Gå til innhold

Ingen mulighet til å komme til psykiater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få time hos psykiater. 
Psykologen sier jeg trenger medisinering utover Rivotril som jeg ble satt på for lenge siden av min gamle fastlege. Hun mener jeg ikke bør drive med sepponering av denne da jeg er såpass dårlig. 
Problemet er at jeg får avslag hos DPS, de vil bare hjelpe hvis jeg ikke bruker Rivotril og henviser til ARA. Sjekket psykiatere som ikke hører til DPS, men de kan heller ikke ta imot uten henvisning fra DPS. 
ARA der jeg bodde før vurderte at jeg ikke var klar for å trappe ned Rivotrilen og ting har ikke blitt bedre. Legen sier han også ikke lenger kan henvise til psykiater. 
Hvordan skal jeg gå frem her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få time hos psykiater. 
Psykologen sier jeg trenger medisinering utover Rivotril som jeg ble satt på for lenge siden av min gamle fastlege. Hun mener jeg ikke bør drive med sepponering av denne da jeg er såpass dårlig. 
Problemet er at jeg får avslag hos DPS, de vil bare hjelpe hvis jeg ikke bruker Rivotril og henviser til ARA. Sjekket psykiatere som ikke hører til DPS, men de kan heller ikke ta imot uten henvisning fra DPS. 
ARA der jeg bodde før vurderte at jeg ikke var klar for å trappe ned Rivotrilen og ting har ikke blitt bedre. Legen sier han også ikke lenger kan henvise til psykiater. 
Hvordan skal jeg gå frem her?

Fastlege kan skrive henvisning til private med avtale. Trenger ikke DPS for det.

Anonymkode: 58be5...c74

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg noen timer hos helprivat psykiater.

Anonymkode: d2886...4d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fastlege kan skrive henvisning til private med avtale. Trenger ikke DPS for det.

Fastlegen skrev at han ikke har kunnet gjøre det siden 2014(tror det var datoen)

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjøp deg noen timer hos helprivat psykiater.

Vurderer det. Har utelukket psykia da jeg ikke har råd. Ser dr. Dropin har, vet ikke om det er ett bra valg eventuelt?

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (6 minutter siden):

Vurderer det. Har utelukket psykia da jeg ikke har råd. Ser dr. Dropin har, vet ikke om det er ett bra valg eventuelt?

Jeg vet ikke hvor du bor, men i byen har er det flere psykiatere som driver privat. Jeg har betalt fra kr 1300 til 1750 kr per time hos de ulike. Er ikke dr. Dropin veldig dyrt?

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enkelt, kjør helprivat. Kort ventetid og få timer.

Skrevet

Om psykologen mener du trenger medisiner, er det enten SSRI eller en liten dose av antipsykotika. Kanskje kan psykologen diskutere med fastlegen slik at fastlegen kan skrive ut medisiner til deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor du bor, men i byen har er det flere psykiatere som driver privat. Jeg har betalt fra kr 1300 til 1750 kr per time hos de ulike. Er ikke dr. Dropin veldig dyrt?

Oslo. Men, hvordan få time hos dem?

Skrevet
Angstlei skrev (11 minutter siden):

Oslo. Men, hvordan få time hos dem?

Dr. dropin er vel helprivat. Da er det bare å finne kontaktinfo på nettet og ringe👍

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...