Gå til innhold

Hva gjør man når et søsken irriterer vettet av en?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og du ikke kan si ifra, selv ikke på en pen måte, fordi vedkommende da blir dødelig fornærmet og sletter deg fra alt av sine og blir avmålt og kald i relasjonen på generelt grunnlag. Jeg har nemlig prøvd det før, med det resultat. 

Anonymkode: 81365...1b6

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nemlig prøvd det før, med det resultat. 

Da gjør du det igjen, og så forholder du deg til resultatet på en voksen måte.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Da gjør du det igjen, og så forholder du deg til resultatet på en voksen måte.

Ja, kanskje. Men det kommer til å innebære at jeg totalt blir skvist ut. Og det vet jeg ikke om jeg egentlig ønsker. Er jo kjipt å ikke ha noe kontakt med eget søsken og at det skal være vonde ting mellom oss. Jeg vil jo bare ha fred med alle mennesker. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det kommer til å innebære at jeg totalt blir skvist ut.

Skvist ut fra hva? Trenger du egentlig ha noe kontakt med dette søskenet? Er det et menneske du egentlig ønsker å ha i livet ditt?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Skvist ut fra hva? Trenger du egentlig ha noe kontakt med dette søskenet? Er det et menneske du egentlig ønsker å ha i livet ditt?

Skvist ut av familien på et vis. Blir dårlig stemning blant resten av fam også hvis vi ryker uklar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og du ikke kan si ifra, selv ikke på en pen måte, fordi vedkommende da blir dødelig fornærmet og sletter deg fra alt av sine og blir avmålt og kald i relasjonen på generelt grunnlag. Jeg har nemlig prøvd det før, med det resultat. 

Da hjelper det jo ikke å påpeke ting som irriterer, så det lønner seg vel da å bare ignorere det som irriterer?

Skrevet
frosken skrev (6 minutter siden):

Da hjelper det jo ikke å påpeke ting som irriterer, så det lønner seg vel da å bare ignorere det som irriterer?

Ja. Jeg kom fram til det jeg også nå. Tror det beste for meg bare er å ignorere og rygge litt unna. Og ikke ta til meg rare ting hun sier og gjør. Ikke engasjere meg så mye. Jeg får ikke forandret henne, men jeg kan forandre min egen innstilling til henne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skvist ut av familien på et vis. Blir dårlig stemning blant resten av fam også hvis vi ryker uklar. 

Det er noe du ikke forteller her. La oss begynne med hva ditt søsken gjør som irriterer vettet av deg.

Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det er noe du ikke forteller her. La oss begynne med hva ditt søsken gjør som irriterer vettet av deg.

Det kan jeg naturligvis ikke gjøre. Det er altfor lett gjenkjennelig. 

Skrevet

Trekk deg unna og reduser kontakten.

Anonymkode: 4f2c4...c7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jeg naturligvis ikke gjøre. Det er altfor lett gjenkjennelig.

Vil du ikke oppgi de relevante saksopplysninger, trenger du heller ikke spørre andre om råd.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Vil du ikke oppgi de relevante saksopplysninger, trenger du heller ikke spørre andre om råd.

Så enkel din verden er. Men i det virkelige liv/den virkelige verden er ikke ting fullt så enkelt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men i det virkelige liv/den virkelige verden er ikke ting fullt så enkelt. 

Hvis det er denne måten du håndterer kritiske spørsmål på, tyder det på at problemet ligger hos deg, ikke i omgivelsene.

Krisebærblomsten
Skrevet (endret)

Ta en pause fra de er best👍

Endret av Krisebærblomsten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...