Gå til innhold

Kan jeg være på vei til å bli hypoman nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det Wellbutrin som er synderen? Jeg har de siste 2-3 ukene sovet ca 3 timer per natt (oppstykket), jeg er irritabel og urolig. Samtidig deprimert og utmattet, så jeg har ikke noe rush av energi. Bp2. Startet på Wellbutrin for 5 uker siden.

Anonymkode: 9a553...6a5

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Det ene utelukker vel ikke det andre, altså Wellbutrin kan vel utløse en hypomani. Lite søvn over lang tid, jeg ville tatt dette opp med legen, fått f.eks. Serequel for søvn/ro.

Skrevet

Har du oppdosert nå? I så fall kan du oppleve bivirkninger igjen, likt i oppstarten. Lurte selv på om jeg var på vei inn i hypomani en stund. Var også noen dager i januar jeg kanskje var kvalifisert til og med, var litt cocky der en stund 😆 Men nå har det stabilisert seg. Hvordan dette virker på deg vet jeg jo ikke, men hvis du er den jeg tror du er (ikke rl, mener bare som bruker her), så snakket du om å gå fra 150 til 300mg daglig på wellbutrin. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (21 minutter siden):

Har du oppdosert nå? I så fall kan du oppleve bivirkninger igjen, likt i oppstarten. Lurte selv på om jeg var på vei inn i hypomani en stund. Var også noen dager i januar jeg kanskje var kvalifisert til og med, var litt cocky der en stund 😆 Men nå har det stabilisert seg. Hvordan dette virker på deg vet jeg jo ikke, men hvis du er den jeg tror du er (ikke rl, mener bare som bruker her), så snakket du om å gå fra 150 til 300mg daglig på wellbutrin. 

Nei, jeg har ikke oppjustert allikevel. Det var meg som tenkte å gå fra 150 til 300 mg, ja. Men jeg bestemte meg i dag for å seponere Wellbutrin pga søvnmangelen. Nachnoo har tidligere sagt at søvnmangelen kan komme fra seponering av Abilify. 

Skrevet

Okay. Synd det ikke fungerte for deg. Hva er plan videre? 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (4 minutter siden):

Okay. Synd det ikke fungerte for deg. Hva er plan videre? 

Ja, det var mitt siste halmstrå føles det ut som. Jeg ble 15%prosent bedre av medisinen,  så veldig synd. Jeg tenker at jeg øker opp Litium littegrann. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men jeg bestemte meg i dag for å seponere Wellbutrin pga søvnmangelen. Nachnoo har tidligere sagt at søvnmangelen kan komme fra seponering av Abilify. 

Hva er logikken i dette?

Du har også skrevet tidligere at søvnmangelen først startet et par uker etter at du begynte på Wellbutrin. Jeg har litt søvnproblemer av duloksetin, og det kommer trolig av at den er en noradrenalin reopptakshemmer - det har den til felles med Wellbutrin. Grunnen til at jeg er ganske sikker på årsakssammenhengen her er at jeg fikk denne bivirkningen fra første dose og at det har blitt litt bedre etter hvert.

Jeg er redd for at du skal bli enda mer deprimert av å autoseponere AD. Vær så snill, ta kontakt med psykiater eller fastlege og få hjelp med dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det var mitt siste halmstrå føles det ut som. Jeg ble 15%prosent bedre av medisinen,  så veldig synd. Jeg tenker at jeg øker opp Litium littegrann. 

Ok. Kan ha vært litt tidlig å gi opp, men det er det jo bare du som kan bestemme. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (2 minutter siden):

Ok. Kan ha vært litt tidlig å gi opp, men det er det jo bare du som kan bestemme. 

Tenker du det? 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (9 minutter siden):

Hva er logikken i dette?

Du har også skrevet tidligere at søvnmangelen først startet et par uker etter at du begynte på Wellbutrin. Jeg har litt søvnproblemer av duloksetin, og det kommer trolig av at den er en noradrenalin reopptakshemmer - det har den til felles med Wellbutrin. Grunnen til at jeg er ganske sikker på årsakssammenhengen her er at jeg fikk denne bivirkningen fra første dose og at det har blitt litt bedre etter hvert.

Jeg er redd for at du skal bli enda mer deprimert av å autoseponere AD. Vær så snill, ta kontakt med psykiater eller fastlege og få hjelp med dette. 

Takk, jeg er bare så rådvill og forvirret. Fastlegen har sagt at hun ikke kan hjelpe meg, men jeg skal ta kontakt likevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, jeg er bare så rådvill og forvirret. Fastlegen har sagt at hun ikke kan hjelpe meg, men jeg skal ta kontakt likevel. 

Fastlegen skal hjelpe deg. Om hun mangler kompetanse må hun søke råd eller henvise videre.

Kanskje du kan få en medisinvurdering på DPS?

Kanskje du kan få jevnlig oppfølging av fastlegen for å sjekke hvordan det går og om det er behov for mer hjelp?

Du kan også vurdere å sette deg på venteliste hos en annen fastlege, om hun f.eks vet om noen med mer erfaring med psykiatri (hvis hun igjen sier at hun ikke kan hjelpe deg). 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (7 minutter siden):

Fastlegen skal hjelpe deg. Om hun mangler kompetanse må hun søke råd eller henvise videre.

Kanskje du kan få en medisinvurdering på DPS?

Kanskje du kan få jevnlig oppfølging av fastlegen for å sjekke hvordan det går og om det er behov for mer hjelp?

Du kan også vurdere å sette deg på venteliste hos en annen fastlege, om hun f.eks vet om noen med mer erfaring med psykiatri (hvis hun igjen sier at hun ikke kan hjelpe deg). 

Ja, det var kanskje en god ide å se meg om etter annen lege. Jeg har fått medisinvurdering på DPS tidligere, de vil ikke endre på noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, det var kanskje en god ide å se meg om etter annen lege. Jeg har fått medisinvurdering på DPS tidligere, de vil ikke endre på noe. 

Men nå er situasjonen din en annen. Uansett håper jeg du oppsøker hjelp i stedet for å forsøke å løse problemet selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (5 minutter siden):

Men nå er situasjonen din en annen. Uansett håper jeg du oppsøker hjelp i stedet for å forsøke å løse problemet selv. 

Kanskje DPS ville hjulpet meg nå, tenker du? Med medisinvurdering?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje DPS ville hjulpet meg nå, tenker du? Med medisinvurdering?

Kanskje, men det kan ingen her vite. Eneste måten å finne ut av det på er å oppsøke fastlegen og fortelle hva som skjer. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (7 minutter siden):

Kanskje, men det kan ingen her vite. Eneste måten å finne ut av det på er å oppsøke fastlegen og fortelle hva som skjer. 

Will do🫡

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...