emilie321 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er jo det psykiatrien gjør, skal oppdra en til å ta rette valg ved "manipulering" eller forsøke å betinge operant med negativ straff (man fjerner noe pasienten vil ha). Men synes du det fungerer så godt i praksis. Skal man behandles som hunder? Når noen bruker det trikset på meg, har det i hvert fall en negativ effekt ved at jeg ikke tror jeg er blitt forstått, sett, hørt, og jeg føler meg alene i verden. Jeg skjønner ikke at jeg ikke skal gjøre det igjen, jeg roper enda høyere. Jeg føler meg forvirret fordi jeg senser at det er noe, men forstår ikke hva det er, jeg kjenner bare negativiteten mot meg, så jeg kjenner meg enda mer fremmedgjort og alene enn jeg var. Anonymkode: 64622...4fd Det er flere måter å bli sett på. Sist jeg var svært deprimert, så ville terapauten at jeg skulle bli innlagt, men fastlegen sa nei. Fastlegen ordnet heller med hyppige timer både hos han og hos terapauten. Kunne dessuten bare ringe utenom hvis jeg trengte det. Det fungerte veldig godt for meg (kanskje ikke alle det ville fungert for da) Nå har ikke jeg samme diagnose da, men bipolar og PTSD. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men kan jeg spørre hva målet er? Hva vil du oppnå? Hvilke tanker og følelser ligger til grunn for en slik adferd? Anonymkode: 06ed2...1e7 Målet er (var) å nå inn. At noen skulle forstå hvor kaldt og vondt det var. Ikke være uforgjengelig. Bety noe. Når det ikke skjedde, men døren ble låst, var logikken å rope enda høyere, banke enda hardere på veggen til de menneskene jeg møtte. En usunn runddans som psykiatrien tilrettelegger for. Tror du at noen som er desperat av kulde og holder på å fryse ihjel, tenker at bare jeg blir sittende rolig og pent på trappa utenfor her, så kommer noen kanskje å slipper meg inn hvis jeg er heldig, eller bruker du alle de (få) ressursene du kan tenke deg, på å komme deg inn i varmen, om det så er å knuse et vindu? Anonymkode: 64622...4fd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden emilie321 skrev (7 minutter siden): Det er flere måter å bli sett på. Sist jeg var svært deprimert, så ville terapauten at jeg skulle bli innlagt, men fastlegen sa nei. Fastlegen ordnet heller med hyppige timer både hos han og hos terapauten. Kunne dessuten bare ringe utenom hvis jeg trengte det. Det fungerte veldig godt for meg (kanskje ikke alle det ville fungert for da) Nå har ikke jeg samme diagnose da, men bipolar og PTSD. Selvfølgelig er det flere måter å bli sett på. Men det må læres på en god måte, ref. DBT eller det Frosken nevner om tre dagers innleggelser som jeg synes høres ut som er god ting. Anonymkode: 64622...4fd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Målet er (var) å nå inn. At noen skulle forstå hvor kaldt og vondt det var. Ikke være uforgjengelig. Bety noe. Når det ikke skjedde, men døren ble låst, var logikken å rope enda høyere, banke enda hardere på veggen til de menneskene jeg møtte. En usunn runddans som psykiatrien tilrettelegger for. Tror du at noen som er desperat av kulde og holder på å fryse ihjel, tenker at bare jeg blir sittende rolig og pent på trappa utenfor her, så kommer noen kanskje å slipper meg inn hvis jeg er heldig, eller bruker du alle de (få) ressursene du kan tenke deg, på å komme deg inn i varmen, om det så er å knuse et vindu? Anonymkode: 64622...4fd Så målet er altså ikke å dø. Da vet jeg det. Da er det kun for å bli sett og hørt, få omsorg, og bli innlagt. Og så skader man seg selv og truer med selvmord hvis man ikke får det. Ok... Anonymkode: 06ed2...1e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Når målet ikke er å dø, er det da rart at man ikke blir "tatt alvorlig" ved selvmordstrusler og selvmordsforsøk? Eh.. nei... Anonymkode: 06ed2...1e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden Det er jo derfor det kalles selvmordsforsøk. Man vet at man ikke vil dø, derfor gjør man halvhjertede forsøk man vet man ikke vil dø av.. bare for å få omsorg og bli innlagt.. Anonymkode: 06ed2...1e7 0 Siter
nachnoo Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo derfor det kalles selvmordsforsøk. Jeg kaller det "villet egenskade". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo derfor det kalles selvmordsforsøk. Man vet at man ikke vil dø, derfor gjør man halvhjertede forsøk man vet man ikke vil dø av.. bare for å få omsorg og bli innlagt.. Anonymkode: 06ed2...1e7 Og noen truer med selvmord for å få omsorg og oppmerksomhet fra venner og kjæreste, bli tatt med til legevakten. Anonymkode: ef451...0dc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og noen truer med selvmord for å få omsorg og oppmerksomhet fra venner og kjæreste, bli tatt med til legevakten. Anonymkode: ef451...0dc Ofte i fylla. Anonymkode: ef451...0dc 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.