Gå til innhold

Leser du mest forfattere av samme kjønn som deg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser du hovedsakelig skjønnlitteratur skrevet av forfattere av samme kjønn som deg selv?

For min del har jeg merket at jeg ofte velger bøker skrevet av forfattere som deler mitt kjønn, uten at jeg alltid har vært klar over det. Det kan være fordi jeg lettere identifiserer meg med perspektivet, karakterene eller fortellerstemmen.

Anonymkode: 0737f...77f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg bryr meg nada om både kjønn og alder, så lenge innholdet (omtaler, baksiden av boken, reklame , de første sidene osv) treffer. Tenk så mye du går glipp av fordi du kun skal ha det du tror du liker.

Anonymkode: ed85d...d99

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. 

Anonymkode: e8e61...24c

Skrevet (endret)

Nei. Helt uvesentlig. Men oppdaget forresten Leseklubben podcasten på nrk for noen måneder siden, apropos lesing. Skal nå lese (høre) Handmaid's tale i følge med podcasten. Og den er nå skrevet av en kvinne, noe som er helt greit synes jeg, men spiller egentlig ikke noen rolle. Må høre boka siden tematikken nå igjen er blitt aktuell 🥴 Så serien for mange år siden og tenkte på den lenge før jeg så "tjenerinne demonstrantene" på tv fra Minneapolis i januar. Var de også ute og gikk da regjeringa illegaliserte kvinners rett til abort i flere amerikanske stater for en tid tilbake tro? 

Prøvde meg på Orwell's 1984 nylig, men kom dessverre ikke i gang. Kanskje den fikk meg til å sovne hver gang jeg prøvde siden den er skrevet av en mann 😱

Skal visst også behandle dagsaktuelle tema nå. 

Endret av krøll9
Skrevet

Syntes kvinnelige forfattere er så kjedelige. Bare følelser og pjatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syntes kvinnelige forfattere er så kjedelige. Bare følelser og pjatt.

What a man what a man 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...