Gå til innhold

Andre med kroniske selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan arter de seg for deg? Jeg tenker på selvmord hver dag, veldig mange ganger per dag, i perioder blir tankene mer intense og tankene blir til mer detaljerte planer. Har dog ingen forsøk bak meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du virkelig å dø eller er det bare tanker? 

Hvis du kunne trykket på en knapp og blitt dø med en gang hadde du gjort det? 

Anonymkode: 0f269...62e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsker du virkelig å dø eller er det bare tanker? 

Hvis du kunne trykket på en knapp og blitt dø med en gang hadde du gjort det? 

Det varierer hvordan jeg tenker rundt det. For det meste er det kun tanker.

AnonymBruker
Skrevet

Så upassende å skrive om

Anonymkode: eef3a...413

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så upassende å skrive om

Hvorfor i all verden synes du det er upassende å skrive om selvmordstanker på et psykiatriforum? 

munchin skrev (55 minutter siden):

Hvordan arter de seg for deg? Jeg tenker på selvmord hver dag, veldig mange ganger per dag, i perioder blir tankene mer intense og tankene blir til mer detaljerte planer. Har dog ingen forsøk bak meg.

Jeg ble jo definert som kronisk suicidal i mange år,  mulig at de ser på meg på samme måte enda. 

Jeg har ikke slike tanker hver dag.  Det kommer og går litt i takt med depresjonenene. De kan være fraværende i lange perioder. Jeg har kallenavn på dem. Et navn for når de er plagsomme, men ikke farlige. Et navn når de er konstant tilstede og grenser til planlegging. Det er veldig greit når jeg sjekker inn med samboeren. Da trenger jeg ikke forklare så mye. Bruker navnene hos behandler også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så upassende å skrive om

Det er helt normalt å snakke om selvmordstanker på et forum som er for psykiatri. 

Skrevet
Fru2020 skrev (29 minutter siden):

Hvorfor i all verden synes du det er upassende å skrive om selvmordstanker på et psykiatriforum? 

Jeg ble jo definert som kronisk suicidal i mange år,  mulig at de ser på meg på samme måte enda. 

Jeg har ikke slike tanker hver dag.  Det kommer og går litt i takt med depresjonenene. De kan være fraværende i lange perioder. Jeg har kallenavn på dem. Et navn for når de er plagsomme, men ikke farlige. Et navn når de er konstant tilstede og grenser til planlegging. Det er veldig greit når jeg sjekker inn med samboeren. Da trenger jeg ikke forklare så mye. Bruker navnene hos behandler også.

Plager tankene deg mye/tapper deg for energi når du har dem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så upassende å skrive om

Så upassende svar å gi.

Skrevet
munchin skrev (4 timer siden):

munchin skrev (4 timer siden):

Har du merket om det er en sammenheng mellom hvor tungt/vanskelig du har det og hvor pågående tankene er?

Jeg tenker jo, sett i ettertid, at selvmorstanker er et ønske om å komme seg bort fra den vanskelige situasjonen.

Det er vel en boktittel om en med bipolar II som heter noe slikt som "Jeg vil ikke dø, jeg vil bare ikke leve". Den viser mye av ambivalensen.

Krisebærblomsten
Skrevet

Så trist og lese du har det slik i live du kan søke hjelp vis du ikke får hjelp. Noen og snakke med er viktig🙂 

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (1 time siden):

Så trist og lese du har det slik i live du kan søke hjelp vis du ikke får hjelp. Noen og snakke med er viktig🙂 

Takk. Jeg har fått hjelp tidligere og er nå avsluttet på DPS. 

Skrevet
Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Har du merket om det er en sammenheng mellom hvor tungt/vanskelig du har det og hvor pågående tankene er?

Jeg tenker jo, sett i ettertid, at selvmorstanker er et ønske om å komme seg bort fra den vanskelige situasjonen.

Det er vel en boktittel om en med bipolar II som heter noe slikt som "Jeg vil ikke dø, jeg vil bare ikke leve". Den viser mye av ambivalensen.

Jeg er langvarig deprimert og blir fortvilet over situasjonen min.

Skrevet

Ja jeg har de tankene hver eneste dag. Er lei av livet.

Skrevet
Alba skrev (3 minutter siden):

Ja jeg har de tankene hver eneste dag. Er lei av livet.

Får du hjelp?

Skrevet

Før hadde jeg tanker om selvmord hver dag. Nå har jeg det når jeg er ganske deprimert. Blir fortsatt kalt for kronisk suicidal i psykiatrien, noe jeg føler blir feil da jeg mesteparten av tiden ikke har selvmordstanker. Og de gangene jeg har hatt det siste året så har det vært press fra universet om å gjøre det og ikke fordi jeg egentlig vil det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, munchin said:

Det varierer hvordan jeg tenker rundt det. For det meste er det kun tanker.

Da får du bare slutte å tenke på det og innse at du vil faktisk ikke dø. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får du bare slutte å tenke på det og innse at du vil faktisk ikke dø. 

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på det. Tankene er påtrengende.

Anonymkode: 1e6e9...5e5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...