Retttilverdighet Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg lurte på om noen er komfortable med å dele, om de selv har opplevd nakenvisitasjon mot ens vilje ved ankomst eller under opphold av psykiatri? Jeg er selv i en prosess med å bearbeide en hendelser som har hendt meg. En del av det har vært å føle på det jeg har fortrengt, skrive og forstå hva det har gjort med meg, uten å lengre distrahere meg selv med "usunne" vaner for å unngå det som er vondt. I lang tid undertrykte jeg mye av hva som har hendt, men etter jeg selv har kommet på et sted i livet hvor jeg har det generelt bra, der jeg møter problemene mine på en "sunn" måte og er mer i kontakt med følelsene mine, er det ting fra fortiden som dukker opp. Hendelser jeg har lagt merke til har satt seg i nervesystemet, og jeg vet ikke om det noen gang vil gå over. Reaksjoner i ettertid fra å miste kontroll over egen kropp fra de jeg tenkte skulle beskytte meg, er blant annet følelse av retraumatisering hver gang jeg skal på en gynekologisk undersøkelse, selv en ytre kropps visitasjon på flyplass. Som kan utløse sterk PTSD som kan vare i dagesvis. I øyeblikket dissosierer jeg (jeg ser uåpvirket ut), eller fryser, frem til jeg føler meg trygg nok til å få ut følelsene. Alle overgrep jeg har vært utsatt for har også resultert i at jeg ikke oppsøker kroppslig kontakt med menensker lengre da det ikke føles trygt. Alle de behovene er vekke. Men dette har skjedd i løpet bare av det siste året der jeg har begynt å prosessere følelser og hendelser mer. Dette er resultat av overgrep helt fra barneskole alder, til tenårene, frem til tidlig 20 årene. Jeg kjenner på at de verste overtrampene som har satt seg mest, var fra de jeg tenkte skulle beskytte meg. Det skjedde en totalt kræsj i min hjerne, da jeg tidligere tenkte det var enkelte steder/personer man alltid ville være trygge hos. Som aldri ville gi deg samme følelse som tidligere overgripere. Og etter det, har alle steder føltes utrygt. Så er som sagt spørsmålet mitt om andre har opplevd full eller delvis kroppsvisitasjon i psykiatri, eller i andre instutisjoner, der det føltes som et overgrep eller retraumatisering? Jeg har følt på dette alene, og finner svært lite info rundt dette temaet. Jeg har funnet en artikkel her fra en psykiater, som deler andre pasienters erfaringer. Jeg må legge til at det kan være triggende å lese for enkelte: https://medauth2.mdedge.com/content/its-time-stop-strip-searching-psychiatric-patients Jeg har skrevet mer rundt min historie på min nettside: Retttilverdighet.eu 0 Siter
Glitter Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Aldri opplevd på psykiatrisk, men da jeg kom til fengsel måtte jeg det. Det var veldig ubehagelig, men ikke traumatiserende. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Retttilverdighet skrev (17 minutter siden): Jeg lurte på om noen er komfortable med å dele, om de selv har opplevd nakenvisitasjon mot ens vilje ved ankomst eller under opphold av psykiatri? I en annen post skrev du at politiet var involvert. Hva er fakta her? 0 Siter
Retttilverdighet Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Jeg vurderer å etterhvert lage en egen side på min nettside om andres historier, anonyme. Der jeg tar korte utdrag/sitater fra deres historier om hvordan de har opplevd enten tvang/kroppslige krenkelser i psykiatri, fengsel eller andres instutisjoner. Om du ønsker å dele noen ord, gjerne kontakt meg på Instagram: retttilverdighet 0 Siter
Retttilverdighet Skrevet 59 minutter siden Forfatter Skrevet 59 minutter siden psykedeliker skrev (4 minutter siden): I en annen post skrev du at politiet var involvert. Hva er fakta her? Hei, jeg har ikke sagt at jeg har opplevd dette i psykiatri tidligere. Men, jeg er nyskjerrig på hvordan dette skjer i andre instutisjoner, som blant annet psykiatri. Håper dette ga deg en oppklaring 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.