AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Psykiater med 30 års erfaring; helt uproblematisk å bruke Imovane fast hver kveld. Vikar for fastlegen: styr unna, man blir avhengig. Bruk kun en halv tablett noen dager i uken. Gå over til melatonin. Hva har dere fått høre om medisinen? Anonymkode: 4fac9...b32 0 Siter
usikker Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden (endret) Psykiater ved dps; ikke villig til å skrive ut, «du sover når du blir trøtt» Fastlege; villig til å skrive ut max 3 pk i året Ulike privat-leger ala Volvat; skriver aldri ut Meg selv; prøver alt jeg kommer over av helsekost som kan virke søvndyssende = blir fattig og sover meget dårlig Endret 47 minutter siden av usikker Tillegg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden Skrevet 44 minutter siden usikker skrev (3 minutter siden): Psykiater ved dps; ikke villig til å skrive ut, «du sover når du blir trøtt» Fastlege; villig til å skrive ut max 3 pk i året Ulike privat-leger ala Volvat; skriver aldri ut Meg selv; prøver alt jeg kommer over av helsekost som kan virke søvndyssende = blir fattig og sover meget dårlig Sier du det? Hva foreslår psykiater på DPS at du heller sover på da? Anonymkode: 4fac9...b32 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden usikker skrev (6 minutter siden): Psykiater ved dps; ikke villig til å skrive ut, «du sover når du blir trøtt» Fastlege; villig til å skrive ut max 3 pk i året Ulike privat-leger ala Volvat; skriver aldri ut Meg selv; prøver alt jeg kommer over av helsekost som kan virke søvndyssende = blir fattig og sover meget dårlig Hva er diagnosen din? Søvn er jo veldig viktig Anonymkode: fcc44...359 0 Siter
usikker Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er diagnosen din? Søvn er jo veldig viktig Anonymkode: fcc44...359 GAD, panikkangst, depresjon og ptsd 0 Siter
usikker Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sier du det? Hva foreslår psykiater på DPS at du heller sover på da? Anonymkode: 4fac9...b32 «Er du trøtt nok, så sovner du» sier hen 0 Siter
frosken Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykiater med 30 års erfaring; helt uproblematisk å bruke Imovane fast hver kveld. Vikar for fastlegen: styr unna, man blir avhengig. Bruk kun en halv tablett noen dager i uken. Gå over til melatonin. Hva har dere fått høre om medisinen? Anonymkode: 4fac9...b32 En del leger vil hevde at dersom det ikke er snakk om en sannsynlig midlertidig søvnløshet, men et vedvarende behov, så vil de forsøke å unngå bruk av vanedannende medikamenter. I tillegg vil det jo kunne være et avgjørende moment hvor alvorlig konsekvensene av lite søvn kan bli for den det gjelder. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden Fastlegen min ville ikke skrive ut mer enn x antall tabletter til meg. Men imovane hjalp dårlig og med den fæle smaken i munnen. Skjønner jeg ikke at noen vil ta det. Den samme legen skremte meg med at jeg kunne gå i koma hvis jeg drakk alkohol når jeg går på seroquel. Men hørt flere ganger at det er helt ok. Med begrenset mengde. Syns nå at leger har mye forskjellige meninger om mangt. Anonymkode: dac37...b2c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.