Gå til innhold

Jeg er ikke psykotisk i hvert fall.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Vernepleieren har i hvert fall tiltro til meg at jeg har full kontroll og hun sa og tro på det åndelig ikke er sykt, sa jeg hadde hatt noen åndelige opplevelser men ikke hva. Det var heller ikke sykt, det er som en kristen og de er jo ikke syke. Hun var enig i at det er trosfrihet her i Norge så det er godt å vite at jeg har støtte fra dem :) Det er når alt dreier seg om det åndelige det er sykt og det er en balansegang, så nei dette har ikke noe med psykose å gjøre og takk og lov for det. Og jeg har ikke blitt verre etter at jeg reduserte som noen kanskje tror, det kan bli litt mye for meg i livet men det kan det jo for alle. Men hun snakket om den sårbarheten, det har jeg ikke tro på da. Jeg er sterk jeg. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

@psykedeliker Jeg tror du hadde likt fact team :) Der får du lov å være den du er uten at det er sykdom. 

stjernestøv
Skrevet (endret)

Og de vil jo jeg skal slutte på risperidon helt, jeg sa jeg holder på 1 mg og da sa hun jeg visste best selv. Jeg har hatt mange runder med dette her og vet hva som er sykt og ikke sykt selv, det har gått bedre med fact team enn resten av psykiatrien så det er bra og positivt. Og det var gøy å snakke med meg sa hun, akkurat som sykepleieren sa det var spennende. Så min tro er ikke så verst. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Godt å høre at du finner ut av det, glad på dine vegne

Skrevet
wizwazwoz skrev (Akkurat nå):

Godt å høre at du finner ut av det, glad på dine vegne

Takk for det og det er godt å få støtte på mine tanker og følelser, dps var ikke helt gode der med fact har et åpent sinn og det er bra. Og vernepleieren virker jo enda mer åpen enn sykepleieren var så det var et godt skifte tror jeg nå :) Men han aksepterte det men at vi så ulikt på det, meg og vernepleieren ser likt på det. 

Skrevet
stjernestøv skrev (33 minutter siden):

Vernepleieren har i hvert fall tiltro til meg at jeg har full kontroll og hun sa og tro på det åndelig ikke er sykt, sa jeg hadde hatt noen åndelige opplevelser men ikke hva. Det var heller ikke sykt, det er som en kristen og de er jo ikke syke. Hun var enig i at det er trosfrihet her i Norge så det er godt å vite at jeg har støtte fra dem :) Det er når alt dreier seg om det åndelige det er sykt og det er en balansegang, så nei dette har ikke noe med psykose å gjøre og takk og lov for det. Og jeg har ikke blitt verre etter at jeg reduserte som noen kanskje tror, det kan bli litt mye for meg i livet men det kan det jo for alle. Men hun snakket om den sårbarheten, det har jeg ikke tro på da. Jeg er sterk jeg. 

Ja, trusfridom og ytringsfridom er begge viktige. Skilnaden i forhold til store religionar og liknande er vel om det er aksepterte syn innanfor denne subkulturen. Like fullt er dette eit kunstig skilje, og det er også i kristendom viktig at ein har eit personleg (individuelt) forhold til Gud, ikkje berre lener seg til indoktrinerte dogmer og autoritetar. Det som burde vere viktig er om noko er sant eller usant, rett eller gale. Nokre gonger får det konsekvensar å meine noko som ingen eller få andre meinar. Alternativet er derimot verre. Jordan Peterson snakkar mykje om kor viktig det er å: "speak your truth". Så er det sjølvsagt riktig med balanse dersom det ikkje gagnar, men frykt for sjukeleggjering burde ikkje vere ein faktor.

Skrevet
Atium skrev (6 minutter siden):

Ja, trusfridom og ytringsfridom er begge viktige. Skilnaden i forhold til store religionar og liknande er vel om det er aksepterte syn innanfor denne subkulturen. Like fullt er dette eit kunstig skilje, og det er også i kristendom viktig at ein har eit personleg (individuelt) forhold til Gud, ikkje berre lener seg til indoktrinerte dogmer og autoritetar. Det som burde vere viktig er om noko er sant eller usant, rett eller gale. Nokre gonger får det konsekvensar å meine noko som ingen eller få andre meinar. Alternativet er derimot verre. Jordan Peterson snakkar mykje om kor viktig det er å: "speak your truth". Så er det sjølvsagt riktig med balanse dersom det ikkje gagnar, men frykt for sjukeleggjering burde ikkje vere ein faktor.

Jo det er jo sant. Hun sa jeg måtte ikke tenke så mye på om folk kalte det new age for folk mener så mye, det er jo esoterisk....den hemmelige lære. Alle må få tro på det de vil om det så er at jorden er flat, de skader jo ingen med det. Det er når man skader seg selv og andre det blir sykt. 

Skrevet
1 minute ago, Atium said:

Hva med såkalte karismatiske kristne og ting som tungetale? Dette virker ikke friskt?

Anonymkode: 8b1d7...ed7

Skrevet
1 minute ago, stjernestøv said:

Jo det er jo sant. Hun sa jeg måtte ikke tenke så mye på om folk kalte det new age for folk mener så mye, det er jo esoterisk....den hemmelige lære. Alle må få tro på det de vil om det så er at jorden er flat, de skader jo ingen med det. Det er når man skader seg selv og andre det blir sykt. 

Hva er poenget å tro at jorda er flat når den åpenbart ikke er det?

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Det er når man skader seg selv og andre det blir sykt. 

Eller hvis det fører til betydelig funksjonsfall, f.eks ved å bli ufør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er poenget å tro at jorda er flat når den åpenbart ikke er det?

Nei det vet jeg ikke men det er jo de som tror det og det betyr ikke noe for meg, bare mener at jeg respekterer at det får de bare tro. De skader ingen med det, folk trenger ikke å tro at de sitter med alle svarene. Alle veier er ulike og unike. 

Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ja men det kan være mange årsaker til at man ble ufør i sin tid, det trenger ikke ha noe med det åndelige å gjøre. Jeg har slitt mye med angst f.eks. 

Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Men ja da jeg ble ufør hadde jeg schizofreni. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...