Gå til innhold

Til dere som er for høye skatter/avgifter for å nå klimamål, flyktningmål, uhjelp mål etc

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle til for å endre mening? Hva måtte skje for å si nei dette har vi ikke "råd" til ?

Verdensøkonomien er en konkurranse mellom land,og det er grenser for hvor mye selv-sabotasje det er mulig å utføre uten å tape konkurransen mot andre land. Ser en på norske bedrifter siste tiårene er vi på vei mot å bli globale tapere. Våre bedrifter klarer ikke konkurrere mot utlandet, og da går en konkurs/starter ikke opp bedriften i Norge. Dersom et land ikke eksporterer ting av verdi til utlandet blir det vanskelige å finansiere importen av ting og levestandarden vil synke dramatisk over tid.

En skulle tro det vi ser nå og hvoran vi er på vei mot toal kollaps skulle holde for å få folk til å snu skipet, men ser ingen tegn på det, så derfor lurer jeg på hva dere venter på av tegn, eller om ingenting vil kunne gjøre at dere ombestemmer dere? Er det en slags religion dere er besatt av?

For meg kan det virke som at nordmenn er besatt av en slags "european supremacy" ideologi/religion, hvor dere tror vi er så mye bedre enn resten av verden, at vi skal klare å bære verdens byrder på vår rygg. Mens resten av verden bare pøser ut co2 (Kina slipper f.eks ut like mye co2 per person som nordmenn) skal vi her i europa redde hele kloden gjennom å kutte co2. Er det det dere er, European Supremacists??? 🤦‍♂️

Anonymkode: 67f0d...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mange temaer.

Jeg har blitt mye mer skeptisk til u-hjelp i det siste. Jeg har alltid tenkt at penger fra Norge kan gjøre veldig mye nytte i land som like har noen ting. Jeg har tenkt at Carl I Hagen og etterkommere er populister som ikke bryr seg om sultne barn.

I kjølvannet av Epstein -skandalen  har det kommet frem mye som ikke har direkte med Epstein å gjøre.

Blant annet et helt ekstremt flottenfeieri hvor Rød-Larsen på en eller annen måte har endt med å sitte på  luksuriøse eiendommer rundt om i verden.

Organisasjoner med vidløftige navn som får hundre millioner hvert år for å gjøre nesten ingen ting. Om det ikke er direkte underslag, så er det fete lønninger og honorarer til den samme kretsen av folk. Gjerne de som bevilger pengene året før. 

Hvordan de er storkarer som deler ut milliarder i øst og vest uten å bry seg så mye om resultatene. Ulovlig eller ikke så virker det ganske feil.

Jeg tenker vi virkelig bør ta en fot i bakken og få gjennom alt. Ren nødhjelp er aldri feil, men det er ikke der det meste av pengene går. Det er 55 milliarder i året. Vi gir u-hjelp til Kina. Hva er det for noe?

Skrevet
Grendel skrev (20 timer siden):

Det var mange temaer.

Jeg har blitt mye mer skeptisk til u-hjelp i det siste. Jeg har alltid tenkt at penger fra Norge kan gjøre veldig mye nytte i land som like har noen ting. Jeg har tenkt at Carl I Hagen og etterkommere er populister som ikke bryr seg om sultne barn.

I kjølvannet av Epstein -skandalen  har det kommet frem mye som ikke har direkte med Epstein å gjøre.

Blant annet et helt ekstremt flottenfeieri hvor Rød-Larsen på en eller annen måte har endt med å sitte på  luksuriøse eiendommer rundt om i verden.

Organisasjoner med vidløftige navn som får hundre millioner hvert år for å gjøre nesten ingen ting. Om det ikke er direkte underslag, så er det fete lønninger og honorarer til den samme kretsen av folk. Gjerne de som bevilger pengene året før. 

Hvordan de er storkarer som deler ut milliarder i øst og vest uten å bry seg så mye om resultatene. Ulovlig eller ikke så virker det ganske feil.

Jeg tenker vi virkelig bør ta en fot i bakken og få gjennom alt. Ren nødhjelp er aldri feil, men det er ikke der det meste av pengene går. Det er 55 milliarder i året. Vi gir u-hjelp til Kina. Hva er det for noe?

Det du skriver her er gjenkjennbart. I kjølvannet av det som avdekkes har jeg blitt en blanding av tilfreds for at ukultur og svindel avdekkes, samtidig som jeg syns det er trist på vegne av satsningsområder som er avhengig av kapitaltilførsel for å lykkes. Jeg tror de fleste av oss blir mer skeptisk til bevillinger til diverse prosjekt og stifelsers arbeid når det viser seg at tilskuddene tjener enkeltpersoners ønsker og behov, og ikke prosjektets mål. 

UtakknemligDiva
Skrevet

Synes det er helt bortkastet. Ja jeg er enig. Norge er det lille landet som tror alle ser opp til oss, vil være som oss, vil bo her i landet, vi vet bedre alle andre, mens i realiteten er det nesten ingen som bryr seg om norge. Sier jeg at jeg er fra norge, er det samme døds kjedelige greia om «beutiful fjords». Jaja…det er det vi er kjent for liksom… kjedelig. Landet er også så lite, og vi har ingen temperament. Men kanskje Mette Marit har klart å sette oss på kartet.

Har aldri vært for høyere skatter, så ingenting måtte snus her. Skattepengene går for det meste til bortkasta ting uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Har aldri vært for høyere skatter, så ingenting måtte snus her. Skattepengene går for det meste til bortkasta ting uansett. 

Som skole, helse, trygd og pensjon?

Anonymkode: 1870c...567

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som skole, helse, trygd og pensjon?

Her har vi deg som alltid svarer med spørsmål ja. 

De la jo ned en skole slik at ungdom måtte pendle kjempe langt. Hurra….. 

Trygd?? er den noe å skryte av? 

Helse? Kjenner folk som ut med 200.000 av egen lomme fordi sykdommen dekkes ikke av staten. 

Nei, skattepengene våre har gått til noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Her har vi deg som alltid svarer med spørsmål ja. 

Helse? Kjenner folk som ut med 200.000 av egen lomme fordi sykdommen dekkes ikke av staten. 

Nei, skattepengene våre har gått til noe annet.

Du virker noe uopplyst?

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden):

Kjenner folk som ut med 200.000 av egen lomme fordi sykdommen dekkes ikke av staten.

Hvilken sykdom er dette?

UtakknemligDiva
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvilken sykdom er dette?

ødem

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du virker noe uopplyst?

Forslag til brukernavn for deg; Spørsmålstegnet

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, UtakknemligDiva said:

Forslag til brukernavn for deg; Spørsmålstegnet

Gjerne det. Forslag til brukernavn for deg: "Totalt ignorant".

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjerne det. Forslag til brukernavn for deg: "Totalt ignorant".

Endelig klarte du å ikke ha et spørsmålstegn bak setningen din.

BokkenLazzon
Skrevet
11 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Tenk, de la ned én skole...

Det går nesten 1 million barn/ungdom på gratis barneskole, ungdomsskole, videregående skole. I tillegg kommer studenter på universitet. 

Bedre enn ingen trygd.

Det aller aller meste får man gratis behandling for i det offentlige helsevesenet.

BokkenLazzon
Skrevet
30 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Sier jeg at jeg er fra norge, er det samme døds kjedelige greia om «beutiful fjords». Jaja…det er det vi er kjent for liksom… kjedelig. 

Det er ganske spesielt å kalle flott, vill og vakker natur for "kjedelig" altså...

UtakknemligDiva
Skrevet
BokkenLazzon skrev (Akkurat nå):

Tenk, de la ned én skole...

Tenk at de som bor i øde områder må pendle 1-2 timer en vei til skolen, det er opp til 4 timer hver dag. Evt må flere hybler bli tilgjengelige. Men ikke alle ønsker eller er klare for hybel så tidlig. 

Det går nesten 1 million barn/ungdom på gratis barneskole, ungdomsskole, videregående skole. I tillegg kommer studenter på universitet. 

Og så?

Bedre enn ingen trygd.

Så takknemlig du er

Det aller aller meste får man gratis behandling for i det offentlige helsevesenet.

Hjelper ikke de som får sykdommer som er utenfor listen over kvalifiserte sykdommer. «Vi dekker ikke behandling til dette, nå har vi tross alt dekket de fleste sykdommer, det er nokk bra reklame». Ingen ber om å få de andre sykdommene heller.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
BokkenLazzon skrev (2 minutter siden):

Det er ganske spesielt å kalle flott, vill og vakker natur for "kjedelig" altså...

Kanskje jeg er ganske spesiell da.

Vår natur er ikke særlig vill da. Det er i Alaska den er det.

Endret av UtakknemligDiva
BokkenLazzon
Skrevet
3 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Vår natur er ikke særlig vill da. Det er i Alaska den er det.

Har du noengang vært i Nord-Norge?

BokkenLazzon
Skrevet
4 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Tenk at de som bor i øde områder må pendle 1-2 timer en vei til skolen, det er opp til 4 timer hver dag. Evt må flere hybler bli tilgjengelige. Men ikke alle ønsker eller er klare for hybel så tidlig. 

Sånn er det å bo i griskgrente strøk.

Og så?

Duh. Da går skattepengene til noe fornuftig.

Så takknemlig du er

Det er da flott at folk som ikke kan jobbe pga sykdom får noe å leve av. Du kan bli syk en gang du også.

Hjelper ikke de som får sykdommer som er utenfor listen over kvalifiserte sykdommer. «Vi dekker ikke behandling til dette, nå har vi tross alt dekket de fleste sykdommer, det er nokk bra reklame». Ingen ber om å få de andre sykdommene heller.

Du må gjerne lage en lang liste over disse alvorlige sykdommene.

UtakknemligDiva
Skrevet
BokkenLazzon skrev (6 minutter siden):

Har du noengang vært i Nord-Norge?

Ja

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (14 minutter siden):

Ja, det er du. Finnes det noe i det hele tatt som du liker eller er positiv til? Du har vært her inne i flere år nå og jeg tror ikke jeg har sett ett eneste innlegg fra deg hvor du har sagt noe positivt om noe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...