Gå til innhold

Bipolar. Har dere en utfordring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever ofte her på DOL, men også i RL at personer med BP (særlig BP2) opplever at andre stiller spørsmål ved diagnosen deres. Særlig gjelder dette dersom det ikke har vært noen sykdomsepisoder på en stund. Noen som har opplevd dette?

Slike spørsmål om diagnosen viser kompetansesvikt. Det er ingen som spør en diabetiker om han virkelig har diabetes når blodsukkeret har vært normalt lenge pga behandling med insulin.

Fakta er jo at kanskje 70-80% av personer med BP ikke får nye episoder dersom de har fått korrekt behandling.

Det er klare kriterier for å stille diagnosen, og diagnosen forsvinner ikke selv om man blir korrekt behandlet og ikke får nye episoder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det flere ganger, også fra svørt nære. Jeg er ganske velfungerende når jeg fungerer, og opplever at jeg at jeg har valget mellom å utlevere meg selv i altfor stor grad for å "bevise" - eller bare holde kjeft og skifte tema. "Vi har det jo alltid vanskelig innimellom."

AnonymBruker
Skrevet

Ja, noen i familien min tok kontakt med DPS på dette grunnlaget og behandler fjernet/erstattet diagnosen selv om jeg oppfylte kriteriene til bp2.

Anonymkode: 587ef...812

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...