Gå til innhold

Dødelig påsatt brann på buss = 6 måneder i fengsel + 2 år "straff på frifot"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (På 27.2.2026 den 18.10):

Denne 15-åringen har bakgrunn fra Albania. Nordmenn oppfører seg ikke slik.

Jo de gjør det . Besøk en barnevernsinstitusjon som jobber med atferd så endrer du nok mening .

Anonymkode: cd0e5...934

Videoannonse
Annonse
Eva Sofie
Skrevet (endret)
slabbedask skrev (2 timer siden):

Jeg tenker du er veldig naiv.

Det kan du tenke.

Jeg tenker at et barn som har det bra, ikke frivillig går inn i kriminalitet. Derfor blir det til at de vanskelige barna, egentlig er barn som har det vanskelig.

Endret av Eva Sofie
Krisebærblomsten
Skrevet
slabbedask skrev (5 timer siden):

Det står i artikkelen linket til i første innlegg.

I den forferdelige hendelsen døde en eldre dame av brannskadene, og en mann og en kvinne fikk store skader og varige men. 

Nå husker jeg dette skjedde i 2025.  

Worrisome_plenty
Skrevet
Eva Sofie skrev (25 minutter siden):

Det kan du tenke.

Jeg tenker at et barn som har det bra, ikke frivillig går inn i kriminalitet. Derfor blir det til at de vanskelige barna, egentlig er barn som har det vanskelig.

Så hva mener du skal gjøres med sånne folk da? Du tror ikke barna han raner får ptsd da? Eller de på bussen kanskje? Hva med ofrene? Skal man la han lage flere?

frosken
Skrevet
Eva Sofie skrev (5 timer siden):

Det kan du tenke.

Det blir jo kanskje en definisjonssak hva det vil si å ha det bra (nok). Noe av det som driver frem ungdomskriminalitet i enkelte områder, er kombinasjonen av relativt svak økonomi i familier og eldre ungdommer som tilbyr kostbare gjenstander og penger som motytelser for «små» oppgaver. Da er det kanskje de lett-tjente pengene som er hovedårsaken. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...