Gå til innhold

NRK bekrefter: Har intervjuet Mette-Marit. Publiseres trolig i morgen.

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

Svakt og tannløst intervju. Unnvikende svar, og journalisten kunne stilt flere oppfølgingsspørsmål, selv om hovedspørsmålene var konkrete og rett på sak. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Kan du fortelle hva du ønsket skulle komme ut av intervjuet ?  Hva ønsket du å høre ?

Jeg ønsket at hun skulle svart på alle spørsmål og ikke fremstått som en person med langt fremskredet demens. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Jeg ønsket at hun skulle svart på alle spørsmål og ikke fremstått som en person med langt fremskredet demens. 

Ja hun var unnvikende og det er klart hun husker 😮 

Nicklusheletida
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Du verden ! Nå synes jeg hetsinga går over alle støvleskaft. 

stjernestøv
Skrevet
Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Du verden ! Nå synes jeg hetsinga går over alle støvleskaft. 

Men hun var unnvikende? 

AnonymBruker
Skrevet

PR byråer og PR trening er vel den nye oljen, folk sluker alt bare det blir presentert riktig. Er vel derfor AP fikk styre så lenge også på tross av alt tullet de holdt på med. Jaja.

Haakon virker som en bra fyr som individ med god oppdragelse verdig et kongehus, men feminismen har tydeligvis påvirket han også på en meget dårlig måte, han har ikke klart å lage en god familie-struktur verdig for et kongehus. Dersom du skal være Norges neste konge, og du gifter deg med en party prinsesse alenemor, da må du være klar over farene, og på ballen ved eventuelle problemer. Du kan ikke la ting gli ut slik det har

Vi trenger et nytt intervju, hva visste Haakon om Marius Høiby sine aktiviteter og når, hva gjorde han for å forhindre den utviklingen som skjedde som vi ser i rettsaken. Hva visste Haakon om Epstein og når, hva gjorde han for å forhindre det som skjedde, hva gjorde han for å advare andre om det hans kone (angivelig) ble utsatt for. Hva har han fortalt dattera om hennes rolle i Kongehuset , hvorfor er dattera på instagram og sutrer over at folk er så slemme med familien, etter at ste-broren holdt på med sine greier som vi ser i rettsaken, og moren holdt på med epstein greiene.... 

Feminismen har sviktet Kongehuset, på samme måte som den har sviktet Kongeriket. -Anonym Doler 2026

Anonymkode: 59237...2c9

Skrevet

Jeg sliter veldig med Mette-Marit. Jeg ønsker å være forståelsesfull, men jeg merker at jeg ikke greier det. Det er nok summen av alt rart hun har gjort, som får meg til å oppleve en del utfordringer med henne.

Først, og egentlig ikke viktigst: Jeg har en forventning til Norges framtidige dronning (hvis hun blir det), om at hun i større grad skal tåle å stå i en storm. Slik jeg opplever Mette Marit, så er hun ekstremt selektiv når det gjelder hva hun greier å gjøre. Hun har masse energi til å være med på positive ting, men når det begynner å blåse (og: hun må ta konsekvensene av sine egne dårlige valg), så stikker hun hodet i sanden, trekker sykdomskortet, familiekortet og "klarer ikke ubehaget"-kortet. Hun burde tatt seg 2 Valium og gjennomført intervjuet da det var relevant med en forklaring, for flere måneder siden.

Men det som egentlig irriterer meg mest med henne: Jeg vet at det er opp til kronprinsen å velge sine partnere som han selv ønsker, men Mette Marit burde aldri vært i denne situasjonen. Haakon burde utvist langt større dømmekraft i valg av partner enn han har gjort. Ja, som sagt elsker man hvem man vil i Norge, men han har dratt en kvinne nærmest opp av rennesteinen (hvilket forsåvidt er OK), men så virker det som hele kongehuset får fnatt fordi ikke Norges befolkning er i nesegrus tilbedelse av henne. Jeg forstår at folket er skeptisk når Haakon finner en (tidligere?) rusmisbruker - hvor misbruket åpenbart har gått i arv i minimum tre generasjoner - med en far i lomma på Se og Hør, en åpenbar flørt med en serieovergriper, en sønn med alvorlige anklager for vold, voldtekt, transport av store mengder narkotika og et alvorlig rusproblem finansiert av Staten. Når hun i tillegg bruker makten sin for å påvirke ofrene etter sønnens "utskeielser", når hun tar seg "kongelige friheter" i kraft av rollen sin, og nå åpenbart har utviklet en svært selektiv demens ovenfor funn på Google, vel - for meg er tabbekvoten for lengst brukt opp.

Jeg beundrer mennesker av følgende grunner: De står for noe. De leverer. De presterer ut fra forutsetningene. De er interessante i kraft av hva de gjør. Jeg beundrer IKKE en kriminell familie som har fått tilgang til sus og dus gjennom å være på riktig fest og finne en maktperson (Norges framtidige konge), for så å bringe generasjoner med ukultur inn i kongehuset og forlange nesegrus tilbedelse. Du kan kle en geit opp i dress eller smoking, men det er fortsatt en geit. 

Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Men hun var unnvikende? 

De som har behov for dyneløfting, synes vel det. Jeg har ikke behov for det og jeg stoler på Håkons vurdering av sin kone. Han ser helheten. 

stjernestøv
Skrevet
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

De som har behov for dyneløfting, synes vel det. Jeg har ikke behov for det og jeg stoler på Håkons vurdering av sin kone. Han ser helheten. 

Ja jeg stoler og på Håkon. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
ISW skrev (8 minutter siden):

Jeg sliter veldig med Mette-Marit. Jeg ønsker å være forståelsesfull, men jeg merker at jeg ikke greier det. Det er nok summen av alt rart hun har gjort, som får meg til å oppleve en del utfordringer med henne.

Først, og egentlig ikke viktigst: Jeg har en forventning til Norges framtidige dronning (hvis hun blir det), om at hun i større grad skal tåle å stå i en storm. Slik jeg opplever Mette Marit, så er hun ekstremt selektiv når det gjelder hva hun greier å gjøre. Hun har masse energi til å være med på positive ting, men når det begynner å blåse (og: hun må ta konsekvensene av sine egne dårlige valg), så stikker hun hodet i sanden, trekker sykdomskortet, familiekortet og "klarer ikke ubehaget"-kortet. Hun burde tatt seg 2 Valium og gjennomført intervjuet da det var relevant med en forklaring, for flere måneder siden.

Men det som egentlig irriterer meg mest med henne: Jeg vet at det er opp til kronprinsen å velge sine partnere som han selv ønsker, men Mette Marit burde aldri vært i denne situasjonen. Haakon burde utvist langt større dømmekraft i valg av partner enn han har gjort. Ja, som sagt elsker man hvem man vil i Norge, men han har dratt en kvinne nærmest opp av rennesteinen (hvilket forsåvidt er OK), men så virker det som hele kongehuset får fnatt fordi ikke Norges befolkning er i nesegrus tilbedelse av henne. Jeg forstår at folket er skeptisk når Haakon finner en (tidligere?) rusmisbruker - hvor misbruket åpenbart har gått i arv i minimum tre generasjoner - med en far i lomma på Se og Hør, en åpenbar flørt med en serieovergriper, en sønn med alvorlige anklager for vold, voldtekt, transport av store mengder narkotika og et alvorlig rusproblem finansiert av Staten. Når hun i tillegg bruker makten sin for å påvirke ofrene etter sønnens "utskeielser", når hun tar seg "kongelige friheter" i kraft av rollen sin, og nå åpenbart har utviklet en svært selektiv demens ovenfor funn på Google, vel - for meg er tabbekvoten for lengst brukt opp.

Jeg beundrer mennesker av følgende grunner: De står for noe. De leverer. De presterer ut fra forutsetningene. De er interessante i kraft av hva de gjør. Jeg beundrer IKKE en kriminell familie som har fått tilgang til sus og dus gjennom å være på riktig fest og finne en maktperson (Norges framtidige konge), for så å bringe generasjoner med ukultur inn i kongehuset og forlange nesegrus tilbedelse. Du kan kle en geit opp i dress eller smoking, men det er fortsatt en geit. 

Hva synes du om Kong Carl Gustavs utroskap ? Hva synes du om Kong Charles utroskap med Camilla? Hva synes du om Kong Fredriks mulige utroskap, Hva synes du om gamlekongen i Belgia sine utroskap ? Jeg bare nevner det. MM sin godtroenhet er bare barnemat i forhold til dette.

Endret av Nicklusheletida
Skrevet

Hun kjennes bare ikke ekte og ærlig. Vi ser jo at det er flere tanker og følelser bak der, og så er det som kommer ut så gjennomtygd og planlagt og bearbeidet. Og alt det vi trenger svar på, er privat. Og ja, de skal få ja et privatliv, men så lenge de er kongelige, skal ikke det gå på bekostning av rollen de har, og her mangler hun (og Haakon) rolleforståelse. De vil så gjerne at rollen ikke skal inneholde det den gjør. Jeg skulle ønsket meg at hun i dette intervjuet viste noe som tilsa at hun nå forsto dette, og at de ville sørge for å gjøre endringer deretter. 

Anonymkode: b3aec...e58

Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Hva synes du om Kong Carl Gustavs utroskap ? Hva synes du om Kong Charles utroskap med Camilla? Hva synes du om Kong Fredriks mulige utroskap, Hva synes du om gamlekongen i Belgia sine utroskap ? Jeg bare nevner det. MM sin godtroenhet er bare barnemat i forhold til dette.

Ja tror hun er naiv og ser det beste i folk. 

Skrevet
ISW skrev (17 minutter siden):

Det er ingen som forventer nesegrus beundring.

Hun har tråkket i salaten, men det er en ganske liten forbrytelse å være venn med noen som er straffedømt.

Skrevet
Grendel skrev (2 minutter siden):

Hun har tråkket i salaten, men det er en ganske liten forbrytelse å være venn med noen som er straffedømt.

Ja det er det jo mange folk som er. 

Skrevet
Grendel skrev (7 minutter siden):

Jeg sier ikke at hun ville blitt straffet for dette. Men for meg er det ganske klart at hun meget godt har visst hvem man hadde med å gjøre, og ignorert det fordi hun er den hun er. For Norges framtidige dronning forventer jeg en større grad av dømmekraft.

Skrevet

Selvsagt er hun unnvikende, jeg er sikker på at Jagland, Juul, Brende & co også kunne tenkt seg å komme unna med at de ikke har lyst til å gå inn på detaljene og/eller ikke husker hva som skjedde.

Jeg har medmenneskelig sympati med de som fødes inn i kongehus-sirkuset, litt også med de som dras inn i det via eget eller andres ekteskap. For de sistnevnte er det nok bortimot umulig å forstå hva slags tilværelse som venter dem. Men vi betaler dem for å være glansbilder, så fallhøyden er stor når de - som alle andre mennesker - tar feil avgjørelser. Medietrykket har selvsagt blitt mye verre for både dem og andre kjendiser, etter at Internett kom og alle fikk det i lomma. 

De siste tiårene har vi fått mange historier om hvor ekstremt vanskelig et slikt liv er, både fra Skandinavia og Storbritannia (sikkert også andre som ikke får like stor plass i norske media). Det er ikke det minste rart, de lever i en gammeldags boble som for lengst har utspilt sin rolle. Jeg synes vi skal benytte anledningen til å slutte med dette tøyset og innføre republikk etter islandsk (dvs. helt upolitisk og relativt rimelig) modell. Det har ingenting med dagens kronprinspar å gjøre, jeg har ment dette siden 1980-tallet og skrev om det her på DOL første gangen i 2007. 

Skrevet
laban skrev (9 minutter siden):

De siste tiårene har vi fått mange historier om hvor ekstremt vanskelig et slikt liv er, både fra Skandinavia og Storbritannia (sikkert også andre som ikke får like stor plass i norske media). Det er ikke det minste rart, de lever i en gammeldags boble som for lengst har utspilt sin rolle. Jeg synes vi skal benytte anledningen til å slutte med dette tøyset og innføre republikk etter islandsk (dvs. helt upolitisk og relativt rimelig) modell. Det har ingenting med dagens kronprinspar å gjøre, jeg har ment dette siden 1980-tallet og skrev om det her på DOL første gangen i 2007. 

100 prosent enig!

Anonymkode: b3aec...e58

Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (41 minutter siden):

Ja tror hun er naiv og ser det beste i folk. 

Det tror jeg også. Jeg tror også hun er psykisk sterk som kronprinsen nevnte. Hun har ingen advokater som snakker for seg. Hun må snakke selv. Noen knekker etter et par overskrifter som vi har sett. MM som har blitt mest hetset, står fortsatt oppreist tross alvorlig sykdom.

stjernestøv
Skrevet
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Det tror jeg også. Jeg tror også hun er psykisk sterk som kronprinsen nevnte. Hun har ingen advokater som snakker for seg. Hun må snakke selv. Noen knekker etter et par overskrifter som vi har sett. MM som har blitt mest hetset, står fortsatt oppreist tross alvorlig sykdom.

Ja og på tross av det med sønnen, det er nok ikke lett noe av det. Og hun har jo ikke gjort noe kriminelt men hun var unnvikende da og husket ikke, men jeg vet ikke om folk har noe med det. Hun er bare et menneske med feil og mangler som vi alle har. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...