Gå til innhold

Kan man tenke seg frisk fra en depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått kognitiv terapi på dps og hjelp til å endre tankene. 

Foreslo du det eller fikk du det uten å spørre?

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Everybody skrev (3 minutter siden):

Foreslo du det eller fikk du det uten å spørre?

Fikk det uten å spørre men det gjelder all terapi jeg har fått, de tilpasser vel det etter hva folk trenger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva ønsker du deg for deg selv? Kjenne på glede igjen skjønner jeg.. men hva mer?

Anonymkode: 99ae1...875

Nummer 1 er å kjenne på mindre skam, selvmordstanker og negative kvernetanker. Jeg ønsker å kjenne på mindre angst og bekymring for "alt".

Anonymkode: 9d590...0e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nummer 1 er å kjenne på mindre skam, selvmordstanker og negative kvernetanker. Jeg ønsker å kjenne på mindre angst og bekymring for "alt".

Slipp dine tanker fri med litt SSRI pluss metakognitiv terapi. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (Akkurat nå):

Slipp dine tanker fri med litt SSRI pluss metakognitiv terapi. 

Jeg er for øvrig medisinert. 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tror eg og. Depresjon kommer jo av en grunn. Men hvordan endrer man dette «annet» da?

Anonymkode: 135e2...c64

Det kommer jo helt an på hva som er årsaken. Depresjon kan komme av alt mulig, men ofte er det en kombinasjon av faktorer som forårsaker den. Det kan være dårlig økonomi, problemer i nære relasjoner, traumer eller noe medisinsk. Da må man ofte ta for seg hver enkelt ting og prøve å gjøre endringer slik at det blir bedre. Det kan være en nøysommelig prosess som tar tid. Hver enkelt må se på sitt eget liv og finne ut hvor skoen trykker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...