Gå til innhold

Ta kjøretimer i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt førerkort i mange år men på grunn av sykdom har jeg ikke kjørt bil på ca 15 år. Har lenge hatt en drøm om å kjøre bil igjen, kanskje til og med kjøpe meg en liten bil og få mer frihet. Jeg er imidlertid en engstelig person og har gruet meg veldig for å sette meg bak rattet igjen. Så jeg fant ut at det beste jeg kunne gjøre var å ta noen kjøretimer, så jeg bestilte time. Var ganske nervøs før første time, men fortalte det til kjørelæreren og han forsikret meg om at han ville ta over hvis det ble vanskelig. Startet forsiktig i et villastrøk, og utvidet radiusen litt etter litt. For 2 dager siden kjørte jeg i 80 på motorveien! Det er en helt fantastisk følelse å ha turt, og faktisk få det til. Mitt mål er større frihet, og dette er et viktig steg på veien. Det er faktisk så stort at jeg nesten ikke klarer å tro at det faktisk skjer. 

Endret av Soleil70
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Soleil70 skrev (39 minutter siden):

Jeg har hatt førerkort i mange år men på grunn av sykdom har jeg ikke kjørt bil på ca 15 år. Har lenge hatt en drøm om å kjøre bil igjen, kanskje til og med kjøpe meg en liten bil og få mer frihet. Jeg er imidlertid en engstelig person og har gruet meg veldig for å sette meg bak rattet igjen. Så jeg fant ut at det beste jeg kunne gjøre var å ta noen kjøretimer, så jeg bestilte time. Var ganske nervøs før første time, men fortalte det til kjørelæreren og han forsikret meg om at han ville ta over hvis det ble vanskelig. Startet forsiktig i et villastrøk, og utvidet radiusen litt etter litt. For 2 dager siden kjørte jeg i 80 på motorveien! Det er en helt fantastisk følelse å ha turt, og faktisk få det til. Mitt mål er større frihet, og dette er et viktig steg på veien. Det er faktisk så stort at jeg nesten ikke klarer å tro at det faktisk skjer. 

Flott👏   Vet ikke hvordan jeg skulle greid meg uten bilen. Det hadde vært tungt og blitt mer isolert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...