ha den virkningen, selv har jeg tatt vival i mange år uten å ha økt så tror ikke den har hatt noen negativ effekt på meg men hjulpet meg. Har aldri følt meg dopa heller men det er jo klart man kan bli det sikkert om man øker og øker, det er nå trist det da. 

Ja, det er trist. 

stjernestøv
Skrevet
GT1 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er trist. 

Håper det ordner seg for deg :) 

Skrevet

Det er vel ikke akkurat sobril som har ødelagt livet ditt. Sobril kan være en god støttespiller hvis det blir tatt riktig. Her er det både du og legen som skrev den ut som må ta skylden. Legen skulle fulgt med og sett at du økte dosen.  Hvis man bruker benzo riktig og ikke øker dosen, kan man ha god nytte av det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...