Gå til innhold

ECT i stedet for mer antipsykotisk medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er et hypotetisk spørsmål da jeg ikke tror noe kan hjelpe tilstand og tilværelse. 

Men jeg er ifølge helsevesenet psykotisk. Går på Xeplion og Abilify, tvangsmedisinering. Nå la han til 5 mg Abilify noe som er en liten dose? Men så nevnte han mulighet for ECT hvis medikamenter ikke funker. 

Er det slik at ECT kan hjelpe mot psykotiske symptomer? Er det da ikke bedre å ta ECT enn å bli neddopet av medisiner? Jeg vil gjerne ytre mitt ønske om det til behandler, men jeg er jo på tvangsmedisinering og har kanskje ikke så mye jeg skulle ha sagt. 

Er kanskje litt deprimert også og sover dårlig. Våkner 04-0430 hver natt. Sånn var det ikke før. 

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke ECT fungerer ved psykose, med mindre psykosen kommer som en følge av depresjon.

Sett utenfra er det ikke rart at du våkner tidlig. Det er ikke helt enkelt for deg å se, men jeg har aldri de årene jeg har "kjent" deg, sett deg så dårlig som du er nå. Du skal ikke trenge å ha det sånn.

Endret av ISW
Skrevet
ISW skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke ECT fungerer ved psykose, med mindre psykosen kommer som en følge av depresjon.

Sett utenfra er det ikke rart at du våkner tidlig. Det er ikke helt enkelt for deg å se, men jeg har aldri de årene jeg har "kjent" deg, sett deg så dårlig som du er nå. Du skal ikke trenge å ha det sånn.

Okei. Da får jeg sikkert ikke ECT. 

Åja. Ja det stormer litt nå. 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan du har blitt utredet, men for meg framstår du en del mer enn litt deprimert for tiden. 

Skrevet
ISW skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan du har blitt utredet, men for meg framstår du en del mer enn litt deprimert for tiden. 

Har ikke blitt utredet. Men i går solgte jeg leiligheten med 50 000 over takst og det var bare liksom sånn "okei, jaja". Burde kanskje blitt glad for det. For vi trodde det kom til å ta lang tid og under takst. Min mor var veldig glad. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Har ikke blitt utredet. Men i går solgte jeg leiligheten med 50 000 over takst og det var bare liksom sånn "okei, jaja". Burde kanskje blitt glad for det. For vi trodde det kom til å ta lang tid og under takst. Min mor var veldig glad. 

Gratulerer med salget.

Men, uten at jeg skal prøve meg på noen hobbydiagnosering med MADRS over DOL, så synes jeg du scorer ganske høyt på mange av spørsmålene der ut fra ting du uttaler her. Særlig emosjonell reaktivitet, søvn og spørsmål 10.

Skrevet (endret)

Gratulerer med salget.

Men, uten at jeg skal prøve meg på noen hobbydiagnosering med MADRS over DOL, så synes jeg du scorer ganske høyt på mange av spørsmålene der ut fra ting du uttaler her. Særlig emosjonell reaktivitet, søvn og spørsmål 10.

Åja. Får kanskje ta det opp med behandler. 

Takk. 

Kjente meg ikke helt igjen i emosjonell reaktivitet. 

Endret av Glitter
stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (8 minutter siden):

Åja. Får kanskje ta det opp med behandler. 

Takk. 

Det er i hvert fall helt klart at du er psykotisk og de burde gi deg medisiner mot det, det kan virke ganske raskt og forstår ikke hvorfor du ikke har fått det. 

Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Det er i hvert fall helt klart at du er psykotisk og de burde gi deg medisiner mot det, det kan virke ganske raskt og forstår ikke hvorfor du ikke har fått det. 

Har fått 5 mg Abilify. Men det er jo ikke en stor dose. Vet ikke hva de driver med. Men det vil ikke funke uansett. Tar det bare fordi jeg må. 

Skrevet
Glitter skrev (30 minutter siden):

Du virker helt flat og likegyldig til alt (liv/død, framtid, salg av leilighet, osv) - det er veldig ulikt deg.

Skrevet
Glitter skrev (13 minutter siden):

Har fått 5 mg Abilify. Men det er jo ikke en stor dose. Vet ikke hva de driver med. Men det vil ikke funke uansett. Tar det bare fordi jeg må. 

Har du sagt veldig klart og tydelig at du absolutt ikke vil ha medisiner? For i så fall kan det bidra til at du ikke får mer medisiner, eller at det tar lang tid før du får mer medisiner. 

Skrevet

Du virker helt flat og likegyldig til alt (liv/død, framtid, salg av leilighet, osv) - det er veldig ulikt deg.

Åja. Ja det er jo sant. 

Sokk skrev (1 minutt siden):

Har du sagt veldig klart og tydelig at du absolutt ikke vil ha medisiner? For i så fall kan det bidra til at du ikke får mer medisiner, eller at det tar lang tid før du får mer medisiner. 

Ja, men da fattet legen tvangsvedtak. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Åja. Ja det er jo sant. 

Ja, men da fattet legen tvangsvedtak. 

Selv om de har fattet vedtak om tvangsmedisinering, så hører de på dine ønsker. Hvis du har sagt at du absolutt ikke vil ha medisiner, så gir de deg så lite medisiner som det er forsvarlig å gi. Hvis du derimot sier at du gjerne vil prøve mer medisiner for å se om det hjelper, så får du trolig anledning til det. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (24 minutter siden):

Ja det virker litt lite syns jeg også, uff dette tar sin tid og dess lenger må du ha det sånn. Syns det er dårlig av dem. 

stjernestøv
Skrevet
Sokk skrev (8 minutter siden):

Selv om de har fattet vedtak om tvangsmedisinering, så hører de på dine ønsker. Hvis du har sagt at du absolutt ikke vil ha medisiner, så gir de deg så lite medisiner som det er forsvarlig å gi. Hvis du derimot sier at du gjerne vil prøve mer medisiner for å se om det hjelper, så får du trolig anledning til det. 

Aha det kan være grunnen til at det er så lite ja, tviler på at det hjelper og det blir å dra det ut i det lengste. Ikke bra. 

FjellOgDalar
Skrevet

Generelt råd:

Ikke brenn inne med det om du har tanker om noe som kan prøves. Noen ganger blir man positivt overrasket. 

Tvang frarøver en ikke retten til å komme med forslag eller spørsmål :)

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Dette kan vel også være bivirkninger av antipsykotisk medisin? Jeg har aldri fungert som dårlig som da jeg ble medisinert med slik medisin.

Anonymkode: 73752...3e7

Skrevet
FjellOgDalar skrev (25 minutter siden):

Generelt råd:

Ikke brenn inne med det om du har tanker om noe som kan prøves. Noen ganger blir man positivt overrasket. 

Tvang frarøver en ikke retten til å komme med forslag eller spørsmål :)

Sant. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Okei. Da får jeg sikkert ikke ECT. 

Men det var vel legen som sa at du kunne få ECT?

Anonymkode: 95e46...ce6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det var vel legen som sa at du kunne få ECT?

Anonymkode: 95e46...ce6

Han sa det kunne vurderes hvis medisin ikke virker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...