Krisebærblomsten Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Info: Jeg leste at det er ikke lov her og ta opp temaer som selvmord, da må du ringe til hjelpe tlf for psykiskhelse eller ambulansen. Endret 1 time siden av Krisebærblomsten 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er feil. Det er lov å diskutere selvmord her inne. Heldigvis er det langt mindre strengt her enn på Kvinneguiden. Det som i følge reglementet ikke er lov, er å snakke om konkrete selvmordsplaner (f.eks. å si at jeg skal gjøre xxxxxx i kveld). Sånne innlegg blir slettet. Men det 100% lov å snakke om vonde tanker/selvmordstanker. 0 Siter
frosken Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden ISW skrev (Akkurat nå): Det er feil. Det er lov å diskutere selvmord her inne. Heldigvis er det langt mindre strengt her enn på Kvinneguiden. Det som i følge reglementet ikke er lov, er å snakke om konkrete selvmordsplaner (f.eks. å si at jeg skal gjøre xxxxxx i kveld). Sånne innlegg blir slettet. Men det 100% lov å snakke om vonde tanker/selvmordstanker. En liten presisering: Tradisjonelt så har det vært et par tilleggskriterier som har vært viktige i vurderingen av hvorvidt noe er innafor eller ikke: 1. At trådstarter i en eller annen grad ønsker hjelp med sine vansker - altså at det ikke er en slags utagering som foregår gjennom å skrive om selvmord 2. At innlegget ikke er egnet til å uroe/trigge andre i en unødvendig stor grad. 0 Siter
ISW Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden frosken skrev (7 minutter siden): En liten presisering: Tradisjonelt så har det vært et par tilleggskriterier som har vært viktige i vurderingen av hvorvidt noe er innafor eller ikke: 1. At trådstarter i en eller annen grad ønsker hjelp med sine vansker - altså at det ikke er en slags utagering som foregår gjennom å skrive om selvmord 2. At innlegget ikke er egnet til å uroe/trigge andre i en unødvendig stor grad. Hei, Skjønner hva du mener. Jeg er usikker på om disse presiseringene er noe Admin nå jobber etter, eller om det er slik det var før? Jeg synes helt generelt at Admin håndhever slike diskusjoner med en god vurderingsevne i dag. Det er svært sjeldent at jeg ser innlegg om selvmord bli slettet. Og jeg synes stort sett at de som bruker forumet også gjør gode vurderinger i hva som kan skrives og ikke. Det jeg imidlertid reagerer litt på, er når det kommer brukere fra Kvinneguiden og hit og nærmest får fnatt bare fordi de ser et innlegg som inneholder selvmordstanker, og lager en slags selvjustis som egentlig mest er egnet for å gi folk dårlig samvittighet. Det bør ha gått inn i de medisinske historiebøkene at man framprovoserer selvmord ved å snakke om det. Det er heller motsatt. Jeg er enig i at konkrete selvmordsplaner/trusler/utagering ikke hører hjemme her. Men i det øvrige synes jeg egentlig det meste innenfor rammene av sunn fornuft er greit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.