Gå til innhold

Kontinuerlig tilsyn/fotfølge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd kontinuerlig tilsyn/fotfølge på psykiatrisk før? 

Jeg har det nå og det er litt ubehagelig. Går greit når jeg er ute i avdelingen, men vil jeg slappe av/sove så sitter de inne på rommet sammen med meg, og det liker jeg ikke. Samme når jeg må på do. Liker ikke at de sitter rett utenfor. I går måtte døren være åpen når jeg skulle på do. Greit hvis jeg bare må tisse, men merker jeg holder meg nå for å gå på nummer to. Håper jeg kan få lykke døra da. 

Hvordan var det for dere? Hadde dere utgang med følge selv om dere hadde fotfølging eller mister dere all utgang? Har ikke snakket med legen ennå så vet ingenting. 

@nachnoo må det fattes vedtak ved fotfølge eller kan de bare bestemme det hvis de vurderer at det er nødvendig? 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Noen som har opplevd kontinuerlig tilsyn/fotfølge på psykiatrisk før? 

Jeg har det nå og det er litt ubehagelig. Går greit når jeg er ute i avdelingen, men vil jeg slappe av/sove så sitter de inne på rommet sammen med meg, og det liker jeg ikke. Samme når jeg må på do. Liker ikke at de sitter rett utenfor. I går måtte døren være åpen når jeg skulle på do. Greit hvis jeg bare må tisse, men merker jeg holder meg nå for å gå på nummer to. Håper jeg kan få lykke døra da. 

Hvordan var det for dere? Hadde dere utgang med følge selv om dere hadde fotfølging eller mister dere all utgang? Har ikke snakket med legen ennå så vet ingenting. 

@nachnoo må det fattes vedtak ved fotfølge eller kan de bare bestemme det hvis de vurderer at det er nødvendig? 

Jeg har bare hatt fotfølge når jeg gikk ute et par dager, det var ikke noe vedtak på det tror jeg og jeg var der frivillig. 

Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Jeg har bare hatt fotfølge når jeg gikk ute et par dager, det var ikke noe vedtak på det tror jeg og jeg var der frivillig. 

Åja. Det blir kanskje noe annet. 

Skrevet

Jeg har hatt det. Jeg var også innlagt frivillig, men det lå i kortene at jeg ikke fikk skrive meg ut. Jeg hadde kontinuerlig tilsyn i en måned. Det var kjempevanskelig. Spesielt nummer to og dusjing. Noen av de ansatte ville ikke stå utenfor toalettet, men insisterte på at de skulle se på meg hele tiden. Det var legen som bestemte at det skulle være slik. Etterhvert ble det femminutters intervall. Da fikk jeg gå på do i fred.

Skrevet
Fru2020 skrev (15 minutter siden):

Jeg har hatt det. Jeg var også innlagt frivillig, men det lå i kortene at jeg ikke fikk skrive meg ut. Jeg hadde kontinuerlig tilsyn i en måned. Det var kjempevanskelig. Spesielt nummer to og dusjing. Noen av de ansatte ville ikke stå utenfor toalettet, men insisterte på at de skulle se på meg hele tiden. Det var legen som bestemte at det skulle være slik. Etterhvert ble det femminutters intervall. Da fikk jeg gå på do i fred.

Det hørtes helt forferdelig ut. Håper ikke jeg må ha det så lenge. Huffameg. Klart du egentlig ikke fikk skrive deg ut når du var under et sånt regime. 

Skrevet
Glitter skrev (36 minutter siden):

Det hørtes helt forferdelig ut. Håper ikke jeg må ha det så lenge. Huffameg. Klart du egentlig ikke fikk skrive deg ut når du var under et sånt regime. 

Det ble en vane. Det vanskeligste var at de ikke gikk ut når jeg fikk besøk. Det var ubehagelig for familien min og fikk det hele til å virke veldig alvorlig når jeg prøvde å ufarliggjøre innleggelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...