Gå til innhold

Hvordan er du som pasient i terapien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du åpen og forteller fritt eller trenger du å spørsmål for å kunne prate og åpne deg? Jeg trenger tid og en tålmodig behandler som stiller de rette spørsmålene.

Anonymkode: 1d223...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er åpen og prater fritt. Etablerer alltid en god relasjon til behandler. I hvertfall har det vært slik hittil. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er du åpen og forteller fritt eller trenger du å spørsmål for å kunne prate og åpne deg? Jeg trenger tid og en tålmodig behandler som stiller de rette spørsmålene.

Jeg prater selv men får også spørsmål underveis. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg trenger tid og en tålmodig behandler som stiller de rette spørsmålene.

Samme her.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (15 minutter siden):

Samme her.

Godt å høre at vi er flere. Hvilke tanker/følelser gjør du deg om deg selv i terapien? Jeg er ganske plaget og skamfull over at jeg ikke "får det til".

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (26 minutter siden):

Jeg er åpen og prater fritt. Etablerer alltid en god relasjon til behandler. I hvertfall har det vært slik hittil. 

Så fint. Er du en utadvent person og er du like frittalende under alvorlig depresjon?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt å høre at vi er flere. Hvilke tanker/følelser gjør du deg om deg selv i terapien? Jeg er ganske plaget og skamfull over at jeg ikke "får det til".

Jeg kan kjenne meg igjen i det. Føler ikke jeg gjør en god nok jobb og at jeg er litt mislykket og som du sier at jeg ikke "får det til". Har dårlig samvittighet over at behandler bruker så mye tid på å hjelpe meg også klarer jeg ikke helt være så åpen og ærlig som jeg skulle ønske.

psykedeliker
Skrevet

I offentlig behandling har jeg alltid fulgt manus, og bare svart på de spørsmålene som ble stilt. I privat behandling har jeg tatt styringen i samtalene selv.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (5 minutter siden):

Jeg kan kjenne meg igjen i det. Føler ikke jeg gjør en god nok jobb og at jeg er litt mislykket og som du sier at jeg ikke "får det til". Har dårlig samvittighet over at behandler bruker så mye tid på å hjelpe meg også klarer jeg ikke helt være så åpen og ærlig som jeg skulle ønske.

Akkurat slik føler jeg det også. Har du kun gått i terapi når du har vært dårlig? Jeg har vært syk med depresjon og angst og da er det ekstra utfordrende å ordlegge seg.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Akkurat slik føler jeg det også. Har du kun gått i terapi når du har vært dårlig? Jeg har vært syk med depresjon og angst og da er det ekstra utfordrende å ordlegge seg.

Nei, jeg har gått i terapi når jeg har hatt gode perioder også. 

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har gått i terapi når jeg har hatt gode perioder også. 

På DPS eller privat? Kan jeg spørre om hva du har jobbet med i gode perioder?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På DPS eller privat? Kan jeg spørre om hva du har jobbet med i gode perioder?

DPS og kommunen. Har jobbet så og si med det samme i gode perioder, der i blant dårlig selvtillit og manglende kontakt med følelser.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå):

DPS og kommunen. Har jobbet så og si med det samme i gode perioder, der i blant dårlig selvtillit og manglende kontakt med følelser.

Jeg har også lav selvfølelse/selvtillit. Vil du si at terapien hjelper/har hjulpet deg? Har du klart å snu tankemønster?

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også lav selvfølelse/selvtillit. Vil du si at terapien hjelper/har hjulpet deg? Har du klart å snu tankemønster?

Ikke ennå, men jeg har tro på at det kan hjelpe da. Hva med deg?

Endret av 𝚂 𝚔 𝚢
AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå):

Ikke ennå, men jeg har tro på at det kan hjelpe da. Hva med deg?

Jeg er langvarig deprimert. Jeg har klart (delvis) å ta i bruk atferdsregistrering,  det jeg lærte der; at jeg feks har det bedre når jeg er sosial/går tur/jobb. Og når jeg gjør de aktivitetene så blir jeg i bedre humør=færre vonde tanker.  Men sånn generelt så klarer jeg ikke å endre de negative tankene om meg selv, nei. Jeg har mye selvhat.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er langvarig deprimert. Jeg har klart (delvis) å ta i bruk atferdsregistrering,  det jeg lærte der; at jeg feks har det bedre når jeg er sosial/går tur/jobb. Og når jeg gjør de aktivitetene så blir jeg i bedre humør=færre vonde tanker.  Men sånn generelt så klarer jeg ikke å endre de negative tankene om meg selv, nei. Jeg har mye selvhat.

Skjønner. Det er jo ikke lett å endre negative tankemønster.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint. Er du en utadvent person og er du like frittalende under alvorlig depresjon?

Nei er ikke så utadvendt i grunn. Men jeg har alltid vært en åpen person likevel. Jeg holdt alt det vonde inni meg i årevis bortsett fra å prate litt med venner. Men jeg søkte ikke hjelp for mine problemer. Da jeg omsider kom i behandling så var det naturlig for meg å være åpen. Men det betyr ikke at jeg har fortalt absolutt alt. Jeg holdt det som senere ble tolket som psykose for meg selv i lang tid. Helt til det bare rant over. 

Vil si jeg er tilnærmet like frittalende når jeg er deprimert ja. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei er ikke så utadvendt i grunn. Men jeg har alltid vært en åpen person likevel. Jeg holdt alt det vonde inni meg i årevis bortsett fra å prate litt med venner. Men jeg søkte ikke hjelp for mine problemer. Da jeg omsider kom i behandling så var det naturlig for meg å være åpen. Men det betyr ikke at jeg har fortalt absolutt alt. Jeg holdt det som senere ble tolket som psykose for meg selv i lang tid. Helt til det bare rant over. 

Vil si jeg er tilnærmet like frittalende når jeg er deprimert ja. 

Det er bra at du er åpen nå og forteller fritt. Da kan du få best mulig hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (7 minutter siden):

Skjønner. Det er jo ikke lett å endre negative tankemønster.

Nei også kjenner jeg meg egoistisk og navlebeskuende som tar opp plass i terapien (er utskrevet for ett år siden da).

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bra at du er åpen nå og forteller fritt. Da kan du få best mulig hjelp.

Sant. :)

Klarer du å tenke sånn i forhold til deg selv da? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...