Gå til innhold

Psykose.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at en psykoselidelse har ulike faser. Akutte og alvorlige faser med mye vrangforestillinger, angst og uro, og roligere perioder med liten eller ingen angst eller uro. Likevel er det en psykoselidelse hele veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (53 minutter siden):

Ok. Ja ikke godt å si, tror du har psykose da. Ikke hatt latenstid jeg heller, det skrev de mye om og jeg pratet normalt og lo på de rette plassene. 

Okei. Vi får se om det er psykose. Hvis ECT virker så mulig jeg er helt på jordet. Men jeg tror virkelig ikke det. 

Men er ei her som har vært her i seks måneder og hun prater helt normalt, normalt tempo og hisser seg lett opp. Er trassig. Hun virker bare sur og ikke syk. Men hun har schizofreni. 

Så det er virkelig forskjell på hvordan det utarter seg. Jeg spurte chatGTP og den sa det samme. Også sa den at depresjon med psykose har rask effekt på ECT. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (12 minutter siden):

Okei. Vi får se om det er psykose. Hvis ECT virker så mulig jeg er helt på jordet. Men jeg tror virkelig ikke det. 

Men er ei her som har vært her i seks måneder og hun prater helt normalt, normalt tempo og hisser seg lett opp. Er trassig. Hun virker bare sur og ikke syk. Men hun har schizofreni. 

Så det er virkelig forskjell på hvordan det utarter seg. Jeg spurte chatGTP og den sa det samme. Også sa den at depresjon med psykose har rask effekt på ECT. 

Det må være skummelt å være så syk som du er å ikke forstå det selv.

Anonymkode: bdf3f...12a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det ligger i sykdommens natur. 

Anonymkode: 73298...dc4

Skrevet
Glitter skrev (39 minutter siden):

Håper ECT hjelper på deg :) 

Trodde bare ikke du var helt normal nå, det er vel hva vi sier da som teller men for min del er det jo som en religion. Da er det jo ikke sykt men vernepleier skrev jeg var mer åndelig sist, ja jeg sa jeg var litt mer åndelig og hadde hatt åndelige opplevelser. Da var hun jo enig at det var ikke sykt. Er bare redd fastlegen leser dette, det er privat for min del. 

Ja chatgpt snakker jo om schizoaffektiv hver gang jeg nevner noe, synd den har lagret det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En gang opplevde jeg det og det var skummelt, gikk til leger for å finne ut av det men de sa det var ikke noe fysisk. Var fysisk veldig syk men de sa det var ikke noe, kroppen hadde gitt opp og fungerte ikke. 

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Husk at en psykoselidelse har ulike faser. Akutte og alvorlige faser med mye vrangforestillinger, angst og uro, og roligere perioder med liten eller ingen angst eller uro. Likevel er det en psykoselidelse hele veien.

Hele veien? Selv om man har kontroll? 

Skrevet
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Hele veien? Selv om man har kontroll? 

Ja.

Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Ja.

Det er jo skuffende. 

Skrevet

Men leste om ei nå på fb som ville åpne det tredje øyet og det er ikke lurt, hørte om en som gjorde det og han tok selvmord for han så ting hele tiden. det må komme naturlig og ikke brått. 

Skrevet

Det var en healer som åpnet det for han så hun har et liv på samvittigheten, det er uetisk og farlig. Det er ikke for alle heller. 

Skrevet

bare en ting jeg lurer på, kan man arve negative symptomer uten at man har psykoselidelse? 

Skrevet

Man kan arve negative symptomer skrev chatgpt. 

Skrevet

Poenget er at man kun bruker begrepet negative symptomer ved psykoselidelser, og psykoselidelser er arvelige. 

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Poenget er at man kun bruker begrepet negative symptomer ved psykoselidelser, og psykoselidelser er arvelige. 

Ok. Da vet jeg ikke, de er jo ikke psykotiske det jeg vet men begge har hatt psykotiske symptomer da de var yngre. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Nei de er ikke psykotiske så det er vel noe annet, de må gå til lege. 

Så 1 mg hjelper meg? Det er jo rart og jeg er redd for å slutte helt. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (40 minutter siden):

Nei de er ikke psykotiske så det er vel noe annet, de må gå til lege. 

Så 1 mg hjelper meg? Det er jo rart og jeg er redd for å slutte helt. 

Hvem må gå til lege? Håper 1 mg beskytter deg fra alvorligere sykdomsbilde.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem må gå til lege? Håper 1 mg beskytter deg fra alvorligere sykdomsbilde.

De vel. Ja satser på det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...