Gå til innhold

Vanskelig huseier!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huseieren min gir totalt blaffen i ting. Han vil få kompiser til å ordne elektriske ting som har skjedd her fks. Det holdt på å bli brann på kjøkkenet pga vifta over ovnen. Den begynte å leve sitt eget liv plutselig, og det kom ut røyk og svidd lukt. 

Jeg ringte huseier som bor vegg i vegg med meg. Ingen svar på tlf eller når jeg ringte på døren. Klokken var rundt 20.30 på kvelden. 

Ringte så 113, som hadde meg på cam og sa hva jeg skulle gjøre. 

Han skulle komme med en kompis å se på ting, men jeg ønsket ikke dette. Fagmann må være her.

Strømmen har gått flere ganger. Hybelkjøkkenet med 2 plater, der den ene ikke fungerer vil han ikke fikse pga sin økonomi. 

Pga min inntekt nå, må jeg søke om bostøtte. Dette får jeg ikke nå, fordi han har ikke adskilt sin leilighet fra min hybel. De ser det slik at vi er samboere, noe vi ikke er!

Etter at han satt opp husleien 1100;, og dette skjedde, ba jeg om 500kr mindre frem til det blir ordnet. Det var greit. Men likevel, det skulle være midlertidig!! Jeg har nå kun 1 stekeplate som fungerer!

Jeg sendte huseier melding om å skille bosteder mellom oss, men ingen svar. Han svarer bare når han ønsker det.

Jeg tenker å kontakte advokat. 

Hva ville du gjort?

Anonymkode: d2b3e...5d8

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De ser det slik at vi er samboere, noe vi ikke er!

I så fall kan du gå inn i den rollen, og da trenger du ikke betale leie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Huseieren min gir totalt blaffen i ting. Han vil få kompiser til å ordne elektriske ting som har skjedd her fks. Det holdt på å bli brann på kjøkkenet pga vifta over ovnen. Den begynte å leve sitt eget liv plutselig, og det kom ut røyk og svidd lukt. 

Jeg ringte huseier som bor vegg i vegg med meg. Ingen svar på tlf eller når jeg ringte på døren. Klokken var rundt 20.30 på kvelden. 

Han skulle komme med en kompis å se på ting, men jeg ønsket ikke dette. Fagmann må være her.

Strømmen har gått flere ganger. Hybelkjøkkenet med 2 plater, der den ene ikke fungerer vil han ikke fikse pga sin økonomi. 

Pga min inntekt nå, må jeg søke om bostøtte. Dette får jeg ikke nå, fordi han har ikke adskilt sin leilighet fra min hybel. De ser det slik at vi er samboere, noe vi ikke er!

Etter at han satt opp husleien 1100;, og dette skjedde, ba jeg om 500kr mindre frem til det blir ordnet. Det var greit. Men likevel, det skulle være midlertidig!! Jeg har nå kun 1 stekeplate som fungerer!

Jeg sendte huseier melding om å skille bosteder mellom oss, men ingen svar. Han svarer bare når han ønsker det.

Hva ville du gjort?

Ang bostøtte: Dokumenter med skriftlig kontrakt og utbetalinger i nettbank. Dette kan sendes på nettsiden.

Anonymkode: c8a8d...096

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva ville du gjort?

Jeg hadde flyttet.

Skrevet

La meg gjette: Utleier kommer ikke opprinnelig fra Norge?

Anonymkode: 6f8d3...2c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

La meg gjette: Utleier kommer ikke opprinnelig fra Norge?

Anonymkode: 6f8d3...2c6

Han er norsk og en kjeltring slik han oppfører seg!

Skrevet
psykedeliker skrev (27 minutter siden):

I så fall kan du gå inn i den rollen, og da trenger du ikke betale leie.

Spot on!! Men likevel, det kommer jeg ikke til å gjøre. Rett skal være rett!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ang bostøtte: Dokumenter med skriftlig kontrakt og utbetalinger i nettbank. Dette kan sendes på nettsiden.

Takk! Det skal gjøres 👏🏼

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...