stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Leste en artikkel i avisa en gang om fact og journalisten hadde sagt at de hjelper de svakeste i samfunnet, det hadde sykepleieren aldri sagt sa han så det fant journalisten på. Men hvem er de svakeste i samfunnet? Er det ikke psykiatriske pasienter, eldre og syke og narkomaner? De er i hvert fall ikke de sterke i samfunnet. 0 Siter
XbellaX Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 minutter siden): Leste en artikkel i avisa en gang om fact og journalisten hadde sagt at de hjelper de svakeste i samfunnet, det hadde sykepleieren aldri sagt sa han så det fant journalisten på. Men hvem er de svakeste i samfunnet? Er det ikke psykiatriske pasienter, eldre og syke og narkomaner? De er i hvert fall ikke de sterke i samfunnet. De sårbare gruppene blir ofte betegnet slik, ja. Man kan også se omvendt på det. Det finnes vel knapt sterkere folk. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det er godt for andre å ha noen som de kan kalle for de svakeste i samfunnet, så de kan føle seg bedre selv. Det er et litt uheldig begrep synes jeg, men ja, det siktes selvfølgelig til alle dem som sliter med å klare seg selv av ulike årsaker og som har mye behov for samfunnets hjelp. Anonymkode: 995bf...9cf 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden XbellaX skrev (2 minutter siden): De sårbare gruppene blir ofte betegnet slik, ja. Man kan også se omvendt på det. Det finnes vel knapt sterkere folk. Ok, ja de gruppene er jo egentlig sterke, kanskje det var det han mente. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er godt for andre å ha noen som de kan kalle for de svakeste i samfunnet, så de kan føle seg bedre selv. Det er et litt uheldig begrep synes jeg, men ja, det siktes selvfølgelig til alle dem som sliter med å klare seg selv av ulike årsaker og som har mye behov for samfunnets hjelp. Anonymkode: 995bf...9cf Ja det er sikkert et uheldig begrep, kanskje den journalisten så ned på dem. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Er ikke så glad i begrepet. Anonymkode: 5b66c...08f 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er godt for andre å ha noen som de kan kalle for de svakeste i samfunnet, så de kan føle seg bedre selv. Snakker du ut fra din egen tankegang nå? 0 Siter
krøll9 Skrevet 6 minutter siden Skrevet 6 minutter siden Hvilken som helst gruppe med en eller annen fellesnevner kjennetegnet av ulempe kan på et visst tidspunkt betegnes som svake eller sårbare i samfunnet. Det kommer an på i hva slags sammenheng. Personlig er det viktig for meg å kunne påvirke og ha en slags styring over eget liv. Jeg er handlings- og endringskompetent og selvstendig. For andre kan det handle om fysisk styrke, sosial status, økonomisk velstand eller bestemmelses- eller påvirkningskraft over/på andre... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.