Gå til innhold

Litt bekymret for om det blir storkrig hvis USA angriper Iran

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Grendel said:

Jeg er helt enig i at det var krigsforbrytelser. Det var kontroversielt allerede under krigen.

Men husk at vi snakker om Iran.

Der jeg argumenterer imot er påstanden om at "begge parter er like ille" sånn at det er feil å gripe inn mot prestestyret.

Det at de allierte begikk krigsforbrytelser betyr ikke at de var like ille som nazistiene. 

Jeg spiller djevelens advokat og svarte på dette: "Jeg synes det er forskjell på de gode og de onde. Et regime som dreper 20 000 demonstranter er ondt. ".

Langt flere ble drept i Tyskland under terrorbombingen av tyske byer.

Anonymkode: 4fc65...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg spiller djevelens advokat og svarte på dette: "Jeg synes det er forskjell på de gode og de onde. Et regime som dreper 20 000 demonstranter er ondt. ".

Langt flere ble drept i Tyskland under terrorbombingen av tyske byer.

Man argumentere for at terrorbombingen var et nødvendig onde. Målet var å stoppe et 100 ganger større massemord. 

Man kan ikke kalle det er et nødvendig onde når regimet i Iran dreper 20 000 demonstranter.

Skrevet
10 minutes ago, Grendel said:

Man argumentere for at terrorbombingen var et nødvendig onde. Målet var å stoppe et 100 ganger større massemord. 

Bombingen av Dresden var på ingen måte nødvendig. Det var ren terror. Bruken av brannbomber skapte en ildstorm som drepte titusener av sivile. Bombingen fant sted bare uker før krigens slutt i Europa. Tysk nederlag var allerede strategisk uunngåelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...