Gå til innhold

Andre enn meg som kjenner at de ikke fortjener å ha det bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langvarig deprimert og holder meg selv nede. Har mange regler for meg selv som å helst ikke smile/le, feks ikke gå på konsert/festival fordi jeg er så overvektig, ikke lov å dra på ferie fordi jeg er så stygg osv. Jeg er veldig sliten av å ha det slik samtidig klarer jeg ikke å endre på tankene heller.

Anonymkode: b94a6...ce9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kjenner meg igjen i det. For meg er det i tillegg til at ikke fortjener å ha det bra det å ikke fortjene hjelp en stor ting.

Anonymkode: 6ca90...36b

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig symptom.

Anonymkode: 38256...ebf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg kjenner meg igjen i det. For meg er det i tillegg til at ikke fortjener å ha det bra det å ikke fortjene hjelp en stor ting.

Ja, stemmer. Slik har jeg det også. Gjør du noe med saken?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, stemmer. Slik har jeg det også. Gjør du noe med saken?

Bare på egenhånd ettersom jeg ikke har tatt det opp med behandler (ennå). Jeg forsøker fortsette ta i mot hjelp og tillate meg å ha det bra. Hva med deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare på egenhånd ettersom jeg ikke har tatt det opp med behandler (ennå). Jeg forsøker fortsette ta i mot hjelp og tillate meg å ha det bra. Hva med deg?

Går du til DPS? Jeg har gått der i noen år tidligere. Skulle gjerne hatt noen å prate med ennå, kjenner jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Går du til DPS? Jeg har gått der i noen år tidligere. Skulle gjerne hatt noen å prate med ennå, kjenner jeg.

Nei, går i kommunen. Anbefaler det gjerne videre altså, her jeg bor er det både enklere å få plass der og mulighet til å gå lenger i behandling enn DPS.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, går i kommunen. Anbefaler det gjerne videre altså, her jeg bor er det både enklere å få plass der og mulighet til å gå lenger i behandling enn DPS.

Men er det behandling? Eller støttesamtaler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men er det behandling? Eller støttesamtaler?

Behandling.

stjernestøv
Skrevet

Alle fortjener å ha det bra. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Anbefaler det gjerne videre altså, her jeg bor er det både enklere å få plass der og mulighet til å gå lenger i behandling enn DPS.

Det er ikke alle kommuner som har dette tilbudet, ellers hadde nok mange flere benyttet seg av det.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (29 minutter siden):

Det er ikke alle kommuner som har dette tilbudet, ellers hadde nok mange flere benyttet seg av det.

Åja, beklager det tenkte jeg ikke over.

Skrevet

Tar du antidepressiva som funker?

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (26 minutter siden):

Tar du antidepressiva som funker?

Nei, ingen AD virker nevneverdig på meg. Bruker Litium.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, mine behandlere antar alltid at jeg føler dette. Jeg vet ikke om de mener i underbevisstheten, fordi jeg mener jeg alltid føler at jeg fortjener så mye bedre enn jeg har fått i livet. Men livet mitt har vært og insisterer på å være mest mulig " hard level". Men får alltid de reaksjonene at føler du at du ikke fortjener å ha det bra? Ja jeg gjør det. Så er det underbevist at jeg ikke føler det? Jeg vet ikke. Men om jeg tenker på mine egentlige følelser, så jo føler jeg fortjener å ha det bra. 

Anonymkode: ee614...f93

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hva er poenget med å ødelegge for seg selv på den måten? Samme gjelder selvskading. Forstår det ikke.

Anonymkode: a86c4...20e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hm, mine behandlere antar alltid at jeg føler dette. Jeg vet ikke om de mener i underbevisstheten, fordi jeg mener jeg alltid føler at jeg fortjener så mye bedre enn jeg har fått i livet. Men livet mitt har vært og insisterer på å være mest mulig " hard level". Men får alltid de reaksjonene at føler du at du ikke fortjener å ha det bra? Ja jeg gjør det. Så er det underbevist at jeg ikke føler det? Jeg vet ikke. Men om jeg tenker på mine egentlige følelser, så jo føler jeg fortjener å ha det bra. 

Anonymkode: ee614...f93

Hmm.. Viser handlingene dine at du fortjener å ha det bra? Gjør du gode ting for deg selv, eller selvsaboterer du? 

Anonymkode: 31949...e68

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...