Gå til innhold

Legene jeg har spurt har ulik mening om Imovane-bruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykiater med 30 års erfaring; helt uproblematisk å bruke Imovane fast hver kveld. Vikar for fastlegen: styr unna, man blir avhengig. Bruk kun en halv tablett noen dager i uken. Gå over til melatonin. Hva har dere fått høre om medisinen?

Anonymkode: 4fac9...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Psykiater ved dps; ikke villig til å skrive ut, «du sover når du blir trøtt»

Fastlege; villig til å skrive ut max 3 pk i året

Ulike privat-leger ala Volvat; skriver aldri ut 

Meg selv; prøver alt jeg kommer over av helsekost som kan virke søvndyssende = blir fattig og sover meget dårlig

Endret av usikker
Tillegg
Skrevet
usikker skrev (3 minutter siden):

Meg selv; prøver alt jeg kommer over av helsekost som kan virke søvndyssende = blir fattig og sover meget dårlig

Sier du det? Hva foreslår psykiater på DPS at du heller sover på da?

Skrevet
usikker skrev (6 minutter siden):

Hva er diagnosen din? Søvn er jo veldig viktig 

Anonymkode: fcc44...359

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er diagnosen din? Søvn er jo veldig viktig 

Anonymkode: fcc44...359

GAD, panikkangst, depresjon og ptsd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sier du det? Hva foreslår psykiater på DPS at du heller sover på da?

«Er du trøtt nok, så sovner du» sier hen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Psykiater med 30 års erfaring; helt uproblematisk å bruke Imovane fast hver kveld. Vikar for fastlegen: styr unna, man blir avhengig. Bruk kun en halv tablett noen dager i uken. Gå over til melatonin. Hva har dere fått høre om medisinen?

En del leger vil hevde at dersom det ikke er snakk om en sannsynlig midlertidig søvnløshet, men et vedvarende behov, så vil de forsøke å unngå bruk av vanedannende medikamenter. I tillegg vil det jo kunne være et avgjørende moment hvor alvorlig konsekvensene av lite søvn kan bli for den det gjelder. 

Skrevet

Fastlegen min ville ikke skrive ut mer enn x antall tabletter til meg. Men imovane hjalp dårlig og med den fæle smaken i munnen. Skjønner jeg ikke at noen vil ta det. Den samme legen skremte meg med at jeg kunne gå i koma hvis jeg drakk alkohol når jeg går på seroquel. Men hørt flere ganger at det er helt ok. Med begrenset mengde. 

Syns nå at leger har mye forskjellige meninger om mangt. 

Anonymkode: dac37...b2c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...