Gå til innhold

Henvisning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at fastlegen ordner time på dps uten etter avtale med pasienten? Jeg stilte et spørsmål om medisinering til fastlegen. Det var to ja-/nei-spørsmål. Jeg oppfatta at han ville rådføre seg med dps, men han har ordnet i stedet time hos sykepleier på dps. 

Anonymkode: 5c7f3...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uten at jeg vet følgende med sikkerhet så er det er nok "inntaksteamet" på DPS som har vurdert henvisningen dithen at du trenger å få en time (eller flere) der. At problemstillingen fastlegen din la fram er for omfattende til å bare ta over telefonen. Tror ikke en fastlege bare kan "ordne" en time sånn. Hvorvidt du får time eller ikke vurderes nok av DPS. 

Endret av Vendi
Skrevet

Jeg er spent på hvordan denne sykepleieren skal hjelpe deg med spørsmål om medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (16 minutter siden):

Uten at jeg vet følgende med sikkerhet så er det er nok "inntaksteamet" på DPS som har vurdert henvisningen dithen at du trenger å få en time (eller flere) der. At problemstillingen fastlegen din la fram er for omfattende til å bare ta over telefonen. Tror ikke en fastlege bare kan "ordne" en time sånn. Hvorvidt du får time eller ikke vurderes nok av DPS. 

Fastlegen som henviste meg da og bad om at de skulle ta meg inn raskt. Jeg ville bare ha svar på to spørsmål. Skjønner ikke at de ikke kunne tas på telefon

AnonymBruker
Skrevet

Sokk skrev (10 minutter siden):

Jeg er spent på hvordan denne sykepleieren skal hjelpe deg med spørsmål om medisiner. 

Helt ærlig, noen ganger synes jeg en godt utdanna sykepleier med noen års erfaring kan vel så mye som legene der, om ikke mer.

Anonymkode: 60063...b29

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (9 minutter siden):

Vet ikke hva de tenker. Jeg er er ikke så flink til å nyttiggjøre meg snakketerapi. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig, noen ganger synes jeg en godt utdanna sykepleier med noen års erfaring kan vel så mye som legene der, om ikke mer.

Det kan hende men de har ikke lov til å svare meg på mine spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hende men de har ikke lov til å svare meg på mine spørsmål. 

Om medisiner? Selvsagt har de det? De jobber jo også i team med leger og andre fagfolk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet ikke hva de tenker. Jeg er er ikke så flink til å nyttiggjøre meg snakketerapi. 

Hva er problemstillingen?

Anonymkode: 6100e...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om medisiner? Selvsagt har de det? De jobber jo også i team med leger og andre fagfolk.

Jada, det kan spørre en lege selvfølgelig. Jeg spurte selv e lege og kommer videre til en sykepleier som kanskje kan spørre en annen lege 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er problemstillingen?

Anonymkode: 6100e...15c

Kan jeg øke medisin A?

eller

Kan jeg bytte medisin X ut med medisin Y?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jada, det kan spørre en lege selvfølgelig. Jeg spurte selv e lege og kommer videre til en sykepleier som kanskje kan spørre en annen lege 

Fastleger har ikke alltid så mye kompetanse på psyk. Da er jo dette veldig bra å bli henvist et sted som kan svare. 

Det er feil når leger henviser videre, og det er feil når de ikke gjør det. Jesus for en utakknemlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...