AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Pasienten har et selvmordsforsøk etter hopp fra 3.etasje. Lege sier da til annen lege (uten at pasienten er tilstede)at man ikke mener alvor (ikke reelt selvmordsforsøk)før man hopper fra 4.etasje eller høyere og pasienten blir sendt hjem. Er dette dårlige holdninger hos legene eller er dette det noe i det legen sier? Anonymkode: fdc15...5c6 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mange med borderline gjør nok "halvhjertede" selvmordsforsøk ut fra ren frustrasjon over hvor vondt de har det, og hvor intense følelser de kjenner på. Jeg er glad for at de kanskje ikke genuint ønsker å dø og derav ville gjort verre forsøk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tja. Begge deler? Ikke at jeg vet nøyaktig, men 3. etasje er jo høyt? De vil vel omtrent alltid hevde det er halvhjertet så lenge de overlever uansett så. Anonymkode: e3da8...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden ISW skrev (14 minutter siden): Mange med borderline gjør nok "halvhjertede" selvmordsforsøk ut fra ren frustrasjon over hvor vondt de har det, og hvor intense følelser de kjenner på. Jeg er glad for at de kanskje ikke genuint ønsker å dø og derav ville gjort verre forsøk. Det er forsåvidt et poeng. Anonymkode: e3da8...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden ISW skrev (46 minutter siden): Mange med borderline gjør nok "halvhjertede" selvmordsforsøk ut fra ren frustrasjon over hvor vondt de har det, og hvor intense følelser de kjenner på. Jeg er glad for at de kanskje ikke genuint ønsker å dø og derav ville gjort verre forsøk. Hvilken hjelp i form av terapi og medisiner får denne pasientgruppen? Kriseplan? Anonymkode: fdc15...5c6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.