Gå til innhold

Kan man tenke seg frisk fra en depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså at man ved hjelp av behandler får hjelp til alternative tanker og klarer å endre tankesettet fullstendig? Jeg klarer ikke å endre mitt og føler meg håpløs.

Anonymkode: 9d590...0e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg ikke noen tro på. Tankene er heller en konsekvens av følelsene man har eller andre ting så man må endre et annet sted for at de skal endre seg

Skrevet

Må gå dypt inn i psyken da og finne ut av hvorfor man tenker som man gjør. Det har ikke DPS ressurser til. De spør bare om man sover, er psykotisk eller suicidal.

Skrevet
Everybody skrev (12 minutter siden):

Må gå dypt inn i psyken da og finne ut av hvorfor man tenker som man gjør. Det har ikke DPS ressurser til. De spør bare om man sover, er psykotisk eller suicidal.

Det er synd!

Anonymkode: 9d590...0e5

UtakknemligDiva
Skrevet

Nei. Det blir å fokusere på at depresjonen må vekk, og da stagnerer du der. Depresjon er stort sett en konsekvens av at du har kjempet hardere enn hva du fikk tilbake. Enten må det til noe kjemisk i hjernen som rett og slett forandrer sansene eller kjemien, enten må det byttes miljø. Eller du må bare finne noe som gleder der du er, som du kanskje ikke har oppdaget enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...