Gå til innhold

Hvorfor ikke vedtak når man fratas all utgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg lurer på. I psykiatrien kan jo tvangsinnleggelser og tvangsmedisnering klages på. Jeg har begge deler, men har ikke orket å klage. 

Men hvorfor må de ikke skrive vedtak for å frata pasienten all utgang? Har hatt fotfølge og det var ingen vedtak på det. Nå har jeg intervallbaserte hyppige tilsyn (15/30 - hva betyr det?) Og i løpet av disse to ukene har jeg hatt null utgang. Får ikke en gang gå ut i gangen til brusautomaten. 

Hvorfor må ikke dette være vedtak på? Da kan jeg jo ikke klage på det. Jeg har ikke utgangspunktet en holdning om at å sette i gang prosess med klaging ikke er hensiktsmessig da jeg ikke ser at jeg har gode muligheter til å vinne fram og derfor ikke vil utsette meg selv og deres ressurser på det. 

Men jeg lurer likevel. 

@nachnoo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...