Gå til innhold

Er det normalt å tenke mye på behandler mellom timene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan heller ikke si at jeg har behovet, men at det bare skjer. Må legge til at jeg er svært dårlig når jeg oppsøker terapi, alvorlig depresjon. Ts

Anonymkode: 841b0...23e

Hei,

Det er kanskje annerledes med alvorlig depresjon, all den tid man har et langt større element av sårbarhet, og at man må åpne seg om mye mer vonde ting i terapi. Jeg vet ikke, siden jeg aldri har hatt en alvorlig depresjon, men bare en tanke jeg fikk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om det er jeg som er rar, terapiformen som er annerledes eller tilstanden min som er annerledes, men jeg har egentlig aldri (generelt) hatt noe behov for å ha en personlig relasjon med noen jeg betaler for ett eller annet (psykolog/psykiater, lege, tannlege, bilmekaniker, frisør eller hva det nå måtte være). Av denne grunn tenker jeg svært lite på vedkommende mellom timene heller (foruten oppgavene man eventuelt har fått som skal gjøres mellom timene). 

Jeg har selvfølgelig forståelse for at i enkelte terapiformer og for tilstander hvor man går veldig inn i personlige ting (f.eks. traumer), så vil det være annerledes. Men også der tenker jeg det er lurt å ha en sunn distanse.

Du har antagelig ikke tilknytningsvansker, og da kan jeg tenke meg det blir annerledes ja. :)

Men akkurat det er jo noe av det jeg behandles for. Det er ikke noen god sammenlinging, for det blir alt for enkelt, men tenk at det nesten er som en ocd ovenfor behandler, så vet du at det ikke bare er å skru det av. 

Anonymkode: d6290...b35

Skrevet

Jeg har vært svært knyttet til behandler ja. Først en mann som var psykiater som for første gang gjorde at jeg følte meg ordentlig sett. I tillegg til å ha god kjemi med han. Jeg ble knust da relasjonen måtte ta slutt. Så en kvinne jeg hadde i over fem år. Uansett hva det var så ville jeg dele det med henne og jeg ble ganske uselvstendig av det. Det er to år siden sist jeg så henne, men jeg tenker fortsatt på henne sikkert ukentlig. 

Jeg har tilknytningsvansker og oppfylte tidligere kriteriene for avhengig personlighetsforstyrrelse. Vet ikke om jeg kvalifiserer for den i dag. Har ingen relasjoner jeg nå er besatt av. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært svært knyttet til behandler ja. Først en mann som var psykiater som for første gang gjorde at jeg følte meg ordentlig sett. I tillegg til å ha god kjemi med han. Jeg ble knust da relasjonen måtte ta slutt. Så en kvinne jeg hadde i over fem år. Uansett hva det var så ville jeg dele det med henne og jeg ble ganske uselvstendig av det. Det er to år siden sist jeg så henne, men jeg tenker fortsatt på henne sikkert ukentlig. 

Jeg har tilknytningsvansker og oppfylte tidligere kriteriene for avhengig personlighetsforstyrrelse. Vet ikke om jeg kvalifiserer for den i dag. Har ingen relasjoner jeg nå er besatt av. 

Fortalte du begge to om følelsene dine? Eventuelt hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fortalte du begge to om følelsene dine? Eventuelt hvorfor ikke?

Ja gjorde det. Spesielt med hun jeg hadde i over fem år så var det noe vi snakket om. At jeg var blitt avhengig av henne. Vi snakket om hvorfor og hvordan håndtere det. 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja gjorde det. Spesielt med hun jeg hadde i over fem år så var det noe vi snakket om. At jeg var blitt avhengig av henne. Vi snakket om hvorfor og hvordan håndtere det. 

Du var modig da! Ble du møtt på en fin måte?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du var modig da! Ble du møtt på en fin måte?

Ja, jeg husker ikke eksakt, men ble ikke møtt dårlig i hvertfall. Jeg tror han psykiateren likte det for det boostet egoet hans. Jeg så det ikke da, men jeg har fått mye info i ettertid fra andre pasienter av han som gjør at jeg tenker han er passe arrogant og høy på seg selv. Hvorfor han favoriserte meg er for meg en gåte. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg husker ikke eksakt, men ble ikke møtt dårlig i hvertfall. Jeg tror han psykiateren likte det for det boostet egoet hans. Jeg så det ikke da, men jeg har fått mye info i ettertid fra andre pasienter av han som gjør at jeg tenker han er passe arrogant og høy på seg selv. 

Oi, såpass. Det er ikke en psykiater jeg ville ha gått til kjenner jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oi, såpass. Det er ikke en psykiater jeg ville ha gått til kjenner jeg.

Nei. Dette var på sengepost da og han hadde mye makt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...