Gå til innhold

Sender jeg ubevisst ‘hold deg unna signaler’?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser helt normal ut, men jeg blir alltid den som står sitter alene på sammenkomster. Jeg vet ikke helt hvordan bryte denne sirkelen.

Im A people repellent.

jeg har residual schizofreni.

Anonymkode: 6c12a...288

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ser helt normal ut, men jeg blir alltid den som står sitter alene på sammenkomster. Jeg vet ikke helt hvordan bryte denne sirkelen.

Im A people repellent.

jeg har residual schizofreni.

Inviterer du andre til samtale med ord/blikk/kroppsspråk?

Anonymkode: 896d4...60e

psykedeliker
Skrevet

Hva slags sammenkomster er det snakk om, og hvorfor er du der i utgangspunktet?

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er grunnleggende emosjonelle vesener, så om man er uheldig og har en emosjonell profil, traumer eller en psykiatrisk diagnose som forstyrrer den nonverbale kommunikasjonen og signalene man sender ut, så skjer dette av seg selv, dessverre.

Det viktigste man kan gjøre er å ikke ta det personlig, og heller fokusere på de menneskene som eventuelt ser deg 

Anonymkode: 6d13b...4dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Inviterer du andre til samtale med ord/blikk/kroppsspråk?

Anonymkode: 896d4...60e

Dette er på en måte et godt spørsmål, men på et annet nivå så er det meningsløst. For det er et viktig element for å komme i kontakt med folk. Problemet med det er hvis man skal lære folk opp i p gjøre noe med det.

Hvis inviterende kroppsspråk ikke kommer naturlig til deg, så blir man også avvist om man prøver å etterligne "korrekt" adferd. Det oppleves kunstig for andre fordi det ikke er autentisk. Og da blir man likevel avvist/havner på utsiden

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mennesker er grunnleggende emosjonelle vesener, så om man er uheldig og har en emosjonell profil, traumer eller en psykiatrisk diagnose som forstyrrer den nonverbale kommunikasjonen og signalene man sender ut, så skjer dette av seg selv, dessverre.

Nei, ikke alle mennesker er "grunnleggende emosjonelle vesener". Derfor er det relevant hvilke sammenkomster det handler om, og hvorfor man i utgangspunktet er der.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Nei, ikke alle mennesker er "grunnleggende emosjonelle vesener". Derfor er det relevant hvilke sammenkomster det handler om, og hvorfor man i utgangspunktet er der.

det kan jo være konfirmasjon eller bursdag osv. Men og min mann er alltid på utsiden, han har sitt og jeg har mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 timer siden):

Les litt nevrovitenskap og kom tilbake etterpå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var flinkere før den siste psykosen. Jeg ble elendig etter den.

Hvilke sammenkomster?

Bursdager, begravelser og på sosial angst gruppe. Mannegruppe i bydelen, over alt der jeg ferdes.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Les litt nevrovitenskap og kom tilbake etterpå

Nevrovitenskap er bare én av mange vitenskapsgrener.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (41 minutter siden):

Nevrovitenskap er bare én av mange vitenskapsgrener.

Men den er mye mer naturvitenskapelig enn de fleste andre disipliner som har teorier om menneskelig adferd

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men den er mye mer naturvitenskapelig enn de fleste andre disipliner som har teorier om menneskelig adferd

Det er fortsatt ikke en gyldig forklaring før alle andre mulige årsakssammenhenger er belyst og eliminert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...