Gå til innhold

Er det normalt å tenke mye på behandler mellom timene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (4 minutter siden):

Det er som regel en god egenskap det :)

Det er fint at du setter pris på behandlers faglige kyndighet. Er vel ikke dumt det. Men du trenger andre til å se deg utenom de timene dere ses. Håper at du har det, eller tenker å tilstrebe å få det slik. I vennskap ser du den andre mer også, ikke bare den deg, og utenfor profesjonelle rammer. En fare er at man kanskje kan komme utfor å tilskrive behandler flere dimensjoner av en relasjon som egentlig ikke er der og heller ikke hadde vært på sin plass. Og for de fleste varer ikke behandling med samme person evig. Den personen bør da helst ikke være din favorittperson i denne verden.

Jeg har heldigvis både venner, familie og kollegaer i livet mitt. Allikevel representerer behandler selve tryggheten for meg. Er det helt feil å føle det slik?

Anonymkode: 841b0...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har heldigvis både venner, familie og kollegaer i livet mitt. Allikevel representerer behandler selve tryggheten for meg. Er det helt feil å føle det slik?

Så bra du har så mange i livet ditt 😊 Skal og kan ikke dømme over rett og feil for andre jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Følelser er ikke feil. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Følelser er ikke feil. 

Jeg tenkte å spørre en ny behandler jeg skal til, om tankene og følelsene mine om den tidligere behandleren min. Jeg vil spørre han om det er normalt slik jeg føler. Spent på hva han svarer. Jeg ser veldig opp til den tidligere behandleren min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2026 den 10.06):

Jeg tenker kanskje at det ikke er helt vanlig og det plager meg litt. Min behandler hjalp meg mye i starten av min sykdom og jeg har så mye respekt for vedkommende. Jeg synes at h*n er utrolig dyktig i faget sitt og jeg føler meg sett og tatt på alvor. 

Helt normalt, helt vanlig. Det er et menneske som (forhåpentligvis) hjelper deg, er et slags anker og trygghet gjennom en vanskelig tid. Det ville vært pussig om ikke. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...