Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ha langvarig relasjoner der en ikke liker personen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan det er mulig å ha en årelang relasjon, og det viser seg at den personen ikke liker den andre personen? Men en har aldri fortalt det i ord, men holdninger og væremåte har vist at en ikke liker den personen.

Anonymkode: 71923...303

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet ikke, men dersom du tenker at noen har en slik relasjon til deg, så bør du kanskje prøve å ta opp mistanken din på en vennlig og ikke mistenkeliggjøriende måte. Fokusere på at det er noe som skjer inni deg, og som du ønsker å få drøftet/avkreftet eller kanskje bekreftet. 

Er det du som ikke klarer å komme deg ut av en relasjon du ikke ønsker å være i kommer videre strategi an på hvilke bånd og krefter som holder deg der. Kanskje du må få hjelp hvis du sitter fast i en destruktiv relasjon. Og trenger ikke være komplisert heller. Kanskje du bare trenger å bryte. 

Endret av krøll9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvordan det er mulig å ha en årelang relasjon, og det viser seg at den personen ikke liker den andre personen? Men en har aldri fortalt det i ord, men holdninger og væremåte har vist at en ikke liker den personen.

så tolkning med andre ord? tolkning som betyr at det trenger ikke være tilfelle i det hele tatt. 

Anonymkode: 83bd4...683

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

så tolkning med andre ord? tolkning som betyr at det trenger ikke være tilfelle i det hele tatt. 

Jeg vil ikke gå ut med detaljer om hvorfor jeg vet det. Men vedkommende har sagt det til en felles bekjent og det er troverdig. Jeg har følt på det samme, men nå er vedkommende veldig konfliktsky. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (16 minutter siden):

Vet ikke, men dersom du tenker at noen har en slik relasjon til deg, så bør du kanskje prøve å ta opp mistanken din på en vennlig og ikke mistenkeliggjøriende måte. Fokusere på at det er noe som skjer inni deg, og som du ønsker å få drøftet/avkreftet eller kanskje bekreftet. 

Er det du som ikke klarer å komme deg ut av en relasjon du ikke ønsker å være i kommer videre strategi an på hvilke bånd og krefter som holder deg der. Kanskje du må få hjelp hvis du sitter fast i en destruktiv relasjon. Og trenger ikke være komplisert heller. Kanskje du bare trenger å bryte. 

Jeg har sagt jeg ikke ønsker en form for kontakt med den personen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt jeg ikke ønsker en form for kontakt med den personen. 

Da har dere ikke lenger en relasjon, eller? 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Da har dere ikke lenger en relasjon, eller? 

Ja vi har ikke det nei. Men jeg oppdaget dette for sent dessverre, men jeg forstår ikke hvordan et menneske kan late å like en person i flere år? Jeg kunne ikke klart det selv. 

Krisebærblomsten
Skrevet

Forhold med en du ikke liker😳  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vi har ikke det nei. Men jeg oppdaget dette for sent dessverre, men jeg forstår ikke hvordan et menneske kan late å like en person i flere år? Jeg kunne ikke klart det selv. 

Du sa det selv : konfliktsky.

AnonymBruker
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (Akkurat nå):

Forhold med en du ikke liker😳  

_relasjon_ 

AnonymBruker
Skrevet

Du sa det selv : konfliktsky.

Ja. takk det hjelper å sette ord på situasjonen.

Skrevet

Det er ikke godt å tro hva som har foregått i hodet på den personen. Sikkert litt sårende å høre. Du får tenke at det er den andres tap og heller søke mot folk som gir deg følelsen av mer gjensidig vennskap 🌷

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke godt å tro hva som har foregått i hodet på den personen. Sikkert litt sårende å høre. Du får tenke at det er den andres tap og heller søke mot folk som gir deg følelsen av mer gjensidig vennskap 🌷

Jeg var blind i flere år, men så fikk noe meg til å åpne øynene mine om sannheten til den relasjonen. Ja det skapte triste/vonde følelser men jeg godtar det såklart. Vedkommende er fortsatt konfliktsky og kan ikke svare for seg selv til meg. Og da velger jeg å avslutte kontakten. Jeg kan ikke ha kontakt med en person som ikke kan være ærlig og sann mot meg. 

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

_relasjon_ 

Ok. Nei hadde ikke villet vært venner med noen jeg ikke liker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...