Gå til innhold

Er det vits å klage på tvungen observasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble innlagt til tvungen observasjon på søndag pga suicidalitet. Behandler sa til meg i går at jeg kunne klage hvis jeg ville, men regner med det er meningsløst? 

Anonymkode: 597fc...bbb

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det kommer an på hva du vil oppnå.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på hva du vil oppnå.

Jeg vil hjem, men regner med de ikke går med på det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La de ta vare på deg så du beholder livet ditt.

Anonymkode: 7ba17...0d2

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nyt heller hotelloppholdet, og gi dem noe å observere.

Skrevet

Det varer maks 10 dager. Lite sannsynlig at KKOm rekker å behandle før de dagene er gått.

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan ble det oppdaget at du var suicidal? Ringte du etter hjelp, dro til legevakten eller snakket med dps, men så når du blir innlagt pga det så vil du ikke ha hjelp? 

Anonymkode: 67743...44f

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg ble innlagt til tvungen observasjon på søndag pga suicidalitet. Behandler sa til meg i går at jeg kunne klage hvis jeg ville, men regner med det er meningsløst? 

Klage på hjelp? Ja det er meningsløst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan ble det oppdaget at du var suicidal? Ringte du etter hjelp, dro til legevakten eller snakket med dps, men så når du blir innlagt pga det så vil du ikke ha hjelp? 

Anonymkode: 67743...44f

Jeg skjønner at det ikke helt gir mening, men jeg kan forsøke å forklare. Jeg ble såpass redd for å dø da jeg skulle gjennomføre selvmordet at jeg ba om hjelp, men så er jeg også veldig ambivalent til det hele noe som har gjort at jeg har angret på at jeg ba om hjelp. Håper det gir mening?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner at det ikke helt gir mening, men jeg kan forsøke å forklare. Jeg ble såpass redd for å dø da jeg skulle gjennomføre selvmordet at jeg ba om hjelp, men så er jeg også veldig ambivalent til det hele noe som har gjort at jeg har angret på at jeg ba om hjelp. Håper det gir mening?

Tror mange opplever det slik. Det er skummelt å gjennomføre et selvmord. Jeg har også ringt etter hjelp da jeg ble redd for hjerneskade, og overlevde såvidt, og jeg er glad jeg ringte etter hjelp i dag. Den ambivalensen du har til døden nå må ikke vare for alltid. Ting kan bli bedre, men det finner du kun ut om du lever. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (57 minutter siden):

Tror mange opplever det slik. Det er skummelt å gjennomføre et selvmord. Jeg har også ringt etter hjelp da jeg ble redd for hjerneskade, og overlevde såvidt, og jeg er glad jeg ringte etter hjelp i dag. Den ambivalensen du har til døden nå må ikke vare for alltid. Ting kan bli bedre, men det finner du kun ut om du lever. 

Takk for at du deler og du har også et veldig godt poeng i at jeg kun finner ut om ting kan bli bedre om jeg lever. Akkurat nå er jo det valget om å leve tatt for meg, men kanskje kan jeg klare å ta det valget for meg selv en dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for at du deler og du har også et veldig godt poeng i at jeg kun finner ut om ting kan bli bedre om jeg lever. Akkurat nå er jo det valget om å leve tatt for meg, men kanskje kan jeg klare å ta det valget for meg selv en dag.

Det kan du klare. ❤️ Men er vanskelig å se det når man er midt oppi smerten. Jeg trodde aldri smerten kom til å forsvinne. Nå er den der kun i perioder. Det er en stor forbedring. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Det kan du klare. ❤️ Men er vanskelig å se det når man er midt oppi smerten. Jeg trodde aldri smerten kom til å forsvinne. Nå er den der kun i perioder. Det er en stor forbedring. 

Jeg setter pris på at du har troen, selv om vi bare er fremmede på internett ❤️ Og veldig fint å høre at du har fått det bedre, tok det lang tid og hadde du noe vendepunkt som gjorde det for deg? Om jeg kan spørre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg setter pris på at du har troen, selv om vi bare er fremmede på internett ❤️ Og veldig fint å høre at du har fått det bedre, tok det lang tid og hadde du noe vendepunkt som gjorde det for deg? Om jeg kan spørre.

Det tok noen år. Det var ikke et direkte vendepunkt, men jeg ble alvorlig skadet av et selvmordsforsøk som jeg har varige skader fra, etter det har det vært mindre suicidalitet. Men det å få riktig behandling (medisiner) hjalp veldig. Pluss jeg har blitt eldre og bare fått mer erfaring og blitt mer følelsesmessig stabil. Jeg hadde borderline før, men den ble tatt vekk for to år siden. Jeg fikk også ECT i 2024 og har ikke vært ordentlig dypt deprimert siden. Nå er det mer at jeg lever med et ytre press om å skade meg selv, men jeg gjør det jeg kan for å stå imot og ber om hjelp når jeg kjenner jeg ikke klarer å bære det selv. For jeg vil ikke dø lenger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...