Gå til innhold

Avslutte team - Hva tror dere de kommer til å tenke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på å avslutte teamet jeg følges opp av fordi jeg føler jeg ikke fortjener hjelp og ikke er mulig å hjelpe, vet ikke helt om jeg kommer til å begrunne det med det eller finne opp noe annet hvis de i teamet spør. Men hva tror dere de kommer til å tenke?

Anonymkode: 21b1f...7b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt umulig å si hva fremmede mennesker vil tenke.

Men jeg kan si hva JEG tenker. Og det er at tanken om at du mener du ikke fortjener hjelp viser hvor syk du er, noe som betyr at du faktisk trenger hjelp.

Anonymkode: 0b727...1a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tenker på å avslutte teamet jeg følges opp av fordi jeg føler jeg ikke fortjener hjelp og ikke er mulig å hjelpe, vet ikke helt om jeg kommer til å begrunne det med det eller finne opp noe annet hvis de i teamet spør. Men hva tror dere de kommer til å tenke?

Hva er problemstillingen din?

Anonymkode: 6f422...378

Skrevet

Hvorfor skulle du fortjener hjelp mindre enn andre? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du fortsette å streve = si opp all hjelp. Vil du forsøke å få et litt bedre liv og hverdag = fortsett å ta i mot all hjelp du kan. 

Hva andre tenker om avgjørelsen er totalt irrelevant.

Anonymkode: fa0bb...dd1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller ikke at jeg fortjener hjelp. Tror dog jeg hadde angret om jeg hadde avsluttet. Pga depresjon med høyt symptomtrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er da helt umulig å si hva fremmede mennesker vil tenke.

Men jeg kan si hva JEG tenker. Og det er at tanken om at du mener du ikke fortjener hjelp viser hvor syk du er, noe som betyr at du faktisk trenger hjelp.

Mener du det eller er du ironisk?

Hva er problemstillingen din?

Bipolar.

Glitter skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle du fortjener hjelp mindre enn andre? 

Fordi jeg er et dårlig menneske.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bipolar.

Hvorfor er du et dårlig menneske? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (17 minutter siden):

Hvorfor er du et dårlig menneske? 

Jeg bryr meg ikke nok om andre, er ikke en god nok datter, søster, venn...

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke nok om andre, er ikke en god nok datter, søster, venn...

Uansett om det faktisk var sant, noe jeg tipper det ikke er, så fortjener du fortsatt hjelp..

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Bipolar.

Siden du har bipolar lidelse, tenker jeg at du bør utsette viktige valg til en periode da du ikke tenker at du er et dårlig menneske. Ikke gjør noe med teamet ditt før du kan tenke mer rasjonelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det. Denne tanken om "jeg fortjener ikke hjelp" er et typisk symptom, som viser at du faktisk er såpass psykisk syk at du trenger hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er uinteressant å spekulere i hva de måtte tenke. Du bør selvfølgelig snakke åpent med dem, og så får dere sammen bli enige om det vil være ok med en pause eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trenger du mye bekreftelse? Ikke avslutt oppfølgingen dersom du trenger den. Føler man ikke behov lenger, så er det noe annet, men høres ut som om du egentlig bare trenger å høre fra dem at du fortjener å få hjelp. Hvis du avslutter er det ditt valg. Det er ikke noe de kan gjøre mot det uansett hva de tenker. Så lenge du ikke har tvungent helsevern eller hva det nå heter seg, så skjer det ikke annet enn nettopp det du gjør: da får du ikke lenger oppfølging. En dårlig idé spør du meg. Ta heller opp temaet (På nytt?) og få det ut av systemet muntlig, ikke ved å trekke deg unna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Istedenfor å fokusere på tanker som andre har om dine valg, bør fokuset være hvordan du ttenker det vil gå for deg uten støtte fra teamet.

- Hjelpen er rettighetsvurdert etter behov. Ingen vurdering av fortjene/ikke fortjene.

Jeg håper du tar en ærlig samtale med teamet, før du tar en beslutning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...