Gå til innhold

Hvor viktig er status, økonomi og hvordan du fremstår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette viktig for deg? Og alt som hus, bil, hytte osv? 

Anonymkode: fac78...306

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Status = lite viktig
Økonomi = viktig. Fordi det gir meg frihet til å leve livet jeg ønsker

Hus = viktig. Sikkerhet i å eie egen bolig
Bil = viktig. For frihet til å komme meg dit jeg vil når jeg vil
Hytte = overhodet ikke viktig, ikke noe jeg ønsker

Anonymkode: 3123b...f98

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er dette viktig for deg? Og alt som hus, bil, hytte osv? 

Anonymkode: fac78...306

Status er ikke noe som betyr så mye, men med ujevne mellomrom skjer det noe som minner meg på at jeg må reflektere rundt hvordan jeg framstår og hva jeg gjør. Jobben min krever at det jeg gjør må kunne tåle det vi kaller VG-testen, dvs at noen ser meg (eller kollegaene mine) etter i kortene og kan skrive om det i offentligheten. Jeg har behov for å vite at jeg kan begrunne valg og stå inne for dem, og er derfor veldig opptatt av hvordan jeg fremstår. Men hvilken status egne materielle statussymbler gir, det bryr jeg meg ikke så mye om.

Samtidig er jeg glad i god kvalitet og fine, ordentlige ting, og jeg er opptatt av å ha en ryddig og god økonomi. Som anonym over meg sier, gjør dette meg trygg, og det gir meg en frihet til å leve som jeg ønsker og har behov for. 

Hva med deg, er du opptatt av dette ettersom du spør? Syns du det er en bra eller dårlig ting å være opptatt av økonomi, status og hvordan man fremstår?

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...