AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kommunepsykiatrien sendte melding og spurte hvordan det gikk og jeg svarte at det er tungt og vanskelig. Men nå angrer jeg, burde heller svart at det gikk ok? Og hva skjer videre nå? Har ikke fått noe svar ennå... Anonymkode: 44bee...6fa 0 Siter
Glitter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Hvorfor skulle det være dumt at du svarer ærlig på hvordan du har det? Hva er vitsen med oppfølging fra helse hvis du ikke sier det som det er når ting er tøft? Det er jo derfor du har de. Ikke for at du skal si det går bra når det ikke gjør det. Hva som skjer videre vet jeg ikke. Kanskje de spør videre om hva som er tøft. Prøv å være ærlig da også. Endret 1 time siden av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (6 minutter siden): Hvorfor skulle det være dumt at du svarer ærlig på hvordan du har det? Hva er vitsen med oppfølging fra helse hvis du ikke sier det som det er når ting er tøft? Det er jo derfor du har de. Ikke for at du skal si det går bra når det ikke gjør det. Hva som skjer videre vet jeg ikke. Kanskje de spør videre om hva som er tøft. Prøv å være ærlig da også. Kanskje var det egentlig bare en sånn melding for å være høflig og at det var meningen at jeg skulle svare at det gikk greit, om du skjønner hva jeg mener? Nå blir det kanskje styr hvis hun vil ha meg med til fastlegen eller legevakten. Men det er jo sant som du sier, vitsen blir vel litt borte hvis man ikke er ærlig og sier ting som det er. Ja, jeg skal forsøke være ærlig. Anonymkode: 44bee...6fa 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje var det egentlig bare en sånn melding for å være høflig og at det var meningen at jeg skulle svare at det gikk greit, om du skjønner hva jeg mener? Dette er strengt tatt et verdispørsmål. Helsevesenet kommuniserer ikke på denne måten, men hvis du likevel velger å tolke det slik, må du også ta konsekvensene. Endret 1 time siden av psykedeliker 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (3 minutter siden): Helsevesenet kommuniserer ikke på denne måten, men hvis du likevel velger å tolke det slik, må du også ta konsekvensene. Nei, de gjør kanskje ikke det? Anonymkode: 44bee...6fa 0 Siter
Glitter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje var det egentlig bare en sånn melding for å være høflig og at det var meningen at jeg skulle svare at det gikk greit, om du skjønner hva jeg mener? Nå blir det kanskje styr hvis hun vil ha meg med til fastlegen eller legevakten. Men det er jo sant som du sier, vitsen blir vel litt borte hvis man ikke er ærlig og sier ting som det er. Ja, jeg skal forsøke være ærlig. Anonymkode: 44bee...6fa Ser ikke hvorfor de skulle sende en slik melding for å være høflig, med en skjult intensjon om at du skal skjønne at de ikke mener spørsmålet og at du skal lyve og si det går bra selv om det ikke gjør det. Da overtenker du. Det er mer nærliggende å tro at når de spør hvordan det går så mener de at du skal svare på nettopp det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de gjør kanskje ikke det? Anonymkode: 44bee...6fa Selvfølgelig gjør de ikke det, de vil ha et ærlig svar, selv om svaret er at det ikke går så bra, nettopp for å kunne hjelpe deg til å få det bedre. Så du gjorde helt rett i å svare ærlig. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, de gjør kanskje ikke det? Det er ikke noe "kanskje" i helsevesenet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (4 minutter siden): Ser ikke hvorfor de skulle sende en slik melding for å være høflig, med en skjult intensjon om at du skal skjønne at de ikke mener spørsmålet og at du skal lyve og si det går bra selv om det ikke gjør det. Da overtenker du. Det er mer nærliggende å tro at når de spør hvordan det går så mener de at du skal svare på nettopp det. Ja, er nok bare jeg som overtenker her. Er spent på hva som kommer til å skje videre nå. Har ikke fått noe svar ennå og hun bruker svare kjapt så enten skriver hun bare en lang melding om hva jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv eller så driver hun og bestiller time hos fastlegen. Lillemus skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig gjør de ikke det, de vil ha et ærlig svar, selv om svaret er at det ikke går så bra, nettopp for å kunne hjelpe deg til å få det bedre. Så du gjorde helt rett i å svare ærlig. Ja, det er nok sant. Er spent på hva som skjer videre nå. psykedeliker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe "kanskje" i helsevesenet. Nei? Ok. Anonymkode: 44bee...6fa 0 Siter
nachnoo Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden Ærlighet er en forutsetning for å få god hjelp i helsetjenesten. Husker godt utsagnet fra min psykoterapiveileder: Du kan ikke hjelpe en pasient som lyver til deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Kanskje var det egentlig bare en sånn melding for å være høflig og at det var meningen at jeg skulle svare at det gikk greit, om du skjønner hva jeg mener? Nå blir det kanskje styr hvis hun vil ha meg med til fastlegen eller legevakten. Men det er jo sant som du sier, vitsen blir vel litt borte hvis man ikke er ærlig og sier ting som det er. Ja, jeg skal forsøke være ærlig. Anonymkode: 44bee...6fa Hvorfor i alle dager skulle kommunepsykiatrien sende en melding bare for å være høflig? Anonymkode: 39c4d...233 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden nachnoo skrev (15 minutter siden): Ærlighet er en forutsetning for å få god hjelp i helsetjenesten. Husker godt utsagnet fra min psykoterapiveileder: Du kan ikke hjelpe en pasient som lyver til deg. Ja, det er et godt poeng. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager skulle kommunepsykiatrien sende en melding bare for å være høflig? Anonymkode: 39c4d...233 Jeg vet ikke, det var bare min første tanke. Anonymkode: 44bee...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Jeg tror du er en av de som dikter opp innlegg her og andre steder for å skape reaksjoner. Jeg har mer info. Anonymkode: 776ec...bd3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.