Gå til innhold

Er det noen her som har fått skikkelig hjelp som går dypt inn i psyken din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor man prøver å endre hvorfor man står fast i livet, selvtillit, relasjoner osv?

Hvor lang tid tok det og hva slags type terapeut fikk du det av?

Anonymkode: ce4ba...973

Videoannonse
Annonse
wizwazwoz
Skrevet

Ja. Gikk i psykodynamisk terapi av typen ISTDP, hver uke i 2 år. Nå er det 4 år siden jeg avslutta og jobber fortsatt med meg selv, slike prosesser tar ofte lang tid, men det er verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet
wizwazwoz skrev (13 minutter siden):

Ja. Gikk i psykodynamisk terapi av typen ISTDP, hver uke i 2 år. Nå er det 4 år siden jeg avslutta og jobber fortsatt med meg selv, slike prosesser tar ofte lang tid, men det er verdt det. 

Betaler du selv privat?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor man prøver å endre hvorfor man står fast i livet, selvtillit, relasjoner osv?

Svarene på dette ligger ikke alltid i ens egen psyke.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Svarene på dette ligger ikke alltid i ens egen psyke.

Hva er det da mener du?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det da mener du?

Det kan være omgivelsene, jeg flyttet og var frisk i to år. 

wizwazwoz
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Betaler du selv privat?

Jeg betalte selv privat ja. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det da mener du?

Det kan være kunnskapsmangel og/eller feillæringer, påvirkning fra omgivelsene man ikke er klar over, feilkilder i behandlingssystemet etc.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror du hjelp som går "dypt inn i psyken" automatisk er bra for det du lister opp her?

stjernestøv
Skrevet
XbellaX skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror du hjelp som går "dypt inn i psyken" automatisk er bra for det du lister opp her?

Tenker på lobotomi jeg da, da blir man kvitt alt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Psykodynamisk terapi var for meg dypere enn kognitiv. 

Anonymkode: 22818...973

psykedeliker
Skrevet

10 år med "innsiktsterapi" ga meg ikke innsikt i noe som helst annet enn grøtrundtgåing. Da er det kanskje ikke så rart at saksbehandleren på NAV ble månebedotten da h*n stilte meg et direkte spørsmål som gikk rett til kjernen av problemstillingene, og jeg svarte med en hel akademisk avhandling.

wizwazwoz
Skrevet
7 minutes ago, psykedeliker said:

10 år med "innsiktsterapi" ga meg ikke innsikt i noe som helst annet enn grøtrundtgåing. Da er det kanskje ikke så rart at saksbehandleren på NAV ble månebedotten da h*n stilte meg et direkte spørsmål som gikk rett til kjernen av problemstillingene, og jeg svarte med en hel akademisk avhandling.

Innsikt endrer ikke noe med mindre man faktisk endrer livet sitt basert på innsikten man har fått, det er det som er den egentlige jobben

psykedeliker
Skrevet
wizwazwoz skrev (1 minutt siden):

Innsikt endrer ikke noe med mindre man faktisk endrer livet sitt basert på innsikten man har fått, det er det som er den egentlige jobben

Så hva mener du jeg skal jeg gjøre her? Bare fortsette å gå rundt grøten og late som alt er i orden?

wizwazwoz
Skrevet
5 minutes ago, psykedeliker said:

Så hva mener du jeg skal jeg gjøre her? Bare fortsette å gå rundt grøten og late som alt er i orden?

Nei, Slutte å gå rundt grøten og forholde deg til det som eventuelt er utfordrende på en ordentlig måte

psykedeliker
Skrevet
wizwazwoz skrev (Akkurat nå):

Nei, Slutte å gå rundt grøten og forholde deg til det som eventuelt er utfordrende på en ordentlig måte

Hva er en "ordentlig måte", når pasienten ikke har fått den informasjonen h*n skulle hatt i utgangspunktet, verken om hva behandlingsmetoden heter eller hvordan den fungerer?

Hadde jeg visst det jeg vet idag, ville jeg så klart ikke godtatt dette. Det ville nok ikke min daværende fastlege heller, men han ble også lurt.

wizwazwoz
Skrevet
3 minutes ago, psykedeliker said:

Hva er en "ordentlig måte", når pasienten ikke har fått den informasjonen h*n skulle hatt i utgangspunktet, verken om hva behandlingsmetoden heter eller hvordan den fungerer?

Hadde jeg visst det jeg vet idag, ville jeg så klart ikke godtatt dette. Det ville nok ikke min daværende fastlege heller, men han ble også lurt.

Jeg bare prøver å utfordre deg, jeg kan ikke vite svaret på det når jeg ikke kjenner situasjonen din bedre

psykedeliker
Skrevet
wizwazwoz skrev (7 minutter siden):

Jeg bare prøver å utfordre deg, jeg kan ikke vite svaret på det når jeg ikke kjenner situasjonen din bedre

Strengt tatt har jeg ikke bedt om noen utfordring, verken fra deg eller behandler. Jeg har innsett mine egne begrensninger, og søkt hjelp for å løse et problem. Kan det være så vanskelig å bruke klare ord, slik f.eks. onkel Stuart gjør her?

wizwazwoz
Skrevet
28 minutes ago, psykedeliker said:

Strengt tatt har jeg ikke bedt om noen utfordring, verken fra deg eller behandler. Jeg har innsett mine egne begrensninger, og søkt hjelp for å løse et problem. Kan det være så vanskelig å bruke klare ord, slik f.eks. onkel Stuart gjør her?

Da får du oppsøke noen andre som passer din stil bedre da vettu.

psykedeliker
Skrevet
wizwazwoz skrev (1 minutt siden):

Da får du oppsøke noen andre som passer din stil bedre da vettu.

Helt i orden, så lenge jeg ikke trenger å betale det selv. Men det blir en annen historie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...