Gå til innhold

Hvor mye røyker du ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (4 timer siden):

Unnskyld at jeg blir direkte og ærlig nå, men for meg er slik whataboutism en uting. Jeg syns det ligger fordekt moralisme i en slik måte å argumentere på  

Jeg blir faktisk litt nysgjerrig på hvorfor du stiller deg i en situasjon hvor du må «forsvare» dine private økonomiske prioriteringer gjennom å trekke fram andres  (for deg - dårligere) valg for å forsvare dine egne prioriteringer. Et innspill: Stå heller støtt i dine valg, uten å  påføre andre skam for sine 😊

I alle dager... Det du skriver her er jo helt på trynet. Det er da ingenting galt i å sammenligne slik Lillemus gjør her. Det er bare med på å skape perspektiv. 

Anonymkode: 3dd4d...009

Videoannonse
Annonse
Krisebærblomsten
Skrevet

Lillemus  er administrator for doktoronline🙂   

Krisebærblomsten
Skrevet (endret)
Krisebærblomsten skrev (33 minutter siden):

Har aldri tenkt over mye penger som går til røyk når hun nevnte ca summen så ble jeg litt overrasket. Vis jeg har påført deg eller andre skam så beklager 🙂

Endret av Krisebærblomsten
Skrevet
Kayia skrev (6 timer siden):

Unnskyld at jeg blir direkte og ærlig nå, men for meg er slik whataboutism en uting. Jeg syns det ligger fordekt moralisme i en slik måte å argumentere på  

Jeg blir faktisk litt nysgjerrig på hvorfor du stiller deg i en situasjon hvor du må «forsvare» dine private økonomiske prioriteringer gjennom å trekke fram andres  (for deg - dårligere) valg for å forsvare dine egne prioriteringer. Et innspill: Stå heller støtt i dine valg, uten å  påføre andre skam for sine 😊

Hvis folk reagerer på at jeg bruker mye penger på en hobby så må jeg vel kunne forsvare det ved å sammenligne med noe?

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (1 time siden):

Nope. 

Krisebærblomsten
Skrevet
Lillemus skrev (28 minutter siden):

Nope. 

Du var det før? 

Krisebærblomsten
Skrevet (endret)
Krisebærblomsten skrev (2 timer siden):

Info: Jeg har sette  Lillemus  forbindelse med  Doktoronline hun er en av administrator her inne. Det gjør meg ingen ting🙂 

Endret av Krisebærblomsten
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (27 minutter siden):

Info: Jeg har sette  Lillemus  forbindelse med  Doktoronline hun er en av administrator her inne. Det gjør meg ingen ting🙂 

Lillemus er ikke admin her inne. 

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (27 minutter siden):

Nei, hun er ikke administrator, bare "veteranbruker". Hvorfor skulle hun lyve om det? 

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (1 time siden):

Du var det før? 

Nei, admin har jeg ikke vært, men for "hundre år siden" var jeg den første moderatoren her inne.

Skrevet
Kayia skrev (8 timer siden):

Hei,

Har tenkt litt på dette svaret, og jeg er til en viss grad tilbøyelig til å være enig med deg :)

Vi har alle en sum penger (liten eller stor) disponible. Om en person som røyker eller snuser får glede av røykingen eller snusingen sin, så er det en prioritering vedkommende gjør. Jeg er litt lei av (uten at jeg kaller Lillemus det) "mammapolitiet" som skal vite best hvordan man skal gjøre sine prioriteringer og mener at det er bedre å bruke pengene på f.eks. familie eller andre hobbyer. Det må være valgfrihet for enkeltmennesket, og om man velger å bruke sine disponible midler på røyk eller alkohol, så er det også "lov".

(Jeg tar ikke stilling til helseaspektet her).

Krisebærblomsten
Skrevet
laban skrev (5 timer siden):

Nei, hun er ikke administrator, bare "veteranbruker". Hvorfor skulle hun lyve om det? 

Ok. 

Krisebærblomsten
Skrevet
Glitter skrev (5 timer siden):

Lillemus er ikke admin her inne. 

Ok. 

Krisebærblomsten
Skrevet

Ikke for og skremme, min tante hun fikk kols av røyking🚬 hun var stor røyker. Klarte og slutte når hun fikk kols diagnosen. Hun hadde pustemaskin de siste årene hun levde. 

Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Hei,

Har tenkt litt på dette svaret, og jeg er til en viss grad tilbøyelig til å være enig med deg :)

Vi har alle en sum penger (liten eller stor) disponible. Om en person som røyker eller snuser får glede av røykingen eller snusingen sin, så er det en prioritering vedkommende gjør. Jeg er litt lei av (uten at jeg kaller Lillemus det) "mammapolitiet" som skal vite best hvordan man skal gjøre sine prioriteringer og mener at det er bedre å bruke pengene på f.eks. familie eller andre hobbyer. Det må være valgfrihet for enkeltmennesket, og om man velger å bruke sine disponible midler på røyk eller alkohol, så er det også "lov".

Folk må gjerne bruke pengene sine som de vil, så lenge det de prioriterer ikke plager andre. Men det skal godt gjøres å røyke uten å gjøre det. Jeg reagerer ikke negativt på Lillemus sin sammenligning i det hele tatt, tror det kan vær en wake up-call for de som røyker å se hvor mye penger som bokstavelig talt går opp i røyk.

Og jeg har til gode å treffe røykere som ikke ønsker å slutte. 

stjernestøv
Skrevet
Babette skrev (1 minutt siden):

Og jeg har til gode å treffe røykere som ikke ønsker å slutte. 

Ja det er noe dritt og min far har kols og sliter med det. 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Hei,

Jeg skjønner bare ikke hvordan Lillemus har hevet seg over de som røyker her. 

Hun sier at hun bruker mange penger på symaskiner, som for meg høres helt vilt ut. For meg kan man gjerne snu på det, og si at hun tar mennesker som bruker penger på røyk i forsvar, fordi hun selv bruker penger på "tull". Vi har vært vårt "tull". 

Anonymkode: 9c5ff...020

Krisebærblomsten
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja det er noe dritt og min far har kols og sliter med det. 

Trist og lese om din far, tanten min og sleit veldig med kols. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er sinnsykt dyrt å røyke. Er glad jeg ikke gjør det lengre. Men snuser da og det også koster penger, men mindre enn røyk. 

Anonymkode: b4717...9d5

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sinnsykt dyrt å røyke. Er glad jeg ikke gjør det lengre. Men snuser da og det også koster penger, men mindre enn røyk. 

Anonymkode: b4717...9d5

Ja, det er dyrt og røyke, jeg tenker at vi alle har nok noe i live som vi bruker mye penger på💸 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...