AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dette lurer jeg på. Hva læres i konfirmasjonsundervisningen? Hvordan meninger man skal ha? Eller er det ett plaster på såret, sånn at de kan få like mye penger som en kristen konfirmant? Anonymkode: 27776...d0b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden en markering av overgangen til ungdomstiden, bestående av et kurs om etikk og menneskeverd. Anonymkode: e7658...c61 1 Siter
emilie321 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg var nok litt motstander av borgelig konfirmasjon før jeg fikk mer kunnskap. Da fikk jeg høre om hva som skjedde på de forbredende møtene og det var et utrolig bra opplegg. Ungdommene lærte sunne og fine verdier, som det virkelig var bra å ta med seg videre i livet. Husker ikke eksakt hva de snakket om og lærte, annet enn at det var utrolig bra. Selve konfirmasjonsermonien var også utrolig sterk og fin. Ble skikkelig overrasket over hele pakka. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden Gaver. Anonymkode: b5d1f...a9e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden Markering og få gave/penger som kristelig konfirmasjon. Anonymkode: ed7a7...77e 0 Siter
Lillemus Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden Jeg har en som valgte kirkelig og en som valgte borgerlig konfirmasjon. De fikk selvfølgelig velge helt selv, men jeg sa at jeg syntes de burde velge en av delene for å markere overgangen fra barn til "voksen" og at vi ville feire dem. Begge konfirmasjonsforberedelsene var fine og begge var fornøyde med sitt valg. 1 Siter
laban Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva læres i konfirmasjonsundervisningen? https://www.human.no/seremonier/humanistisk-konfirmasjon/dette-laerer-konfirmantene-pa-kurs Bla ned til "Temaer i kurset". Hvis du husker den tiden da foreldrene kunne velge mellom undervisning i Kristendomskunnskap eller Livssyn for skolebarn, kan du jo tenke på de to typene konfirmasjonskurs som noe tilsvarende. Den humanistiske er uten religion/forkynnelse, men det er store likheter i temaene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Hva middag hadde dere i konfirmasjonen? Jeg hadde oksestek i min konfirmasjon. Anonymkode: ed7a7...77e 0 Siter
emilie321 Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva middag hadde dere i konfirmasjonen? Jeg hadde oksestek i min konfirmasjon. Anonymkode: ed7a7...77e I de fleste konfirmasjonene jeg har vært i, har det vært koldtbord/tapas. Liker det veldig godt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden 11 minutes ago, AnonymBruker said: Hva middag hadde dere i konfirmasjonen? Jeg hadde oksestek i min konfirmasjon. Anonymkode: ed7a7...77e Kjøttkaker i brun saus med stua tyttebær inntil. Anonymkode: b5d1f...a9e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden emilie321 skrev (10 minutter siden): I de fleste konfirmasjonene jeg har vært i, har det vært koldtbord/tapas. Liker det veldig godt. Koldtbord er bra som regel, snitter har jeg vært bort i også. Anonymkode: ed7a7...77e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.