Gå til innhold

Litt bekymret for om det blir storkrig hvis USA angriper Iran

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje jeg burde vært mye? Noen som har noe beroligende å si? Det blir ofte til at jeg bare klikker meg inn på overskriftene. Leser det meste, men jeg kan ikke nok om bakteppet. Setter meg liksom ikke så grundig inn i saken. Men det bør jeg kanskje gjøre. Det handler kanskje om at USA vil hindre at Iran får atomvåpen? Annet?

Hilsen dum 

Anonymkode: 5fa2f...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Trump vil sette i gang en spektakulær millitær aksjon, men jeg tror ikke han vil gå inn med titusener av soldater på bakken.

Trump har alltid vært imot at USA skal gå inn i store kriger.

Tiden vil vise om jeg har rett.

Drømmeautomat
Skrevet

At USA angriper Iran på et eller annet vis er nok ikke så usannsynlig, men Norge/nordmenn vil i liten grad bli påvirka av det. 

Skrevet

Bra noen rydder opp.

Ville vært mer bekymret om USA var som Norge og bare lot verdens verste land holde på med hva de vil, pasifisme som ideologi fungerer fint helt til den ikke gjør det, og da er det for sent

Du må snu tankesettet ditt. Du bør være redd for at USA ikke angriper Iran

Det du har lært i vestlig skole/ vestlige aviser, er bare tulle-ideologi som ikke fungerer, det så vi godt under 2.verdenskrig. Vi var så pasifist-idioter at tyskerne sendte Blücher rett opp oslofjorden. Det fungerte sånn sett som en engangs greie, å ha så utdatert forsvar at ingen frykter deg så du får senket et stort krigsskip. Ja en mini seier, men etterpå uten forsvar hva er planen da, bare å tape og håpe på at USA redder oss. 🙄

Anonymkode: 0da98...bc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

og håpe på at USA redder oss. 🙄

Det er også noe jeg er redd for. At USA IKKE vil redde oss, eller noe land i Europa hvis det ble krig her..

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er også noe jeg er redd for. At USA IKKE vil redde oss, eller noe land i Europa hvis det ble krig her..

Trump er smart, han sier han ikke vil redde oss, for å tvinge oss til å ruste opp. Selvsagt vil han redde oss men det kan han ikke si.

Det er sånn verden fungerer. Dersom USA sa de vil redde oss uansett, så ville vi kuttet ned på budsjettet vårt og brukt USA sine skattepenger som vårt forsvar, det er jo noe urimelig egentlig.

Synd for oss selvsagt, men forståelig fra USA sitt perspektiv. 

Anonymkode: 0da98...bc1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...