Gå til innhold

Sliten og sliter med å se veien videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det bare går nedover, skjønner jeg er i en depresjon så prøver å tenke at ting blir bedre, men nå er det bekmørkt.
Våkner opp hver dag og føler det er uutholdelig, klarer å dra meg til Fontenehuset, så blir litt bedre da, men har også mye angst det.
Når jeg er sammen med kamerater får jeg hard angst også. Klarer ikke sitte stille og bare ta en kaffe.
Var en som spurte hva jeg ville i livet, men har ikke noe svar. Vet ikke hva jeg vil, alt virker fjernt. Har ikke noe hobbyer jeg holder på med heller lengre. Ser bare på tv. Skulle ønske jeg klarte å dra ut i skogen etc., men angsten gjør at jeg sitter inne. Kjenner den harde agorafobien jeg hadde for 10 år siden nærmer seg, å gå rundt hjørnet blir tyngre og tyngre.
Som jeg har skrevet før så mener psykologen at jeg må medisineres, men legen vil ikke og avslag på dps etc.
Hvordan skal jeg klare å snu dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.) Kom deg til en privat psykiater. 

2. ) Ikke tenk for mye nå. Hodet og tankene dine skal du ikke stole på når du har det slik, de svartmaler alt de kan. Hold deg fast og ta en dag eller en uke av gangen.

Skrevet (endret)

men hvorfor vil ikke fastlegen din hjelpe deg videre? Fastlegen din kan da finne en psykiatere å konferere med ved behov? 

Endret av XbellaX
Skrevet
XbellaX skrev (26 minutter siden):

1.) Kom deg til en privat psykiater. 

2. ) Ikke tenk for mye nå. Hodet og tankene dine skal du ikke stole på når du har det slik, de svartmaler alt de kan. Hold deg fast og ta en dag eller en uke av gangen.

Ja, er slik jeg tenker. Skal til psykologen og fastlegen til uka. Hun skulle tipse meg om psykiater  

XbellaX skrev (1 minutt siden):

men hvorfor vil ikke fastlegen din hjelpe deg videre? Fastlegen din kan da finne en psykiatere å konferere med ved behov? 

Aner ikke. Han svarer heller ikke på meldinger på helsenorge slik han gjorde før. 

Forsto han ikke ville prøve flere medisiner ettersom jeg fikk søvnproblemer av Zoloft som jeg prøvde sist. 

Tidligere i psykiatrien ble jeg alltid rådet til å bruke cipralex, sist jeg prøvde den ble jeg trøtt, dette ville vært en ønsket virkning i dag. 

Skrevet
Angstlei skrev (18 minutter siden):

Ja, er slik jeg tenker. Skal til psykologen og fastlegen til uka. Hun skulle tipse meg om psykiater  

Aner ikke. Han svarer heller ikke på meldinger på helsenorge slik han gjorde før. 

Forsto han ikke ville prøve flere medisiner ettersom jeg fikk søvnproblemer av Zoloft som jeg prøvde sist. 

Tidligere i psykiatrien ble jeg alltid rådet til å bruke cipralex, sist jeg prøvde den ble jeg trøtt, dette ville vært en ønsket virkning i dag. 

Som andre skriver; privat psykiater asap!

Anonymkode: f8018...1a5

Skrevet
Angstlei skrev (19 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i dette. Parallelt med dette ville jeg forsøkt å bytte fastlege. En fastlege som både er utilgjengelig og ikke tilbyr deg behandlingen du trenger er vel ikke noe å samle på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, skal bestille på mandag. 

Skrevet
Sokk skrev (2 minutter siden):

Enig i dette. Parallelt med dette ville jeg forsøkt å bytte fastlege. En fastlege som både er utilgjengelig og ikke tilbyr deg behandlingen du trenger er vel ikke noe å samle på. 

Problemet er Rivotrilen jeg står på. Er redd en ny fastlege vil starte med seponering, noe jeg ikke er klar for nå.
Dps og ARA der jeg bodde før ville ikke jeg skulle starte med å trappe ned, ikke psykologen heller, men vet denne medisinen er ekstremt problematisk og ny fastlege er jeg redd vil gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...