AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har slitt mye med selvmordstanker av og på i mange år og i det siste har de begynt å komme tilbake igjen. Jeg er jo ikke fremmed for å snakke om selvmordstanker med helsepersonell, men jeg føler ofte at det ikke er så lett å snakke om det uten at helsepersonell blir bekymret. Noen som har noen gode råd til hvordan gå frem for å lykkes med det? Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvorfor gjør det noe om de blir bekymret? Det er jo en naturlig reaksjon. Anonymkode: 9cd58...0ff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor gjør det noe om de blir bekymret? Det er jo en naturlig reaksjon. Anonymkode: 9cd58...0ff Fordi jeg har opplevd ett par uheldige situasjoner fordi de har blitt bekymret, som å måtte dra på legevakten og bli "tvunget" til å ta kontakt med moren min fordi jeg ikke ville bli innlagt og også å bli innlagt på tvang. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg har opplevd ett par uheldige situasjoner fordi de har blitt bekymret, som å måtte dra på legevakten og bli "tvunget" til å ta kontakt med moren min fordi jeg ikke ville bli innlagt og også å bli innlagt på tvang. Anonymkode: 14616...0e9 Jeg har snakket fritt om tankene uten at det har blitt gjort noe mer utav det. Noen ganger har jeg fått frivillig innleggelse på DPS. Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har snakket fritt om tankene uten at det har blitt gjort noe mer utav det. Noen ganger har jeg fått frivillig innleggelse på DPS. Anonymkode: 4ed6e...884 Det er godt å høre, jeg synes det er sånn det bør være. For akkurat nå kvier jeg meg egentlig for å snakke om det fordi jeg ikke ønsker innleggelse. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er godt å høre, jeg synes det er sånn det bør være. For akkurat nå kvier jeg meg egentlig for å snakke om det fordi jeg ikke ønsker innleggelse. Anonymkode: 14616...0e9 Har du konkrete selvmordsplaner? Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du konkrete selvmordsplaner? Anonymkode: 4ed6e...884 Nei. Jeg har tenkt på hvordan jeg kan gjøre det men har ikke tenkt at jeg skal gjennomføre det. Det handler kanskje mer om å ha en nødutgang hvis jeg ikke klarer mer. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Jeg har tenkt på hvordan jeg kan gjøre det men har ikke tenkt at jeg skal gjennomføre det. Det handler kanskje mer om å ha en nødutgang hvis jeg ikke klarer mer. Anonymkode: 14616...0e9 Da sier du akkurat det til behandler. Kan aldri tenke meg at hun agerer på dette. Selvmordstanker er ikke farlige. Anonymkode: 4ed6e...884 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da sier du akkurat det til behandler. Kan aldri tenke meg at hun agerer på dette. Selvmordstanker er ikke farlige. Anonymkode: 4ed6e...884 Hun gjorde det sist det var snakk om selvmordstanker, men hun er ganske ny da og har ikke så mye erfaring. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun gjorde det sist det var snakk om selvmordstanker, men hun er ganske ny da og har ikke så mye erfaring. Anonymkode: 14616...0e9 Hva gjorde hun da? Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjorde hun da? Anonymkode: 4ed6e...884 Hun tok med meg på legevakten og legevaktslegen mente at jeg enten måtte bli innlagt eller ringe moren min og være hos henne. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun tok med meg på legevakten og legevaktslegen mente at jeg enten måtte bli innlagt eller ringe moren min og være hos henne. Anonymkode: 14616...0e9 Og siden det var uaktuelt for meg med innleggelse endte det med sistnevnte, som også var ganske kjipt. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og siden det var uaktuelt for meg med innleggelse endte det med sistnevnte, som også var ganske kjipt. Anonymkode: 14616...0e9 Hvorfor ville du ikke ha innleggelse? Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ville du ikke ha innleggelse? Anonymkode: 4ed6e...884 Det er bare ikke noe for meg. Får sånn klaustrofobisk følelse av å være så innestengt, det er vel hovedgrunnen og den andre grunnen er at jeg bare føler man mest er der på oppbevaring og at det ikke er til særlig hjelp. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bare ikke noe for meg. Får sånn klaustrofobisk følelse av å være så innestengt, det er vel hovedgrunnen og den andre grunnen er at jeg bare føler man mest er der på oppbevaring og at det ikke er til særlig hjelp. Anonymkode: 14616...0e9 Har du vært innlagt flere ganger? Så du opplevde ikke å få hjelp av behandler? Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du vært innlagt flere ganger? Så du opplevde ikke å få hjelp av behandler? Anonymkode: 4ed6e...884 Ja og nei, ikke særlig synes det hjelper mer å snakke med poliklinisk behandler i så fall. Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja og nei, ikke særlig synes det hjelper mer å snakke med poliklinisk behandler i så fall. Anonymkode: 14616...0e9 Jeg har samme erfaring. Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har samme erfaring. Anonymkode: 4ed6e...884 Ja, tror ikke det er så uvanlig. Poliklinisk behandler kjenner en jo bedre og har bedre tid (har i alle fall alltid fått lenger tid hos poliklinisk behandler enn når jeg har vært innlagt). Anonymkode: 14616...0e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, tror ikke det er så uvanlig. Poliklinisk behandler kjenner en jo bedre og har bedre tid (har i alle fall alltid fått lenger tid hos poliklinisk behandler enn når jeg har vært innlagt). Anonymkode: 14616...0e9 Som innlagt har jeg fått 45 minutter med behandler 1 gang per uke. Anonymkode: 4ed6e...884 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis du drar på legevakten og forteller om selvmordstanker, har du indirekte sagt at faren er overhengende, og da blir helsepersonell bekymret. Hvis du vil snakke om selvmordstanker for å få hjelp med det du sliter med, tar du det opp med din faste behandler evt fastlege i en vanlig time. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.