Vendi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vet mange bruker det om alle som har en psykisk lidelse. Men med min sykdom er jeg bare periodevis/episodisk syk. Da blir det vel litt feil å si at jeg er psykisk syk? Klarer ikke helt å forklare hva jeg mener, men håper likevel noen forstår det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vendi skrev (1 minutt siden): Vet mange bruker det om alle som har en psykisk lidelse. Men med min sykdom er jeg bare periodevis/episodisk syk. Da blir det vel litt feil å si at jeg er psykisk syk? Klarer ikke helt å forklare hva jeg mener, men håper likevel noen forstår det. Har du bp? At du har en psykisk lidelse men er tidvis frisk/syk? Anonymkode: d6cc8...e7c 0 Siter
Vendi Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bp? At du har en psykisk lidelse men er tidvis frisk/syk? Anonymkode: d6cc8...e7c Ja. Eller schizoaffektiv da. Ja. Endret 1 time siden av Vendi 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Vendi skrev (29 minutter siden): Ja. Eller schizoaffektiv da. Ja. Har man epilepsi selv om man ikke har anfall? Har man diabetes selv om man ikke har føling? Ja. Schizoaffektiv _er_ absolutt en psykisk lidelse. Anonymkode: 3d739...a41 0 Siter
Vendi Skrevet 25 minutter siden Forfatter Skrevet 25 minutter siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har man epilepsi selv om man ikke har anfall? Har man diabetes selv om man ikke har føling? Ja. Schizoaffektiv _er_ absolutt en psykisk lidelse. Anonymkode: 3d739...a41 Takk for svar. Ja, Schizoaffektiv er en psykisk lidelse, men er jeg syk som har det? Eller er jeg bare syk når jeg er syk, hvis du skjønner. Kan det sies om meg at jeg er syk kun i kraft av at jeg har schizoaffektiv lidelse? Kom til å tenke på naboen min nå, som har trøblet med hjertet i en årrekke. Kona hans sier at han er hjertesyk selv om han nå er stabil. Så kanskje ligger svaret der. Kanskje jeg rett og slett er syk da, selv om det ikke akkurat er oppløftende å tenke på. Nei, jeg vet ikke... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden Jeg har tenkt på det samme. Bp 2 og unnvikende pf. Har pågående depresjon da. Anonymkode: d6cc8...e7c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden Vendi skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Ja, Schizoaffektiv er en psykisk lidelse, men er jeg syk som har det? Eller er jeg bare syk når jeg er syk, hvis du skjønner. Kan det sies om meg at jeg er syk kun i kraft av at jeg har schizoaffektiv lidelse? Kom til å tenke på naboen min nå, som har trøblet med hjertet i en årrekke. Kona hans sier at han er hjertesyk selv om han nå er stabil. Så kanskje ligger svaret der. Kanskje jeg rett og slett er syk da, selv om det ikke akkurat er oppløftende å tenke på. Nei, jeg vet ikke... Man trenger ikke være akutt syk for å ha en lidelse. Du _har_ en lidelse, selv om du akkurat nå ikke er syk. Noen har en bp-lidelse, men er ikke i en sykdomsfase akkurat nå. Noen har en spiseforstyrrelse, selv om de akkurat nå har vært 2 uker binge-fri. Anonymkode: 3d739...a41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden Vendi skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Ja, Schizoaffektiv er en psykisk lidelse, men er jeg syk som har det? Eller er jeg bare syk når jeg er syk, hvis du skjønner. Kan det sies om meg at jeg er syk kun i kraft av at jeg har schizoaffektiv lidelse? Kom til å tenke på naboen min nå, som har trøblet med hjertet i en årrekke. Kona hans sier at han er hjertesyk selv om han nå er stabil. Så kanskje ligger svaret der. Kanskje jeg rett og slett er syk da, selv om det ikke akkurat er oppløftende å tenke på. Nei, jeg vet ikke... p.s og så er sykdom og lidelser noen man har, ikke noe man er Anonymkode: 3d739...a41 0 Siter
Vendi Skrevet 13 minutter siden Forfatter Skrevet 13 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): p.s og så er sykdom og lidelser noen man har, ikke noe man er Anonymkode: 3d739...a41 Ja, jeg tror jeg lander på å gå for denne forklaringen Og så er jeg syk bare når jeg får ulike episoder av f.eks paranoia eller depresjon. Ellers ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden Skrevet 5 minutter siden Nekter å identifisere meg med betegnelsen "psykisk syk". Har blitt skadet av omgivelsene. "Psykisk syk" er det mye stigma mot. Anonymkode: c60ec...869 0 Siter
AnonymBruker Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå jeg liker betegnelsen psykisk syk/ psykisk lidelse. det gir meg mulighet til å forstå meg selv på en bedre måte. det definerer meg ikke, rammer meg ikke inn eller begrenser meg på noen måte. Det gjør meg bare bedre i stand til å forstå hvorfor jeg strever litt ekstra noen perioder og minner meg selv på å følge opp på alle punkter jeg kan for å forebygge . Anonymkode: 3d739...a41 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.