Gå til innhold

Har du gledet noen nylig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, nevnte bare 3 stk litt opp i her. 

Anonymkode: ed32a...4c6

Har du deltatt i dem? Støttet andre? Har du fokusert på andre enn deg selv  på dette forumet?

Anonymkode: cb7ef...0df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du her? Er ikke mange som spør om råd her. Det er mer prat om påske, skatt, tv program Osvald 

Skulle ikke stå Osvald men osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du deltatt i dem? Støttet andre? Har du fokusert på andre enn deg selv  på dette forumet?

Ja, nevnte de tre. Hvor vil du? At du mener jeg ikke gjør annet enn å tenke på meg selv? Får det inntrykket her. Når jeg gratulerer en annen med å skulle få barnebarn er det meg f.eks? Ja, når jeg deler en chips er det meg og om jeg har fått skatten enda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, nevnte de tre. Hvor vil du? At du mener jeg ikke gjør annet enn å tenke på meg selv? Får det inntrykket her. Når jeg gratulerer en annen med å skulle få barnebarn er det meg f.eks? Ja, når jeg deler en chips er det meg og om jeg har fått skatten enda. 

Ja, jeg lurer på om du på dette forumet gjør annet enn å tenke på deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Og det svarer jeg på. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Og det svarer jeg på. 

Jeg lurer også på hva du konkret tok til deg i det jeg skrev.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og i denne tråden spurte jeg om noen hadde gledet noen eller såret noen. Svarte selv og ville høre andre, men var ingen som ønsket bidra med det. 

Skrevet

Og i denne tråden spurte jeg om noen hadde gledet noen eller såret noen. Svarte selv og ville høre andre, men var ingen som ønsket bidra med det. 

Vel, disse trådene hjelper deg ikke. Du trenger hjelp for å komme videre. 

Skrevet

Det skulle ikke være om meg. Jeg vil lese hva andre svarte. Her vil du frem til at du mener jeg bare tenker på meg. Nå spurte jeg om andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg må bare finne meg i hva som skjer mot meg har jeg skjønt.

Riktig, man må ta konsekvensene av sine egne verdivalg. Men hvorfor har du valgt de verdiene du har, hvis det skaper så mye lidelse for deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det skulle ikke være om meg. Jeg vil lese hva andre svarte. Her vil du frem til at du mener jeg bare tenker på meg. Nå spurte jeg om andre. 

Ja, jeg svarte selv. Men fått tilbakemelding på at andre vil helst ikke svare når den som lager innlegg ikke svarer. 

Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Riktig, man må ta konsekvensene av sine egne verdivalg. Men hvorfor har du valgt de verdiene du har, hvis det skaper så mye lidelse for deg?

Hvilke verdivalg tenker du på her? 

Skrevet

Hvilke verdivalg tenker du på her?

Her refererer jeg til verdivalget som gjenspeiles i forventningene du har til andre mennesker. Hvorfor har du valgt akkurat de verdiene, når du ser hva det fører til?

Skrevet
psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Her refererer jeg til verdivalget som gjenspeiles i forventningene du har til andre mennesker. Hvorfor har du valgt akkurat de verdiene, når du ser hva det fører til?

Vet ikke helt om jeg svarer deg rett. Men i relasjoner ønsker jeg noen å finne på kjekke ting med, prate om alt og ingenting, og når ting er tøft og kjipt er der. Og det samme tilbake. Det opplever i alle relasjoner er at de har andre som er nærmere seg enn jeg er for dem. Så da blir det ikke sånn. Da blir jeg den tapende part i alt. Så hva skal jeg gjøre med det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Takk for dine svar og prat! Setter pris på! 

Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men i relasjoner ønsker jeg noen å finne på kjekke ting med, prate om alt og ingenting, og når ting er tøft og kjipt er der.

Da må du ta inn over deg at ikke alle ønsker det samme som deg, og søke mot miljøer som deler de samme verdiene - istedenfor å forvente det fra alle rundt deg, og bli skuffet når du ikke møter forståelse.

Men det jeg egentlig lurte på er hvorfor du forventer at alle andre skal ha de samme verdiene som deg i utgangspunktet, for det kan du ikke kreve i et liberalt demokrati, og da har du heller ingen rett til å bli såret over at forventningene ikke imøtekommes uten en eksplisitt avtale med de det gjelder, jfr. avtalefriheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...