Gå til innhold

Hadde du godt selvbilde/høy selvtillit før du ble syk med depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strevd med lavt selvbilde/lav selvtillit hele livet.

Anonymkode: fd675...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har slitt med det store deler av livet. Men har hatt perioder med høy selvtillit. Spesielt under hypomanier. 

Skrevet (endret)
Glitter skrev (16 minutter siden):

Har slitt med det store deler av livet. Men har hatt perioder med høy selvtillit. Spesielt under hypomanier. 

Samme her.

Endret av Vendi
Skrevet

Mest litt dårlig selvbilde, men noen ganger også ganske godt selvbilde. Siden jeg har hatt mange og lange depresjoner har jeg hatt dårlig selvbilde mer enn et bra et. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 timer siden):

Synes du at du har fått jobbet opp dette (selvbilde/selvtillit) med behandler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes du at du har fått jobbet opp dette (selvbilde/selvtillit) med behandler?

Nja. Egentlig ikke. Det er noe grunnleggende i meg. Vet ikke om det kan bedres egentlig. Jeg hadde ikke respondert på at behandler prøvde å få meg til å se hvilke gode kvaliteter jeg har, for jeg er bare ikke bra nok. Det er grunnleggende. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nja. Egentlig ikke. Det er noe grunnleggende i meg. Vet ikke om det kan bedres egentlig. Jeg hadde ikke respondert på at behandler prøvde å få meg til å se hvilke gode kvaliteter jeg har, for jeg er bare ikke bra nok. Det er grunnleggende. 

Har ikke behandler prøvd heller mener du? Det er isåfall veldig synd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke behandler prøvd heller mener du? Det er isåfall veldig synd. 

Kan ikke huske at behandler har prøvd så mye på det nei. Har jo fått komplemanger innimellom, men det skal mer til enn det for at jeg får bedre selvtillit. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Kan ikke huske at behandler har prøvd så mye på det nei. Har jo fått komplemanger innimellom, men det skal mer til enn det for at jeg får bedre selvtillit. 

Hvilke komplimenter har du fått?❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke komplimenter har du fått?❤️

Blant annet at jeg er reflektert og til tross for alt har jeg mye omsorg for barna mine. Og at jeg har god humor. :)

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Blant annet at jeg er reflektert og til tross for alt har jeg mye omsorg for barna mine. Og at jeg har god humor. :)

Det hadde jeg blitt glad for å høre🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det hadde jeg blitt glad for å høre🥰

Ja det var hyggelig det. Spesielt fordi jeg respekterte henne veldig. :) Så visste hun sa det fordi hun mente det. Men jeg føler meg likevel som et dårlig menneske dessverre. Mye har skjedd med meg og mye har jeg gjort. Det kan ikke noen komplemanger endre på. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja det var hyggelig det. Spesielt fordi jeg respekterte henne veldig. :) Så visste hun sa det fordi hun mente det. Men jeg føler meg likevel som et dårlig menneske dessverre. Mye har skjedd med meg og mye har jeg gjort. Det kan ikke noen komplemanger endre på. 

Var det hun behandleren du gikk til lenge som betydde litt ekstra for deg? Jeg føler meg også som et dårlig menneske. Tror heller ikke at noen kan endre på det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var det hun behandleren du gikk til lenge som betydde litt ekstra for deg? Jeg føler meg også som et dårlig menneske. Tror heller ikke at noen kan endre på det.

Ja, det var henne. :)

Det er synd du også har det sånn

Skrevet
Glitter skrev (13 timer siden):

jeg føler meg likevel som et dårlig menneske dessverre. Mye har skjedd med meg og mye har jeg gjort. Det kan ikke noen komplemanger endre på. 

Jeg mener ikke å trampe inn i ditt blomsterbed her, Glitter, dvs. på ditt område.

Om du leser setningen under - ser du at den rommer det samme som du sier, men med et annet fokus?

"Fortiden min inneholder feil og gale valg. Det kan jeg ikke endre."

Konsekvens:

"Men jeg kan ta ansvar for dem og handle mer i tråd med det jeg ønsker å være fremover."

Det har du begynt å gjøre.

Feilfri er ingen mennesker...

Skrevet
Eva Sofie skrev (24 minutter siden):

Jeg mener ikke å trampe inn i ditt blomsterbed her, Glitter, dvs. på ditt område.

Om du leser setningen under - ser du at den rommer det samme som du sier, men med et annet fokus?

"Fortiden min inneholder feil og gale valg. Det kan jeg ikke endre."

Konsekvens:

"Men jeg kan ta ansvar for dem og handle mer i tråd med det jeg ønsker å være fremover."

Det har du begynt å gjøre.

Feilfri er ingen mennesker...

Takk. Det er sant det. Jeg er på en mye bedre sti. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...